Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän häät oli varmaan vieraiden mielestä tosi typerät

Vierailija
29.07.2007 |

Kaasoa ja bestmania ei ollut, eikä liioin morsiuslapsia. Itse tein riisipussit, hääkarkit ja auton koristeet. Kirkon koristeli kukkakauppa ja hääpaikka koristeltiin talon puolesta. Ystäväpariskunta oli autokuskina ja mun kaveri hoiti lahjapöytää. Ohjelmaa oli jonkin verran. Onnittelumaljat oli alkoholitonta. Baari oli auki, mutta jokainen joutui itse maksamaan juomisensa. Häät pidettiin tanssiravintolassa, mutta emme tanssineet häävalssia, eikä muutakaan, vaan lähdimme pois silloin kun liukuovi avattiin tanssisalin puolelle. Häävieraat saivat jäädä sinne ja talon puolesta oli ihan ok tanssibändi koko illan soittamassa.

Meille oli silloin (10 v. sitten) tärkeintä, että saatiin muodollisuudet hoidettua, ei muuta erikoista. Vieraita oli n. 150. Vanhempamme kustansivat juhlat.

Kiitti kun sain kertoa... :-) Ei mulla oikeastaan ole mitään kysyttävää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette menneet ihan vaan kahdestaan todistajien läsnäollessa, jos ette muuta halunneet?

Lahjat varmaan kuitenkin kelpasivat...

Vierailija
2/7 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsiltä joo kuulostaa, enkä minä ainakaan jäisi juhlimaan häihin joista hääpari lähtee pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisesti emme halunneet isoja juhlia, mutta päätimme kuitenkin pitää kirkkohäät, ettei tarvitse myöhemmin ainakaan sitä katua. Häävieraita tuli tuon verran, koska häihin kutsuttiin molempien serkut perheineen (vanhempiemme toive). Muutama serkku, joiden kanssa emme ole olleet missään tekemisissä koskaan, jätettiin kutsumatta.

Häälahjoja saimme paljon, vaikka emme edes lahjalistaa tehneet.

Emme muuten nimenneet edes istumapaikkoja. Ainoastaan omat ja perheidemme paikat oli varattu. Kaikille löytyi silti istumapaikat ja jälkeenpäin kuvista katsottuna, ihan hyvin ovat kaikki löytäneet paikkansa omien joukosta.

ap

Vierailija
4/7 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla simppeli tapaus

Vierailija:

Häälahjoja saimme paljon, vaikka emme edes lahjalistaa tehneet.

ap

Vierailija
5/7 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että tuohon joku kiinnittää huomion. Olimme todelle tyytyväisiä lahjoihin. Ei tullut kuutta silitysrautaa, eikä kolmea leivänpaahdinta. Lahjalista ei sinänsä tähän asiaan kuulu.

ap.

Vierailija
6/7 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, että hääpari jää juhlien loppuun asti on ollut ainakin meillä päin yleisenä tapana vasta reilut kymmenen vuotta. Toki on aikaisemminkin saatettu järjestää jatkot, johon hääpari on tullut mukaan, mutta hääjuhla on loppunut " virallisesti" sen jälkeen kun kakku on syöty ja sopiva määrä tansseja tanssittu.

Jatkoille mentiin esim. johonkin yökerhoon ja sinne tulleet vieraat hoitivat yleensä kulunsa itse.

Vierailija
7/7 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut vieraana häissä kymmeneen vuoteen, mutta lapsena ja nuorena vanhempien mukana hyvin usein. Ja silloisissa häissä AINA hääpari lähti ensimmäisenä juhlista. Vieraat jatkoivat juhlimista tai lähtivät kotiin, kuka mitenkin.

Hämmästyin ensin suuresti, kun luin, että joku ihmetteli hääparin varhaista poistumista. Mutta näköjään tavat ovat muuttuneet kymmenen vuoden sisällä, niin kuin kirjoittaja 13 totesi.

Eli ap: minusta hääsi kuulostivat hyvin normaaleilta, varsinkin kun niistä on jo aikaa 10 vuotta, eli tavat olivat silloin vähän erilaiset kuin nykyään. Meidän häät olisivat voineet olla juuri tuollaiset, jos olisimme hääjuhlan järjestäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän