Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAKALOKARIT eli lokakuiset vauvat -06

29.07.2007 |

Hiljaista pitelee, pinoa sai taas etsiä jostakin kaukaa, niinpä ajattelin laittaa uuden pinon pystyyn jospa saataisiin taas uusiakin kirjoittajia mukaan.

Meillä hampaat tekee tuloaan, nyt alhaalla 2 etuhammasta ja ylös tulossa kovan tuskan kanssa 2 etuhammasta. Melkoista kiukutusta on pikku herralla kaiken päivää, en tiedä johtuuko hampaiden tulosta vai mistä. Olisko tähän ikään liittyvää? Eroahdistusta on havaittavissa, melkoista äitiin takertumista.

Joku kyselikin toisessa pinossa nukkumaan menosta, meillä nukkumaan meno myös huutamista. Poika kiukkuaa unta vastaan, vaikka on selvästi jo väsynyt klo 21. Yritin unikouluttaa, mutta kun on paha eroahdistuskausi menossa, poika meni ihan paniikkiin kun yritin jättää yksin nukahtamaan. Tulin siihen tulokseen että tätä vaihetta tuskin kestää kauaa, joten meillä poju nukutetaan nyt syliin. Siinä kiukkuaa ja pyöriskelee ehkä 15 min ennenkuin nukahtaa, sitten siirrän sänkyyn ja nukkuukin yleensä klo 7 saakka omassa sängyssään.

Kiukutuksen lomassa poika on kyllä ihana, nauravainen tutkimusmatkailija. Pallot ja autot ovat ykkös leluja. Tosin välillä keksii ihan yksinkertaisia leluja kuten piltti purkin kansi, jolla saattaa leikkiä onnessaan 15 min, pyörittelee käsissä ja heittelee.

Ison siskon leikit kiinnostaa kovasti ja siskolle onkin kova paikka kun joutuu nyt jakamaan omat lelunsa pikkuisen kanssa.

Nyt aurinko paistaa ihanasti, joten pitää lähteä ulos haukkaamaan raitista ilmaa.

Pidetäänhän pino pystyssä, kirjoitelkaahan kaikki uudet ja vanhat takalokarien äidit!

***Kasper-06, poika 18.10***

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vain meni ensimmäinen päivä töissä (onneksi oli kevyt lasku, vain 4t ma, ti ja ke) ja täytyy sanoa, että omalla tavallaan oli virkistävää, mutta kyllä oli haikea olo lähteä aamulla...

Kiitokset vain kaikille töihinlähtötsempityksestä!

Paniikki vain iski, kun soitin miehelleni ja hän kysyi, että olinko nostanut virtapiirin aamulla lattialle? NO, en todellakaan ollut kun nukkuivat aamulla vierekkäin isossa sängyssä. Totesi vain että kun hän aamulla heräsi ennen yhdeksää, niin virtapiiri leikki makkarin lattialla..... Ja yleensähän meillä herätään seitsemän aikaan aamulla, joten mysteeriksi jäi koska neiti on herännyt ja miten on päässyt lattialle!!! Joten ei enää ollenkaan niin luottavaisin mielin kuin aiemmin... =0)

Mutta hyväntuulinen neiti oli täällä kotona vastassa, vaikkakin pyöri koko ajan isän " helmoissa" , mikä ei tietenkään haitannut, että sai itse tehdä rauhassa ruoan...

Nyt äkkiä opetukseen etten myöhästy...

Vierailija
22/37 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, kyllä mulle ainakin riittää nää helteet jo...! Jäpikkä ihan väskä " koko ajan" mut eipä vaan nukahda kun työllä ja tuskalla. Siis nyt viime päivinä ollu tosiaan aika vaikiaa tuo päiväunille nukahtaminen. Luulen että helteestä johtuu tällä kertaa tai tiedä tuosta nyt varmasti...?

Mökillä oltiin " pitkä viikonloppu" eli pe aamusta lähettiin ja tänään aamulla lähettiin sieltä takas. Meni miehen työt niin sopivasti. :) Siel oli kiva kun pääsi poikakin uimaan tostanoinvaan ja oli serkkua ja tätiä ja isovanhempaa viihdyttämässä. ;) Kotona vaan äitin naamaa saapi katella...

