~*~ SUURPERHEET JA VKO 42 ~*~
Edellisiä: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Ja listaa...
20.11.08....Riesa.................33v...kuudes........Ruotsi
25.11.08....Uupu..................??v...viides...........??
06.12.08....Petite-te.............32v...seitsemäs..Etelä-Suomi
22.12.08....Nektariina.........30v....viides..........Etelä-Pohjanmaa
01.01.09....Kimmi................34v...viides...........Keski-Suomi
10.01.09....Task...................37v...kahdeksas.Pohjois-Kymenlaakso
15.01.09....3xäippä74.........34v...viides...........Etelä-Pohjanmaa, SeKS
25.01.09....Jonna-78...........30v...seitsemäs..Pohjois-Karjala
30.01.09....KainoElvi...........37v...viides...........Etelä-Suomi
31.01.09....JB72...................35v...neljäs..........Kanta-Häme
01.02.09....Arkuli..................37v...viides...........Kanta-Häme
08.02.09....Katjalah.............33v...neljäs..........Pirkanmaa, TAYS
14.02.09....Helmikukka75..33v...neljäs..........Pohjois-Savo, KYS
17.02.09....Vaahtis..............41v...seitsemäs..Vantaa
19.02.09....Oliviaana...........38v...neljäs..........Keski-Suomi, K-SKS
26.02.09....Zeldatar.............33v...neljäs..........Pk-seutu, NKL
05.03.09....Minni74.............33v...seitsemäs..Vantaa
22.03.09....Tintukka76........32v...viides..........Oulun lääni
23.03.09....Kinde.................36v...viides...........Pohjois-Karjala
24.03.09....Pearl73.............35v...neljäs..........Keski-Suomi
03.04.09....Helmielina........32v...neljäs..........Päijät-Häme
03.04.09....Sauanne...........40v...seitsemäs..Pohjois-Suomi
10.04.09....-mani-................26v...neljäs..........Pirkanmaa
28.04.09....Minttumaria......29v...neljäs..........Kouvola
29.04.09....Santra79...........29v...viides...........Helsinki
Kommentit (14)
Jospa sitä pitkästä aikaa kirjoittelisi itsetäänkin jotain.
Me nukutaan nyt pienessä makkarissa ja saa nähdä millaisen sängyn keksin sinne vauvalle,pinnis on toisessa huoneessa,ja sinne sitten kun yösyötöt on loppuneet.
Eilen mittasin mahanympäryksen seisten ja se oli 97cm.Nelosesta lopussa 99cm,elli iso on mun massu jo.Painoa tullu viisi kiloa,mutta koska lähtöpaino oli parikiloa enemmän kun ennen nelosta siirryn siis ihan uusille painolukemille tämän vauvelin kanssa.En nyt ole tuosta huolissani kuitenkaan,neljästä lapsesta 12 vuodessa on jäänyt 4 kiloa ylimääräistä kaikenkaikkiaan,joten ihan ok.
Vaivoina on närästely,liitoskivutkin on alkaneet ilmoitella itsestään ja kylkiluihin painaa kun kävelen pitkään.Allergiaan sain uudet rasvat,ja ihanaa!!!! olen saanut nukuttua raapimatta,taidan olla ihan uudesti syntynyt,kun on kokonaista kaksi hyvin nukuttua yötä kuukausien katkonaisten öiden jälkeen,vessassa tietty käyn pari kertaa yössä,mutta saan nukuttua!
Kova pesänlaitto vimma on päällä.Olen siivonnut kaappeja,vaihtanut järjestystä,remontoinut,hankkinut uusia huonekaluja ja paljon on vielä suunnitelmissa,kun vaan ehtis kaikki toteuttaa...tätäkö ne hyvät unet teettää??
Äippä loma alkaa 22.11,joten aika pian.Vauvelille melkein kaikki hankittuna,ajattelin vielä ommella lakanoita ja semmosia.
Poju on vilkas masussa.Kuopus antoi oman työnimen vauvalle,pikkurilli=)Kysyi että voiko sitä kutsua sillä nimellä myös syntymän jälkeen??Kuopus on poika 4v ,hän on kova pussailemaan ja tunnustelemaan mahaa,mikä on minusta tosi mukavaa,meillä on kyllä kaikki aina ottaneet vauvan vastaan todella hyvin,mitään ongelmia ei ole hyväksymisen suhteen ollut koskaan tai mustasukkaisuutta,olen kuullut aika hurjiakin juttuja mustasukkaisuudesta...
Mies alkoi minua pelottelemaan ja sanoi että mitäs jos vauva syntyy jouluaattona(hyvin mahdollista,kun kaikki tulleet etuajassa) niin mites muiden lasten joulu,millos lahjat jaetaan jne.Aika hurja kuvitelma...lastenvahti meille jouluksi,ja me sairaalaan...jos sitä joulunyli pääsee niin hyvä niin,vaikka jalat ristissä=)
Pesänlaitto jatkuu..tässä poistin tapetin meidän makkarista,huomenna uus tilalle,ennen uuden sängyn tuloa.Ihanaa kun jaksaa hommailla=)
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa,kimmi ja pikkurilli rv 28+5 JO!
Ihanaa, nyt on pieni poika maailmassa. Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin ja sait luvan vielä jatkossakin raskautua. Saapas nähdä helmikuussa, miten päin meidän vauvelin syntymäviilto tehdään. Aikaisemmat kolme ovat syntyneet vaakaviillosta mutta kiinnikkeitä on minullekin tullut..
