Auttakaa mua laihtumaan, paino 114 kg!!!!
Mä vaan lihon ja lihon :( Ja tiedän kyllä syynkin siihen; syön herkkuja joka päivä, etenkin jäätelöä näin kesällä. Minkä takia en saa itseäni kuriin???? Tiedän todella hyvin että pitäisi laihtua, ei tässä painossa ole kiva olla, mutta siitä huolimatta vaan syön ja syön (ja pahimmassa tapauksessa saatan jäätelöä syödessäni miettiä laihduttamista, että kyllä mä heti tämän jälkeen aloitan.. joopa joo).
Oikeesti, miten mä saan itseni kuriin? Kun makeanhimo iskee niin joka kerta unohtuu ne laihdutusajatukset mielestä.
Kommentit (34)
vaan asennoidu niin, että muutat elämäntapojasi. Voit periaatteessa syödä edelleen kaikkia herkkuja, mutta kohtuudella. Jos olet aikaisemmin syönyt viikossa 2 litraa jäätelöä, syö nyt pari tuuttia tai puikkoa. Vähennä herkkujen annoskokoa pikkuhiljaa. Yritä syödä suklaalevyn sijaan pieni patukka.
Myös normaali kotiruoka lihottaa jos annoskoot ovat suuria ja otat aina ruokaa lisää. Se lautasmalli on oikeasti hyvä, eli puolet lautasesta tulisi täyttää kasviksilla. Juo myös paljon vettä päivän aikana, ja pari lasillista noin 15-30 min. ennen ruokailua. Ota käyttöön normaalia pienempi lautanen.
Muista syödä aamupala, mieluiten jotain kuitupitoista. Itse syön joka aamu kaurapuuroa sokerittoman mehukeiton kanssa. Jos puuro ei maistu, syö muroja tai mysliä (mutta tarkista pakkauksesta sokerimäärä) tai ruisleipää kevytjuustolla/kalkkunaleikkeellä.
Ennen lounasta syö pieni välipala, esim. ruisleipä tai hedelmä. Lounaan ja päivällisen välillä on myös hyvä syödä pieni välipala, näin ei tule liian nälkä eikä ruokaa tule hotkittua liikaa eikä sorru niin helposti herkkuihin.
Kauppaan ei myöskään kannata mennä nälkäisenä, täydellä vatsalla on paljon helpompi kävellä karkkihyllyn ohi.
Herkkuja ei tosiaan tarvitse jättää kokonaan, voit syödä jonkin pienen herkun vaikka päivittäin, jos muu ruokavalio on kunnossa, eikä se yksi herkku ole iso, vaan esim. pari palaa suklaata tai pieni pulla.
Liikunta on myös tietenkin tärkeää, mutta laihdutuksessa on tärkeintä saamasi kalorimäärä. Liikunta tukee ruokavaliota. Kävele paljon ja myöhemmässä vaiheessa ota mukaan kuntosali tai jokin jumppa, mikä itsestä kivoimmalta tuntuu.
Laihtuminen tapahtuu pikkuhiljaa, eikä kannata masentua jos paino jää joksikin aikaa paikoilleen.
Meillä ei olisi rahaa edes syödä itseämme lihavaksi.
Ahdistaa kilot, mitään en vaan sen eteen onnistu tekemään.
Jatkuvasti ajattelen kuinka ihana tunne olisi, jos voisi olla oma itsensä.
Kilojen takia kun olen muuttunut hiljaisemmaksi. Kotoa en pahemmin ihmisten ilmoille halua mennä.
Välillä sitä saa tsempin päälle ja kiloja tippuu.
Sitten tulee repsahdus ja meno on entisenlaista.
Kilot tulee tuplaten takaisin.
Minulla tämä on pahemman luokan riippuvuus.
Yksin en varmaan ikinä kiloista pääse eroon.
Lahjoita minulle aina 50% ruuistasi, niin johan alamme oleen tyytyväisiä molemmat!
Halvemmalla saat ranskanleipää ym.
Salaatit ja hedelmät ovat tosi kalliita.
Voi kuinka helppoa kun makeanhimoon voisi syödä tuoreita marjoja.
Tehdä ihania raikkaita salaatteja ja sen kanssa syödä kanaa ym.
Olisi mukava käydä salilla oman kunto-ohjaajan tsempatessa vieressä.
Tosi tosi pienin liikkein. Jätät yhden perunan tai makupalan pois, seuraavana päivänä taas jätät jonkun pois, kolmantena vaihdat jonkun tuotteen kevyttuotteeseen jne.
Kyllä suoraan sanoen vituttaa, että tähän on itsensä päästänyt...
Nimenomaan, kun on rahaa, niin tulee syötyä kaksi kertaa päivässä ravintolassa.
Vierailija:
Kyllä suoraan sanoen vituttaa, että tähän on itsensä päästänyt...
ja kannustusta vaikka joskus " retkahtaisitkin" .
Ei elämästä nykyään nauti.
Vanhojen tuttujen näkeminen kauhistuttaa.
Hävettää olla tässä kunnossa..
T: Kohta 100kg >:(
Mielestäni oleellisinta laihduttamisessa ja myös painon hallinnassa " normaali elämässä" on ehdottomasti säännöllinen, kaloreita kuluttava liikunta. Salilla käynti ja laitteissa istuskelu ei tee autuaaksi. Tehokkainta on matalalla sykkeellä tehty pitkäkestoinen liikunta (kävely, sauvakävely, uinti, hölkkä, murtsikkahiihto jne.) USEIN. Siis monta kertaa viikossa. Toinen pointti hommassa on järkevä ja riittävä syöminen: ei siis mitään salaatin närppimistä, vaan kunnon ruokaa. Nälkäkuuria ei voi kukaan pitää loppuelämäänsä, joten parasta perustaa olemisensa johonkin muuhun kuin alituiseen ruoan ja sen kaloreiden pohtimiseen.
Vierailija:
Mielestäni oleellisinta laihduttamisessa ja myös painon hallinnassa " normaali elämässä" on ehdottomasti säännöllinen, kaloreita kuluttava liikunta. Salilla käynti ja laitteissa istuskelu ei tee autuaaksi. Tehokkainta on matalalla sykkeellä tehty pitkäkestoinen liikunta (kävely, sauvakävely, uinti, hölkkä, murtsikkahiihto jne.) USEIN. Siis monta kertaa viikossa. Toinen pointti hommassa on järkevä ja riittävä syöminen: ei siis mitään salaatin närppimistä, vaan kunnon ruokaa. Nälkäkuuria ei voi kukaan pitää loppuelämäänsä, joten parasta perustaa olemisensa johonkin muuhun kuin alituiseen ruoan ja sen kaloreiden pohtimiseen.
Siitä se alkaa.