Vaimonalku se palas töihin, onnea ekan työpäivän johdosta! :) Ymmärrän sun tunteen, kyllä joskus mullakin on olo et olis kiva vähän " päästä töihin lepäämään" , hehee! ;D nojoo... Mut mulla on sinänsä helppo päätös ollu jäädä kotiin kun ei ole töitä mihin palata ä-lomilta! ;) Gradu tosin pitää tehdä, et poika menee kyl nyt täs syksyn tullessa parina päivänä viikossa hoitoon (isovanhemmille) että äiti pääsee keskittymään... (evvk koko gradu!) Sekin tuntuu vähän haikeelta kun oppii koko ajan uutta jne. et jos jää iteltä joku " eka kerta" väliin tms.... :)

Oijoi, pitäis jo sänkyyn kömpiä kun ei tiedä kuinka monta kertaa yöllä pitää herätä yms. Ainiin! On muuten poika löytänyt stereot. Eli nappuloita kun hakkaa niin jopa saadaan musiikkia! Ja sit hytkytään! :) Tosi hauskan ja sulosen näköstä kun sit katsoo äitiä et " kato, ihan ite sain musiikin tulemaan!" Et näköjään ollaan oikeat " harrastukset" valittu: muskari ja vauvauinti, kun jäbä on myös ihan tajuton vesipeto! Järvessä loiskii ihan innoissaan ja taas kun iltakylpy loppui niin itkuhan siitä tuli kun julma äiti nosti pois ammeesta.... ;)

Joo, mut nyt mä lopetan. Seuraako muuten joku toinen Tahdon asiaa? Se on HYVÄ! :)

pupu ja poju 4.10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yötähän tämä jo taitaa olla. Hurjaa, että alkaa pikkuhiljaa kallistua tämä kesä jo loppua kohti. Vaan eipä se vielää onneksi ohi ole! On vaan jotenkin niin nopsaan huomaamatta aika mennyt.

Lauantaina se tulisi meidän tyttöselle 10 kk täyteen. Pitäisikin jo alkaa ostella raejuusto ja viili purkkeja, niin voisi alkaa pikkuhiljaa siirtyä kohti " oikeaa maitoa" . Nyt tyttö on vähitellen alkanut tottua tuttelin makuun, kun aloin sitä antamaan tuossa noin kuukausi sitten, kun oma maidon tuotanto alkoi hiljalleen hiipua. Aluksi se ei meinannut millään kelvata, mutta nyt menee ruuan kanssa jo ihan hyvin. Tällä hetkellä imetän enää aamuisin ja iltaisin.

Vauhti on meilläkin kovaa, konttaamalla ehtii jo joka paikkaan, ja etenkin aina sinne, minne ei pitäisi. Etenkin veikan huone kiinnostaa aivan mahdottoman kovaa, mutta siinä pitää monesti pitää ovea kiinni, kun esikolla on esim. lego-leikit menossa. Täytyisi varmaan viritellä jonkinlainen portti-systeemi siihen oveen, niin ei tarvitsisi ihan suljettuna pitää.

Nyt lupsaa luomet siihen malliin, että pakko on antaa unelle periksi ja lopettaa. Palailemisiin

Weissu (tyttö 4.10)

Vierailija
24/37 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Cloelle! Kiva että saadaan uusiakin kirjoittajia mukaan.

Virtapiirille pikaista paranemista!

Meillä poikaa edelleen kiukuttaa, 2 ylähammasta on tuloillaan ja ikenet on melkoisen näköiset, turvoksissa ja punoittaa. Voi pientä raukkaa, ruokakaan ei enää maistu ja totaalisen tissilakon teki eilen illalla (ja äiti tissit räjähtämispisteessä.....). Jospa tuo imetys nyt sitten loppuisi kokonaan ja itse pääsisin tuosta maidottomasta dietistä jo eroon. Mielessä pyörii jo kaikenlaiset herkut, joista on jäänyt paitsi jo 9kk.

Kuten Siritalla ja Weissulla, meilläkin vauhti on päivänmittaan melkoista. Konttaamalla mennään todella kovaa vauhtia ja sohvan reunaa vasten kävellen myös vauhti on melkoinen, etenkin jos joku on unohtanut kaukosäätimet sohvalle...

Nyt lapsille tulee kiistaa leluista, pitää mennä...

*Kasper* -poju 18.10

Vierailija
25/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tuppautua mukaan..Taidan olla puoliksi takalokarien takalokari.. Alkuperäisten lokakuisten kirjoituksia seurasin suht.säännöllisesti silloin kun kirjottelivat vielä täällä ja teitä olen lueskellut silloin tällöin;)

Meillä on 19.10. syntynyt poika, esikoinen.

Kaksi alaetuhammasta puhkesi n.pari kk sitten nyt on työllä tehnyt ylös kaksi etuhammasta. Pari päivää sitten huomasin että oikean puoleinen on läpi joten pian pitäisi helpottaa. Panadolia annettiin silloin kun tuntu tekevän kipeetä, se helpottaa onneksi hyvin.

