Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka teillä vie ja hakee lapset hoidosta?

Vierailija
27.07.2007 |

Mihin aikaan viette ja haette? Mietimme täällä juuri vaihtoehtoisia järjestelyjä lasten hoitoon viemiseksi ja hakemiseksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, sillä se on todella stressaavaa.

Vierailija
2/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtilanteitten mukaan toinen menee aiemmin töihin ja hakee tytön ennen neljää. Toinen sitten menee hieman myöhemmin töihin ja vie tytön hoitoon siinä puoli 8 jälkeen. Harvemmin pitää saman vanhemman viedä ja hakea, yleensä silloin jos toinen on työreissulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty vie esim. silloin kun poika yötä hänellä niinkuin viime yönkin. Ensi viikolla onneksi kesäpäivystys päättyy, pojan vakiotarha vain parin talon päässä..

Vierailija
4/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tulee päivän pituudeksi siis 8 h 15 min. Aika pitkä päivä mutta lyhyempään ei pysty :(

Vierailija
5/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien hiukan ennen yhdeksää ja mies hakee puoli neljän aikaan. Molemmilla joustetaan työajoista niin ei tule kauhean pitkää tarhapäivää.

Vierailija
6/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien kuopuksen ja siskoni hakee.

Vierailija
7/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä haen. Olen opiskelija, joten usein pääsen aikaisin hakemaan. Joudun vaan lähtemään aamulla jo melko aikaisin kouluun kun kuljen bussilla toiselle paikkakunnalle.

jos pääsen koulusta vasta neljältä (olen kotona viideltä) mummo hakee lapsen.

Vierailija
8/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jä hänet haetaan viimeistään neljältä, usein jo puoli kolme.

t:10

Vierailija
9/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 1½v, 3v ja 5v. Miehen työt 07-15 ja mun työt 11-18. Meillä miehen kanssa yhteinen yritys ja lastenhoitopaikka on ihan sen vieressä.

Vierailija
10/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä vien ainakin alkuun klo 7.30, kun syysaikataulut tulevat voimaan saattaa siirtyä klo 8, ihan siis bussien kulkemisesta riippuen.

Mies hakee ma-ke klo 16.15, to-pe klo 15.15 eli heti kun työt loppuvat.

Vierailija
11/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen puoli neljän nurkilla.

Vierailija
12/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselee vielä ap

Vierailija
13/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 15

Vierailija
14/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä matkaa päiväkodilta töihin reilu 10 km, mulla reilu 15 (enin osa moottoritietä)

-4-

Vierailija
15/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sitten vapaapäivineen saattoi tehdä noita. Nyt kun itse palaan töihin ja mies jää kotiin siirtyy homma enemmän miehen vastuulle. Nyt syksystä alkaen hoitoaika tulee olemaan kl 9-15, pääasialisesti. Matkaa hoitopaikkaan jotain 500m.

Tulevaisuus vielä vähän avoinna. Jos edessä tilanne jossa toinen päivätöissä ja toinen yövuorossa niin todennäköisesti yövuorolainen vie ja hakee lapset, saadaan sitten hoitopäivät pidettynä lyhyempinä. Muuten tietty voi aamuvuoroon menijä viedä lapset jo aiemmin ja yövuorolainen hakee herättyään, pidetään sitten vapaapäivinä kotona niin pysyy hoitoaika osapäivämitassa. Mutta aika sitten näyttää.

Vierailija
16/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

miehellä matkaa päiväkodilta töihin reilu 10 km, mulla reilu 15 (enin osa moottoritietä)

-4-

ja kotoa päiväkodille on vajaa 4 km (työmatkan varrella onneksi kuitenkin).

-4 ja mikäs muu numero...-

Vierailija
17/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoitoon matkaa noin kilometri. Nyt syksyllä paikka muuttuu 100 metriä lähemmäksi kotia. Töihin minulla on matkaa 13 kilometriä eli Helsingin laitamilta Helsingin keskustaan. Julkisilla liikun ja matkaan pitää varata runsaasti aikaa.

Vierailija
18/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyöläisiä ollaan molemmat eli voidaan näin vaikuttaa lasten hoitoaikoihin. Matkaa päiväkotiin on kotoa 1,5km, miehen työpaikalta 1km ja minun työpaikalta 2km.

Vierailija
19/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie, joka lähtee myöhemmin töihin ja hakee, joka aiemmin pääsee. Tosin kahtena päivänä viikossa mies aina hakee, kun lapsi on iltapäiväkerhossa parin kilometrin päässä hänen työmatkansa varrella.

Vierailija
20/21 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies aamussa, minä vien n. 7.30 ja mies hakee 15.45. Jos mies iltavuorossa, mies vie 10.15 ja minä haen viimistään 16.45, usein jo aiemmin. Viikolla siis näin. Viikonloput tietty vapaalla riippumatta miehen työvuoroista.

Päiväkoti on n. 3-4 minuutin ajon päässä pois päin töistä. Töihin matkaa kotoa 15 km molemmilla. Työhön meno sujuu jouhevasti, töistä kotiin päin on paljon ns. hankalaan suuntaan kääntymisiä (vasemmalle valtatien yli), joten kotimatkalla menee usein kymmenen minuuttia enemmän kuin matkalla töihin.

Lapset hoidossa 3-4 päivää viikossa. Voisin tietenkin omina vientipäivinäni viedä lapset myöhemmin, minulla on joustava työaika. Mutta sitten illasta näkisin lapsia lyhyemmän ajan. He kun menevät nukkumaan jo 19.30 - 20. Siksi vien " jo" 7.30:ksi. Ja aamupala tarjoillaan jo 8.00 pk:ssa. Lapset ovat huonoja aamusyöjiä, mutta syövät päiväkodissa edes jonkin verran. Siksikin mielellään vien heidät sinne aamupalalle jo. Eivät ole sitten nii-in nälkäisiä ruoka-aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan