Kun mies tahtoo aivan erilaiset häät (pienet kotihäät) kuin minä...
Mieheni on ollut kertaalleen naimisissa ja silloin häät oli isot kirkkohäät. Avioliitto tosin ei kauaa kestänyt, mikä hävettää miestäni kovasti vieläkin... Nyt olemme suunnittelemassa omia häitämme. Minulla haaveena on aina ollut isot ja näyttävät kirkkohäät pohjalaiseen tapaan, mutta miehelleni tämä ei arvattavasti käy... hän tahtoisi mieluiten pienet kotihäät tai ihan vaan me kaksi maistraatissa-tyyliin.
Miten ratkaisemme ristiriidan? Minä en tahdo luopua unelmastani kunnon häistä, ne olisivat tärkeät myös vanhemmilleni ja sukulaisilleni, koska olen ainoa lapsi. Mitä tehdä? Mies ei anna periksi tuumaakaan...
Kommentit (43)
jos toinen osapuoli olisi jo toisella kierroksella.
Mutta jonkin sortin kompromissi pitää tehdä tai sitten lykkäätte asiaa siihen asti, että jommallekummalle ei ole enää mitään väliä,kunhan vihille päästään.
vieraita 6-10 vai 100-150? Päädyttiin viiteenkymmeneen..
muutenkin, eronneilta pitäis kieltää kirkkohäät.
jos se eronneen uusi puoliso haluaa juuri sellaiset.
taas kutsua koko laaja suku. Johan ne sukulaisetkin alkavat virnuilla. MIelestäni pienet häät jos on ollut kerran naimisissa ja juhlinut isolla joukolla. Mutta sinulle nämä ovat ensimmäiset mutta haluatko että toinen puoli kirkosta on tyhjä?
ja pidätte sitten vaikka häämatkan jälkeen yllätysjuhlat suvulle: pöytä koreaksi ja rento tunnelma
Eiks tää olis kiva kompromissi?
Yrititkö myös itse fleimata tuossa välissä?
Minä sinuna välttäisin eronnutta miestä, luultavasti eroaa taas pian uudelleen.
Liitto rakastamasi miehen kanssa vai ne hienot kirkkohäät?
Vaikka häät olisi miten hienot, ne ei takaa sitä, että avioliitto on onnellinen saati sitten edes kestäisi. Häät on pelkkä juhla, joka kestää yhden päivän, avioliitto kestää (pitäisi kestää) koko loppuelämän. Panosta siis ennemmin siihen avioliittoon, kuin häihin. Kahden erilaisen ihmisen liitossa on oltava valmis tekemään kompromisseja, nyt olisi oiva tilaisuus näyttää, että pystyt siihen.
Muitakin vaihtoehtoja on, kuin kirkko, koti ja maistraatti.
T. onnellisesti naimisissa 10 vuotta ja maistraatissa vihitty.
Vierailija:
Minusta miehelläsi on erittäin hyvät perustelut kannalleen ja ne ovat vielä jopa yleisen kannan mukaiset
Minkä vitun YLEISEN kannan mukaisesti???!!!
Av:n? Ai että kun jotakin täällä palstalla kysyy, niin täytyy tehdä niin kun suurin osa vastaajista on mieltä.
Vitun pimee tyyppi.
Senkun menett ap kirkossa vihille ja niin isosti kun miehesi vain suostuu!
Vierailija:
Nykyään ihmiset eroaa ja menee uudelleen naimisiin. Tämä ei tarkoita sitä et esim tässä tapauksessa morsian ei saisi häitä jollaisia on toivonut. Minusta on julmaa kieltää rakkaaltaan tälläinen toive. Ihan sama kuin sanoisi " minu ex vaimoni ansaitsi suuret häät mutta koska en rakasta sinua niin paljoa kuin silloin häntä, pidetään vain vaatimattomat maistraatti häät" Ajatelkaa asioita joskus tosenkin kannalta.
ainakin ettet ole siinä tapauksessa vielä valmis ottamaan tätä askelta. Mieheni halusi isot häät ja mulle olisi riittänyt siviilivihkiminen ja muutama läheinen. Annoin periksi ja järjestimme isot häät koska rakastin miestäni niin paljon että halusin toteuttaa hänen unelmansa.
Anna mies sellaiselle, joka osaa arvostaa hyvää makua ja etsi itsellesi joku juntti.
Kirkkohäät ja kutsutaan suurin osa morsiamen suvusta ja vain erittäin läheiset miehen puolelta. Näin meidän suvussa eräs meni naimisiin. Vaimolta pyydettiin vain lähisuku (kaikkia ei taas uudelleen kehdattu kutsua ja olihan siitä kirkkohäästä jo vähän maku mennyt kun jo kertaalleen meni) + ystävät ja mieheltä tuli koko suku kumminkaimoja myöden. Ei mehen suvusta tarvitse kuin lähimmät. Hänen suku on jo juhlat juhlineet. Noloa pitää taas heille isot juhlat ja heidän pitää tuoda uudet lahjat...
noudattaen kuin edellisetkin, vain morsian/sulhanen uusi.
Minusta miehelläsi on erittäin hyvät perustelut kannalleen ja ne ovat vielä jopa yleisen kannan mukaiset ja lisäksi tämä asia on varmasti ollut tiedossa suhteen alusta asti. Mielestäni mies tekee oikein kun ei suostu pelleilemään vain jotta saisit päivän prinsessana.
Eikö sinusta tuntuisi hullulta kuunnella samoja valoja (ja puoliksi samojen vieraiden edessä), jotka mies on jo kerran toiselle luvannut ja sittemmin rikkonut??
En edelleenkään tajua naisia, jotka ottavat eronneen, karanneen tms. miehen ja sitten ihmettelevät kun arjessa pyörii mukana ex-vaimo ja liuta lapsia. Tämä menee mielestäni samaan kastiin; otetaan naimisissa ollut mies ja ihmetellään kun hääpäivä ei olekkaan miehelle se elämän suurin juttu vaan samanlaiset pippalot on ollut jo pari vuotta sitten, eri naisen kanssa.
Ei ne näyttävät häät kyllä avio-onnea takaa millään...Mitä vanhemmaksi tulet, sen enempi huomaat sen että itse hääjuhla on ihan turha, avioituminen ei tietenkään ole ja kun valat vannotaan niin onhan se tärkeää. Mutta kaikki toi häähössötys heittokimpuista hääautoon on ihan turhuutta tässä maailmassa..
Nykyään ihmiset eroaa ja menee uudelleen naimisiin. Tämä ei tarkoita sitä et esim tässä tapauksessa morsian ei saisi häitä jollaisia on toivonut. Minusta on julmaa kieltää rakkaaltaan tälläinen toive. Ihan sama kuin sanoisi " minu ex vaimoni ansaitsi suuret häät mutta koska en rakasta sinua niin paljoa kuin silloin häntä, pidetään vain vaatimattomat maistraatti häät" Ajatelkaa asioita joskus tosenkin kannalta.
Ei siinä voi kun etsiä kompromissi. Mielestäni kummankaan ei tarvi antaa kokonaan periksi että toinen saa pitää päänsä.