Kovasti kävelee tukea pitkin ja tuen kanssa. Tällä viikolla on ekaa kertaa seissyt ilman tukea. Kenkiin ollaan yritetty totutella mutta ei tykkää sitten tippaakaan. Hiekkiksella ollaan suosilla oltu paljain jaloin jos ilmat on suosinut. Kontaten mennään hirmu vauhtia.. välillä päästää oikein riemun kiljahduksia kun bongaa jotain kivaa kuten esim. kissan tai kaukosäätimen jnejne ja sitten mennään ;) Muutenkin on kova tutkimusmatkailija..kaikki mihin vain keksii kurkata ja katsoa niin tutkii ja tyhjentää lattialle. Meidän piti totisesti miettiä koti uuteen uskoon kun alkoi liikkumaan, meinaan siis turvallisuuden kannalta, ettei tarvitse pelätä että löytää terävää tai myrkyllistä..vaikkakin vahdin kyllä kokoajan mutta pienet kädet ovat yllättävän vikkelät ja nopeat!!

Olen yrittänyt pikkuhiljaa totuttaa karkeampaan ruokaan mutta on niin hieno kurkku ilmeisesti kun yökkii pienimpiäkin kokkareita paitsi tänään söi hienoa raastetta ilman yökkimistä?? no, kaippa pikkuhiljaa tottuu..näin on uskottava.

Yöt on meillä ollut jo jonkin aikaa tod. huonoja :( Hampaat tietysti tekee osansa välillä mutta muutenkin. Ja valvoisi väkisin varmaan aamuyöhön silmät lumpsuen. Ihan uskomaton on välillä, kun on silmin nähden kova väsy mutta ei malta ei sitten millään nukahtaa, yrittää viimeiseen asti touhuta omiaan..

Kaiken kaikkiaan on hauska huomata kuinka samoja asioita mielessä pyörii ja samat " ongelmat" on saman kuun vanhemmilla..

Tämmöistä tuli nyt mieleen..

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille :D

-Neja- pikkupomo 19.10.

Vierailija
26/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten virallisesti päätetty, että tämän ikäiset vauvat haluavat mennä yöunille vain taistelujen jälkeen! =0)

Oli tosi hauska lukea lähes jokaisesta viestistä sama tarina, että silmät lumpsuu, mutta ei millään malta nukkua (samaa siis täällä...)

Sydämellisesti tervetuloa Cloe ja NeJa tänne takalokareihin, mukavaa kun saadaan lisää höpistävää ja uusia näkökulmia! =0)

Onnimannille piti sanomani, että virtapiiri on myös ihastunut ruisleipään ja olemme sitä hänelle antaneet, ei nyt ihan kokonaista, mutta sellaisia " puolikkaita" . Itsekin rupesin miettimään, että saakohan sitä antaa, mutta kun ei mitään oireita ole niin olen jatkanut antamista.

Ihanaa kun kaikkien vauvat ovat tutkimusmatkailijoita ja seikkailijoita. On ihana katsella, kun pieni löytää jotain ihan uutta, kuten esimerkiksi kattilakaapin ja sitä silmät kiiluen tyhjentää...

En tiedä huomasikohan muut, että hampaiden tulon yhteydessä kakkattiin usein ja vetelästi. Itse ihmettelin, että mitähän on tullut syötettyä, kun noin kakkaa, mutta vanhemmilta ja viisaammilta kuulin, että liittyy hampaiden tuloon. Yksi päivä oli erityisen mukava kun virtapiiri kakkasi ystävän luona pitkin selkää ja huomasin sen vasta kun keittiönlaatikostossa oli kakkavana (oli pyllähtänyt istumaan ovia vasten...), perheen isä sitä sitten siivoili! =0) Kyllä nolotti vaikka vahinkohan se oli, terveisiä vaan mikäli täällä päin pörräät! Kakkaa riitti myös iltapäivällä jonka vietimme leikkipuistossa kummilasten kanssa, onneksi sain lisävaippoja mukaani, sillä saldo oli päivän aikana kuusi reilua kakkaa!!! Se tästä ruskeasta aiheesta! =0)

Tänään lähdemme koko perhe yhdessä kaupunkiin. On tosi harvinaista, että ylipäätänsä missään käymme, saatikka että yhdessä lähdemme päivää viettämään. Miehellä on vapaapäivä ja ajattelimme käydä vaateostoksilla ja syömässä ulkona! Niin pientä, mutta samalla niin erilaista sillä emme tosiaan ole ehtineet tehdä mitään yhdessä tämän remontin ja opiskelujen keskellä!

Nyt siis menoksi!! Hauskaa viikonloppua kaikille!!

-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-

Vierailija
27/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.siis takalokareita, tervetuloa NeJalle! Hauskaa että uusia ilmoittautuu näin loppukesän kunniaksi! Ja onnittelut cloen vauvalle eilen saavutetun 10 kuukauden iästä, samoin kuin Weissun tytölle huomisesta merkkipaalusta!

Näyttää siltä että moni miettii nyt imetyksen vähentämistä/lopettamista, Kasper pohti että heillä loppuu imetys varmaan kokonaan ja samalla erilaiset ruokarajoitukset poistuvat, mikä on tietty hauskaa. Ainakin itselläni asia on myös mielessä. Vielä meillä tissitellään melko paljonkin, yritin juuri laskeskella että montako kertaa päivässä mutta laskeminen on vähän hankalaa kun neiti saattaa palata tissille monta kertaa lyhyeksi aikaa esim. tunnin aikana. Tietenkään ei pitkin päivää mutta erityisesti aamulla ja illalla ennen nukahtamista tällaista esiintyy.

