Teinkö oikein?!
Käräytin työkaverini ja ystäväni työajan väärinkäytöstä!
Mutta oikeudentajuni ei sallinut muutakaan, en tiedä saako tämä ihminen koskaan tietää kuka tämän takana on. Mutta toisaalta sekin on yksi lysti, hänhän se on väärin tehnyt enkä minä!
Vai mitä mieltä olette, olenko surkea vasikka?!
Kommentit (15)
Mulla oli työkaveri, joka myöhästyi klo 14 alkavasta työvuorosta Aina 10 minuuttia. Tuli töihin bussilla, joka ei koskaan ollut ajoissa, eikä millään tajunnut että aikaisempaakin vuoroa voisi käyttää. GGrrrRR!!! Vastaavasti oma päivä päättyi tämän ihmisen takia sen 10- 15 myöhemmin.
joa kärkkyy muiden työaikoja ja menoja ja tekee joka kahvitauosta esimiesasian. Se kärkkyy muiden työmatkoja kun ei niistä sille informoida, ja ilmoittelee esimiehille toisten lintsauksesta kun nämä ovat sopineent esimiehen kanssa palkattomasta vapasta. Itse se on kyllä ihan oikeasti töissä kaiket päivät, mutta ei se siellä mitään TEE. Sen omat työtehtävät on aina kuukaudenkin myöhässä, ja mikä on se lainvastainen tilanne meidän asiakkaiden kannalta, että mahdottoman hankalaa meille muille, mutta kun sillä on virka eikä sitä voi siitä erottaa. TÖitten sijasta se juo kahvia työhuoneessaan, soittelee miehilleen, nuoruaa netissä - ja osan ajasta yrittää tehdä töitä, raasuparan ammattitaito vaan on ajalta ennen tietokoneita eikä se ole sitä päiväittänyt, joten se on hidas kaikki sen tekemät rekisteröinnit ja vastaavat pitää korjata jälkeenpäin. Me tehdään siis senkin työt, " lintsailustamme" huolimatta.
Mutta onneksi meidän esimiehetkin tietävät tilanteen. Sen tekemiin ilmoituksiin ei juuri reagoida. Onneksi se jää parin vuoden päästä eläkkeelle.
Niin ja nro 14 vaihda työpaikkaa jos voit. Tuo touhu on ihan ihmeellistä, jos muut voi lintsata, mutta sinä et.
Ainoa asia jonka tunnustun että olin pelkuri, en uskaltanut sanoa suoraan, mutta mitään työapaikan sääntöjä en rikkonut! Olin jopa kysynyt luvan tähän omaan menoon päinvastoin kuin työkaverini! Ja pomo ei tiedä mitään, se korjattiin muiden kollegojen ja keskuksen toimesta! Ja pomolle en aio ilmoittaakaan!
Miksi jollekin pitäisi sallia erioikeuksia kuin toiselle?
Mitä tein väärin muuta kuin olemalla pelkuri, se ei ole väärintekemistä kuitenkaan!
ap
Neuvostoliitossa sinunlaisesi työläinen olisi nimitetty kansanpoliisiksi.
Olet kyllä melkoinen sika! Olisit ensin puhunut ns ystäväsi kanssa asiasta, etkä heti mennyt kantelemaan. Oliko tämä provo? Voiko joku olla noin sika? Työelämässä saa kyllä tehdä ihan tarpeeksi, jos välillä luppoilee on se monessa mielessä aivan oikeutettua!
Riippuu siitä, mitä työkaverisi teki. Jos joku lukee henkilökohtaista sähköpostiaan kerran päivässä, en jaksaisi pillastua. Mutta eri asia tietty, jos lusmuilee tuntikausia verkossa tai puhuu päivät pitkät puhelimessa. Olisin kyllä jokatapauksessa lähestynyt ensin ko. henkilöä.
vai millaisesta rikkeestä hänet käräytit?
Sanoin miten toimin, se on työpaikkani oikea toimintatapa ja kaverini toimi väärin. Luulisi että olisi jo kellot soineet siinä vaiheessa kun minä sanoin tekeväni sen oikealla tavalla!
Millainen moraali on yleensä ihmisillä, tehdäänkö kaikkea kunhan vain ei jäädä kiinni, minusta se on väärin!
Työkaverini leimaa työasia ja ulos!!
Ja sentään viivyttiin melkein kaksi tuntia reissussa!
ap
Muussa tapauksessa oot täydellinen ku**pää!
Vähän eri asia olisi ollut jos työkaverisi olisi tehnyt jotain oikeasti törkeää. No, ehkä sinun pisteesi nousivat työnantajan silmissä huikeasti.
ja eikö työkaveri arvaa kuka on käräyttänyt, niinhän sä luulet :D
Ja tottahan se ärsyttää, kun samoja töitä tehdään, ja toinen menee joka ikinen päivä lounaalle 1-2 tunniksi leimaamatta itseään ulos. Samoin jää iltaisin viettämään aikaa duuniin, kerää saldoa eikä tee mitään...
Oikein teit.
asiaan puuttuu, on se ilmoituksen arvoinen.
Oma kollegani lintsaa säännöllisesti. Hänellä on vuosilomaa 30 pv kuten muillakin, mutta hän pitää lomapäiviä vuodessa liki 50. Pari päivää siellä sun täällä. Ja aina on olemassa jotakin " vanhaa" kesälomaa tai talvilomaa.
Lisäksi hän tulee maanantaisin puoliltapäivin " matka sisään" ja lähtee pe puolenpäivän jälkeen. Joka kolmas torstai lähtee kampaajalle yhden jälkeen, joka keskiviikko jonnekin klo 14.
Ilmoitin tästä esimiehelleni, joka antaa tämän kollegan tehdä mitä vain. Meni tutkintaan, ja kollega ei jäänyt kiinni, koska ei ollut palkanlaskentaan ilmoittanut kuin nämä oikeat 30 lomapäivää. Muut oli pois muuten vain " työmatka" .
Nämä muut lintsaukset kuittasi kalenteriin " asiakaskäynti" , eikä kukaan niitä seurannut.
Kerran laittoi kalenteriin erään kohteen missä hänen piti olla pe klo 12. Tiesin että ko henkilö oli kuitenkin lentokoneessa matkalla viikonlopunviettoon. Sanoin siitäkin esimiehelle. Hän soitti ko henkilölle kun oli tullut koneesta ja kysyi suoraan. Joutui tunnustamaan pomolle. Pomo ei reagoinut, koska alainen oli tunnustanut.
Olen ihan voimaton, kollega (samat työtehtävät) lintsaa koko ajan eikä siihen puututa. Nytkin hän on jo häipynyt ajat sitten. Ja pomokin. Mutta minä joudun täällä lusimaan. Minun jokaista askelta vahditaan ja ylitöitä ei korvata.
En tiedä enää mitä tekisin. Henkilöstöpäällikkö ei puutu asiaan kun ei ole näyttöä(!).