Mulla ei ole ollut erityistä tavoitetta imetyksen suhteen, olen ajatellut että mennään niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja kun neidilläkään ei ole enempää hampaita joilla pureskella äitiä niin ihan hyvin on toistaiseksi sujunut. En ole myöskään muuten joutunut omaa ravintoani rajoittamaan kuin etten ole viitsinyt hirveästi syödä sitrushedelmiä tai -mehuja enkä mansikoitakaan, allergiapelossa, vaikka turhaa varmaan sekin.

Ruokailuja mietin muutenkin, että saako neiti tarpeeksi sitä mitä tarvitsisi, olen nyt sitten lisännyt pienen määrän tuttelin nauttimista ohjelmistoon että sitten maitoon siirtyminen sujuisi ehkä helpommin? Mutta ihan mukavasti tuo neiti tuntuu kasvavan ja kehittyvän, joten ei liene suurempia ongelmia ruokavaliossakaan?

Vaimonalulla taitaa olla viimeinen viikko kotona käsillä, tsemppiä sitten töihin paluuseen! Oliko se niin että isä hoitaa virtapiiriä kun äiti menee töihin? Varmasti kaikki menee hyvin! Itse olen siis jäämässä vielä vuodeksi kotiin, ainakin, jos ei tule mitään ihmeellistä tai jollei ala hermot mennä. Toistaiseksi on ollut kiva olla kotona, tietty joinain päivinä tuntuu että voisi jotain järkevää olla kiva joskus saada aikaan, mutta enimmäkseen vain nautin siitä että ei ole mitään kummempia tavoitteita eikä dead-lineja kuten työelämässä.

Hyvää viikonloppua itse kullekin,

t. Sirita ja neiti 24.10.06

Vierailija
28/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaimonalulle ennen kuin viesti karkasi, että voin kyllä kuvitella vieraspaikassa aiheutuneiden kakkasotkujen noloutta, mutta eihän sitä kukaan sellaisia tahallaan aiheuta. Hyvä tietää kuitenkin että erityistä kakkailua tiedossa kun hampaita saadaan lisää..

Hauskaa vapaapäivää!! Meillä on just päinvastainen tilanne, mies palasi töihin ja nyt sitten ihmetellään että miten tästä arki taas lähtee sujumaan!?

t. Sirita

p.s. jos joku ihmetteli edellisen viestini otsikkoa niin siinä piti olla:

Uusia pukkaa... (eikä Jj)

Vierailija
29/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli toinen rasti seinään, kun poika nukkui peräti toisen yön ihan putkeen! Jippii! 20-7! Aika luksuksen luksusta! yleensäkin yösyöttöjen lopetuksen jälkeen nukkuu hyvin, mutta tutituksia on yksi tai kaksi tai kolmekin tai sitten en jaksakaan edes lakea. Mutta virkistävää vaihtelua saada NUKKUA! Meillä itse asiassa myös nukahdetaan tosi nopeasti kaikille unille. Eli kai väsytän tarpeeksi ja sitten vielä näytän vauvalle kaikki mahdolliset " maamerkit" ,että tietää, mistä on kysymys. Esim kun menee päiväunille vaunuun niin kellistän valmiiksi makuulle, panen valjaisiin, tutin suuhun, unilelun käsiin, hyttysharson eteen;eli tosiaan ei jää epäselväksi, että olisi tarkoitus nukkua. Mitä " maamerkkejä" te muut käytätte?

CLOE ja NEJA tervetuloa

NEJA: meilläkin eka lapsi oli sihtikurkkujen sihtikurkku. Karkeat alkoi maistua vasta joskus 10kk tienoilla. Yksin vinkki on sekoittaa karkeaa pieni määrä 5-6kk lempparisoseeseen, kun lempimaku on tuttua ja sitä syödään halulla niin karkeakin ehkä alkaa mennä enenevässä määrässä joukossa mukana. Kannattaa ainakin kokeilla.

On tosiaan jännä, miten lapset on niin erilaisia. Kun eka tosiaan oli sihtien sihti ja kakkonen tuntuu syövän vaikka pieniä kiviä ja vielä vaativan niitä...Tähän mennessä mitään ei ole kakonut! On äidillä outo olo, kun esikon myötä pelkäsi antaa ja huomasi, että ohhoh.

VAimonalku: Kiva, että muillekin maistuu ruisleipä. Onhan se ehkä vähän vahvaa, mutta ei meillä siitä mitään ole tullut niin olen nyt sitten antanut lähinnä aamu ja iltapalalla. Ja enimmäismäärä päivässä on meillä kaksi kokonaista leipää eli esim. yksi ruispuikula (molemmat puolet).

Meillä treenataan kävelyä nyt tosissaan. poika ottaa aina jonkin spurtin sohvalta johonkin pisteeseen varmaan ainakin kerran tunnissa. Tänään yllätti ja käveli ulkona peräti kolmisen metriä. Sydän kurkussa kyllä katson, kun tyyli on niin hapuileva ja kädet ovat ojossa edessä tasapainottamassa.

poika 16.10

Vierailija
30/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania helle kelejä lupaili juuri sääennuste tulevalle viikolle, sitten se vaan alkaa taas tuskailu, kun ei saa tyttö liian kuumissa vaunuissa nukuttua, vaikka kuinka varjossa olisi. Noh, sitten nukutaan sisällä. (tai yritetään:0)

Minä kanssa olen tyttöä vaunuihin nukkumaan laittaessa koittanut tehdä sitä saman kaavan mukaan, jotta ymmärtäisi, että nyt on unten aika (tutti suuhun, harso päälle, hyttysverkko eteen...) Nyt vaan on pimu alkanut kovasti protestoimaan vastaan, kun huomaa, että täytyisi nukkumaan alkaa... viskoo tuttia ja yrittää repiä verkkoa, samalla kiukkuaa unisena tahtoen tuttia takaisin. Jokusen kerran olenkin antanut tytön istua nakottaa vaunuissa niin pitkään, että suurinpiirtein siihen nukahtaa, ja sitten vasta laittanut pitkälleen.

Ai niin juu tätä en olekkaan muistanut kirjoittaa, vaikka tätä intoa on kestänyt jo pitkään, varmaan kuukauden päivät... eli meidän tytön hauskin touhu on istua kekottaa pesukoneen edessä, ja katsoa kun kone pesee ja pyykit pyörivät. (on siis sivusta täytettävä kone). No nyt kun on oppinut nousemaan pystyyn, niin enää ei istu, vaan seisoo nenä suurinpiirtein kiinni lasissa. Hauska seurata tätä sivusta.

Nyt haukkaamaan jotain iltapalaa, heippa taas.

Niin ja tervetuloa uusille mukaan!

Weissu ja tyttö 4.10

Vierailija
31/37 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas

VAIMONALULLE unohtui kommetoida, että oikeassa olet; hampaiden puhkeamisen aikoihin molemmat pojat on kakannut ainakin meillä useammin ja " löysemmin" . siitä viimestään huomaa, että hammas tulossa. Onko muutkin tehneet saman havainnon vaiko me kaksi vain?

WEISSU: meilläkin rakastetaan pesukoneen tuijottelua. Meillä on jopa pää työnnetty ihan sisälle asti ja ihmetelty...

UNIEN KANSSA KAMPPAILIJAT: ootteko harkinnut yksiä unia? Jos ei sen takia enää helposti nukahda kaksille? Meillä muutamana päivänä nukuttu vain yhdet unet. Ja milloinko? Juuri silloin, kun olen yrittänyt saada nukahtamaan eikä nukahda millään eli ei ole väsynyt. Tänään nukkui vain yhdet 12-14.30 ja hyvin jaksoi. Minusta vielä aika pieni yksille, mutta väkistenhän ei saa nukahtamaan. Eilen nukkui suosiolla kahdet, katsotaan huomisen tilanne. Eli mennään vauvan viereystilanteen mukaan.

Isovanhemmat vieraili ja ne vasta sydän kylmänä pojan kävelyä katsoikin. meinasivat aina mennä koppaamaan kiinni, vaikka itse näkivät, että pystyssä pysyi...

Viikonloppua

Vierailija
32/37 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittelin aikoinani välillä siihen " alkuperäiseen" lokakuisten pinoon (suljettuun yhteisöön en liittynyt, kun yksi on jo ennestään), mutta nyt oli pakko tulla kommentoimaan kun oli tuttuja aiheita:)

Eli [b]päiväunet[/b]: niin kuin edellinen sanoi, niin meillä mennään nyt välillä kaksilla ja välillä yksillä unilla. Ja kun ennen nukuttiin aina vaunuissa, niin nyt siitä syntyy niin hirveä huuto, että on siirrytty suosiolla sisätiloihin. Mistä lie tämäkin johtuu..?

Ennen oli rytmi sellainen, että aamu alkoi 06, ekat unet 9-10, tokat unet 14-15 ja illalla kasin kieppeillä sänkyyn. Nyt yksien unien kanssa nukkuu pidemmät yöunet (18-06/19-07) , kun päikkärit kestää vaan 11:30-13.. Mutta minkäs teet, jos ei nuku niin ei nuku! Mä en jaksa väkisin nukuttaa.. Ainut huono puoli on se, ettei päivää voi etukäteen suunnitella kun ikinä ei voi olla varma miten menee..

Meillä oli vielä pari kk sitten ihan hirveää [b]illalla nukahtaminen[/b]! Pahimmillaan kesti 3h! Juhannuksen jälkeen opetettiin nukahtamaan itsekseen(=huoneessa täytyy välillä käydä kampeamassa makuulle ja taputtelemassa) ja yleensä nukahtaakin nyt 0-30min. Noin 1½viikkoa meni, että näihin aikoihin päästiin, mutta kannatti! Huudatettu ei olla ollenkaan.

[b]Yöt[/b] meillä on ihan syvältä, herätään 3-10 kertaa. Unikoulua ei ole nyt käyty kun eroahdistus on valloillaan, mutta kk päästä mä menen tekemään 50% töihin ja hoidetaan miehen kanssa tyttö puoliksi (mies tekee gradua), ja siitä lähtien olis tarkoitus saada isille tuo yövastuu *tätä odotellessa*. Alkaa äitiä väsyttämään;) (viime yönä suunnittelin leikkaavani tissit pois:D)

Meillä on kohta 3kk kontattu ja seisty, ja nyt on sitten kävellään tukien. Taaperokärry on suosikki, ja tuo pesukoneen tutkiminen:) Hampaita on 8!! Ekat sanat ovat olleet amppu=lamppu, pa=pallo, äiti ja ännä=anna!

Tällä viikolla on maisteltu jugurttia ja viiliä, hyvin on maistunut! Tuon töiden alkamisen vuoksi pitäis imetystä vähentää, mutta varmaan syyskuun vielä sinnittelen, ettei tarttis totuttaa eka korvikkeeseen ja sit normimaitoon.

Nyt karkkipussin ääreen:)

Axe ja tyttö 5.10 (huomenna 10kk)

Vierailija
33/37 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi täälläkin ilmoittautuu! *käspäivää* :) Lokakuisissa odotusaikana kirjoittelin epäsäännöllisen säännöllisesti ja joskus jo vauvan synnyttyäkin. Mutta jospa nyt täällä tulisi vierailtua vähän useamminkin! :) Itseasiassa usein olen listaa lukenut, mutta koskaan en ole ehtinyt (tai sitten jaksanut...) kirjoittaa itse. Saa nähdä paljon nyt ehdin kirjoittaa kun poika nukahti toisille (suht harvinaista!) unille.

Eli meilläkin (luonnollisesti) lokakuussa syntynyt poika. Maitoallergia on hällä todettu joten voin TODELLA sympatiseerata Kasperia. Olin itsekin nääs semmoiset 7kk maidottomalla ja viljattomalla dieetillä... Juhannuksen tienoilla loppui sitten imetys ja pääsin herkkujen (eli normiruoan, hihih) kimppuun! ;D Niinhän siinä sitten kävi, että painoa on nyt tullut takaisin 4-5kg kun laihduin dieetin aikana n.11kg siitä mitä painoin ennen raskaaksi tuloa! :o Sekös potuttaa mutta katsotaan nyt...

Poika on esikoisemme ja mielessä siintää toive pikkukakkosesta. Joku joskus tällä listalla kyseli vauvakuumeesta. No, voin sanoa että minulla on pienoinen vauvakuume ja toisaalta ajattelen että taidanpa olla pieni masokisti kun aika suuri osa viimeisimpiä 10kk on ollu kuitenkin melko rankkaa... ;) Mutta jotenkin haluaisin pojalle sisaruksen. Itselläni on nääs 2 siskoa ja (etenkin nyt vauvan saatuani) se on mielestäni mieletön " etuoikeus" ! :)

Meillä hampaita on suussa 5 ja kuudes juuri puhkeamassa. Pääosin kaikki hampaat on aiheuttaneet kiukkua ja nukkumisvaikeuksia. Tai ainakin välillä olen tulkinnut sen niin.. ;D Tiedä noista nyt varmasti.

Poika vasta opettelee konttaamista vaikka jo puolivuotiaana kiikutteli konttausasennossa. Oppi siinä välissä sitten ryömimään ja unohtui konttailut kokonaan. Nyt ottaa muutamia konttaus" askelia" , koko ajan eteenpäin mennään. ;) Onneksi ei vielä seiso tai kävele. Siis onneksi MINUN kannaltani, hih.. :) Oikeastaan lähinnä vain polvillaan seisoo tukevasti. Mutta niin on ihan helppo tutkia lelulaatikkoa ja kaikkia mahdollisia paikkoja!

Nukkumiset on täälläkin hyvin vaihtelevia. Yöt nukkuu pääasiallisesti n.20-n.7 mutta siis heräilee vielä 2-6(tai enemmän) kertaa. Päiväunet onkin sitten joka päivä yhtä suuri arvoitus! ;) Kesän aikana eroahdistus vaikeutti nukuttamista valtavasti, mutta nyt alkaa kai pikkuhiljaa helpottaa...?! Mutta tosi vaihtelevaa: välillä hyvä jos nukkuu 45min. päivässä ja tänään teki todellisen ennätyksen 2h45min. ja vielä toiseet unet n.40min.!!! (heräsinääs tässä kirjoittaessani)Normaalisti ehkä 1h15-30min. kerran päivässä ja toisille unille ei välttämättä nukahda vaikka kuin nukuttaisi. :(

Puhua pälpättää koko ajan! :) Tunnistettavia " sanoja" kuitenkin vasta ' äiti' . Ihanaa! :)

Huh mikä romaani tuli, lupaan että jatkossa vähän koitan rajoittaa.. ;)

Pupu ja poju 4.10.

Vierailija
34/37 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, melkoista taistelua nuo hampaan puhkeamiset meillekkin lykkää... Nyt viikon itkeskellyt muutaman kerran yössä, viime yön kokonaan (tällä kertaa ei tainnut isäkään nukkua), nyt lykkäs nuhan ja kuumeen. Tänään päiväunet nukkui äiskän sylissä sohvalla, että sai hengitettyä ja todellakin nukkui (4t), siinä äiti sitten kankku puuduksis yritti vaihtaa vaivihkaa välillä asentoa, siinä onnistumatta...

Nyt meni nukkumaan omaan sänkyyn Panadolin voimalla, saas nähdä onko vielä kipeä yöllä vai joko helpottais. Ylhäällä näkyy turpeita ikeniä, joten saas nähdä montako puhkeaa. Kunhan vain pienen olo helpottais, oli niin surkea katsoa kun ei virtapiiri jaksanut edes leikkiä, vaan kapusi äidin syliin ja painoi päänsä rintaa vasten ja siinä koko päivän köllinyt.

Eilen illalla maalattiin tupaa, kun virtapiiri meni nukkumaan. Otettiin vain itkuhälytin pihalle. Pari tuntia meni ja toooodella vähän saatiin valmiiksi. Joten taitaa mennä useampi ilta...

Nyt maalaamaan siis!!!!

-vaimonalku ja virtapiiri 19.10-

Vierailija
35/37 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Vaimonalulle tsemppiä nuhan kanssa! Meillä ne on jo melkoista rutiinia, kun antibioottejakin ollaan syöty jo kuusi kuuria.

Hampaita pukkaa meillekin: kuudes ja seisemäs eli toiset yläetuhampaat ovat puhkeamassa. Aika " herkkis" -tuulella ollaan ja ruokaa ei syötäisi melkeinpä yhtään! Aikamoista ruokahalun vaihtelua on, kun miettii, mitä määriä vielä äsken veteli.

Unet meillä sujuu kyllä mallikkaasti vaunuissa ja yönukutus myöskin. Ehkä väsytetään poika tarpeeksi, kun ulkoillaan melkeinpä kaksi tuntia aina putkeen. Tänään poika otti ekat askeleet ulkona ilman tukea ja sisällä on mennyt jo metrisen matkoja useita. mieluiten kyllä nyt tosiaan eroahdistuksen vaivatessa kävelisi äidin taluttamana. Tavallaan ihan hellyyttävää, kun tulee ihan kiinni ja kaivaa huolella sormen/sormet käteensä ja lähtee vetämään...

Yöt on aika levottomia, mutta silti ihmeen helpolla päästy. Varmaan se auttaa, että yösyönnit on historiaa ja poika nukkuu omassa huoneessa. Ei kaikkiin kitinöihin reagoida. Eikä tässä ole kauan, kun nukuttiin eka ehta yö putkeen peräti 9 tuntia! Olipa aika mukavaa, toki jäi vain yhdeksi kerraksi.

Meillä poika on alkanut syömään kokonaisia ruisleipiä. hieman pohdin kyllä, miten pikkuisen maha kestää ruisleipää niin paljon, kun sitä söisi vaikka kuinka.No, toistaiseksi ei ole mitään ongelmia tullut. Innolla odotan, kun tulee 10kk plakkariin parin viikon päästä niin pääsee kokeilemaan viilejä, jugurtteja, raejuustoa ja maitoruokia.

terkkuja ja mukavaa viikon alkua!

Vierailija
36/37 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi äiti kirjoittelee, moi vaan!

Meidän lokakuinen on tosin kolmas pesueessa, joten menee siinä sivussa (isosisarukset 5 ja 3 -vuotiaat). Viime viikolla oppi seisomaan tuetta, kävelemään tukien ja ottipa muutaman askeleen ilman tukeakin. Kovin vauhti saadaan konttaamalla. Ulkoiltu ollaan luonnollisesti, ja tänään ostin vauvalle ensiaskelkengät, kun en enää kehtaa sukkasillaan pitää pihalla ;) Aikaisemmin viihtyi mainiosti kantoliinassa ulkoilujen ajan, nykyään haluaa itsekin olla maassa tutkimassa.

Hampaita on kaksi alhaalla, eikä lisää näytä olevan vieläkään tulossa. Kiinteitä tarjotaan joka aterialla (vauva syö muun perheen kanssa, jos vain on hereillä), ja niitä menee vaihtelevasti nollasta useaan lusikalliseen. En ota mitään stressiä noista mössöistä, kun kaksi aikaisempaakin on oppinut syömään ihan hienosti, vaikka alku onkin ollut nihkeää. Rinnalla vauva käy omaan tahtiinsa öin ja päivin - ja saakin käydä niin pitkään, kun se tuntuu minusta ja hänestä hyvältä :)

Eroahdistusta täälläkin, mutta kantoliina onneksi auttaa pahimpiin " kohtauksiin" . Ja minä saan kädet vapaiksi tehdä tärkeimpiä kotihommia. Isosisarusten kanssa tuo tykkää leikkiä, vaikka välillä leikit tuppaavat menemään hieman liian rajuiksi. Tosin osaa myös pitää jo puoliaankin :) Siperia opettaa... ;)

Tämä lokakuinen onkin sellainen vauva, ettei oikein nukahda rinnalle. Ei ole koskaan nukahtanutkaan samassa määrin, kuin sisaruksensa aikoinaan. Meillä kaikki nukutukset muutamia poikkeuksia lukuunottamatta hoidetaan kantoliinaillen. Joskus tulee huutoa, joskus ei. Perhepedissä kun nukutaan, niin yöt menevät oikein mukavasti. Päiväunia tuo tuntuisi nyt vähentävän; tänäänkin nukkui vain yhdet puolitoistatuntiset. Tosin on ihan alusta asti tykännyt herätä kukonlaulun aikaan, mikä minua vähän välillä sieppaa.

Viime viikolla mökillä oli ihan intona rannalla läiskyttelemässä, ja raivari tuli joka kerta, kun nostettiin vedestä pois. Tykkää kylpeä, uida ja olla suihkussa, ja siinä mielessä kulkee sisarustensa jalanjälkiä.

Olipa mukava bongata tämä pino ja lukea muiden n. kymmenkuisten kuulumisia :)

C ja vauva 2.10.2006

Vierailija
37/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa uudelle kirjoittajalle, cloelle! Hauskaa kun tulee uutta porukkaa vanhojen hyvien jatkoksi! Mielenkiintoista aina kun saa tietoa uusista vauvoista ja äideistä tietty myös. :-)

Hampaita tehdään näköjään itkun ja kivun ja erilaisten vaivojen kera, voi rassukoita. Toivottavasti virtapiirillä nuha helpottaa pian ja vanhemmatkin saavat taas levätä. Meidän neidin hampaista ei paljon kannata puhua, kun niitä on vielä tasan yksi mutta kaipa niitä sitten joskus tulee lisää.

Meillä on nukkumaanmeno melkoista taistelua ollut jo pidemmän aikaa, neiti hyörii ja pyörii erityisesti äidin nukuttaessa TODELLA kauan, ennätys taitaa olla puolitoista tuntia!! Välillä ottaa todella aivoon kun ei toinen voi nukahtaa mutta enimmäkseen ei voi muuta kuin nauraa kun neidin touhut ovat niin hassuja. Kun se pieni vaippapeppu aina vain punkee ylös vaikka on jo ihan väsynyt niin se näyttää kyllä aika liikuttavalta. En ole kokeillut ihan sylissä nukuttamista vaan omassa ja vanhempien sängyssä ja tissitellään monet kerrat ja yleensä se sitten lopulta vie voiton. Jos isä nukuttaa niin silloin neiti nukahtaa huomattavasti nopeammin mutta itkua on sitäkin enemmän, äidin nukuttaessa taas ollaan ihan iloisella tuulella. Ota siitäkin selvää..

Meillä on nyt ollut aika mukava jakso sikäli että neiti ei ole vierastanut pahemmin, vähän aikaa tarkkailee vieraita äidin sylistä ja sitten menee mielellään tutustumaan uusiin tyyppeihin, ja heidän kanssaan saa aikaan hauskoja leikkejä yms. Vieraat siis aina vain vauvan viihdytys hommiin, se on kaikille osapuolille mukavaa.

Meillä on tehty melkoista laatikoiden ja kaappien uudelleenjärjestelyä, että neidin tutkimusmatkat olisivat mahdollisimman turvallisia. Silti hän onnistuu välillä saamaan käsiinsä jotain vähemmän terveellisiä tavaroita. On tää vahtiminen välillä rankkaa.

Konttaus sujuu vauhdilla, ja seisominen on päivä päivältä tukevampaa. Saa nähdä aikooko neiti ryhtyä kävelemään yhtä varhain kuin isänsä, eli kymmenkuisena!

Toivotaan vielä kauniita kesäpäiviä ja mukavaa kuun vaihdetta kaikille

t. Sirita ja neiti 24.10.