Mies lähti lasten kanssa mökille ja minä olin tänään pitkän päivän töissä. Töiden jälkeen hurautin ostoksille ja törsäsinkin oikein kunnolla. Lindexiltä löytyi kasvavalle masulle sopiva talvitakki. Ostaa täräytin myös jo yhdistelmävaunut. Punaiset Brio Kombit, jotka olivat tarjouksessa (399 €). Ovat tämän vuoden mallia ja niitä myydään nyt alennuksella, kun uudet mallit on tulossa. Vielä ihana pikku mekko ja fleecehaalari tarttuivat mukaani. Täytyy nyt toivoa, että lääkärin ennustus pikkuneidistä pitää paikkansa. No, punaiset vaunut menevät kyllä pojallekin, jos niikseen tulee.
Liikunta on minulla viime aikoina jäänyt liian vähiin ja syötyä on tullut ihan liikaa. Saapas nähdä paljonko vaaka maanantaina näyttää, kun menen seuraavan kerran neuvolaan. Vauva on alkanut liikkua tuntuvasti ja potkut ovat jo ihanan napakoita.
Pesänrakennusvietti alkaa täälläkin nostaa päätään. Nuo tämänpäiväiset hankinnat taitavat olla selvä merkki siitä, että ajatukset alkavat suuntautua yhä enemmän kodin seinien sisäpuolelle. Vauvan sängyn hankintaa olen tuumaillut. Meillä on tallessa muilla lapsilla ollut peruspinnasänky mutta nyt olen saanut päähäni, että haluaisin pinnasängyn, minkä laidan voi laskea alas. Luulen, että tämä neljäskin vauveli tulee nukkumaan melko paljon kainalossani. Pinnasänky, missä on alaslaskettava laita voisi olla kätevä heti meidän sängyn vieressä. Vauvan voisi helposti siirtää yöimetyksen jälkeen omaan sänkyyn. Hoitopöytää en taida hankkia lainkaan, kun tuntuu, että kotoa ei löydy sille järkevää paikkaa. Hoitoalusta kodinhoitohuoneessa saa riittää.
Meillä myös kuopus kovasti halailee ja pussailee mahaani. Hellyyttävää...
Mukavaa syyslomaviikon jatkoa teille, joilla loma on. Minä pidän to-pe lomaa, joten tiedossa on neljän päivän vapaa. Ihanaa!!!
oliviaana ja helmityttö rv 21+4
Ihan keskenämme muksujen kanssa täällä vietämme lomaa, eilen käytiin ideaparkissa tekemässä hankintoja, nyt on pojille talvikamppeet hankittu kenkiä myöden. Koululaiselle menee onneksi vielä viimevuotinen takki mutta housut täytyy vielä hommata uudet...mutta onneksi aika pienillä kuluilla selvisin. :D Se oli jännä juttu että olen kuopukselle katsonut yhtä Fredriksonin hattua Prismassa ja pidin sitä aika kalliina kun maksoi 17€, no eilen yhdessä putiikissa bongasin saman hatun ja hinta oli 33€....käsittämätöntä. Mutta nyt voin hyvillä mielin sen ostaa Prismasta...kun kerta säästän niin paljon. ;)
Vauvelille en ostanut vielä mitään, siellä kyllä oli kaikenlaisia ihanuuksia rekit täynnä, mutta kun siitä sukupuolesta ei vielä oltu niin varmoja, taas kyllä hypistelin niitä valeanpunaisia mekkoja...hohhoijaa.
Eurokankaasta saatiin pul-kangasta vaippoihin, no ei se mitään kovin hienon väristä ollut mutta ajaa varmasti asiansa...palanen mikro-fleeceä tarttui myös mukaan.
Tänään sitten mennään kirjastoon kun kuitenkin täytyy kävelypelillä mennä kauppaan niin hoidetaan kaikki asiat kerralla.
Aurinko paistaa ja mukava mieli. Torstaina olisi se kontrolli ultra, hyvillä mielillä menossa, supistukset on olleet kyllä jo aika mojovia, mutta toivon suuresti ettei niillä ole ollut mitään vaikutusta.
Tannille siniset onnittelut :D
JB72 &KeKe rv 24
Millaisen takin Lindexiltä ostit ja oliko hintava? Itselläkin alkaa talvitakki ongelma taas kerran nostaa päätään. Viimeksi pidin miehen takkia ja kun sitä vilkaisinkin tuolla kaapissa, niin tuli heti olo, että jotain muuta tällä kertaa kiitos.
Helmikukka rv 22+3
Löysin Lindexiltä harmaan A-mallisen, runsaasti laskostetun villakangastakin. Takin pituus on ehkä noin puoleen reiteen, mikä sopii minulle, kun kuljen työmatkat autolla. Pitempi takki olisi toki ollut lämpimämpi talvipakkasia ajatellen mutta en jaksanut kierrellä kaupoissa tämän enempää. Takkeja oli harmaita ja mustia ja hinta oli muistaakseni n. 90 euroa. Liityin samalla Lindexin kanta-asiakkaaksi ja sain takista vielä 15 % alennusta. Kohtuuhintainen siis vaikka ei tulisi sitten enää myöhemmin käytettyä. Otinkin jo takin heti käyttöön, kun ei enää oikein muut takit tahdo kiinni mahtua.
Helmikukalle vielä; meillä on raskaudet kutakuinkin samassa vaiheessa. Joko sinulla on alkanut närästys? Minulla on nyt ehkä viikon verran närästystä ollut. Pieniä annoksia pitäisi vain malttaa syödä. Muutoin vointi on ihan hyvä. Eilen olin taas bodypumpissa ja ihan hyvältä jumppa painojen kanssa vielä tuntui.
Laskeskelin tässä, että työpäiviä olisi enää 39 tämän päivän jälkeen jäljellä ennen kuin jään äitiyslomalle. Pitelen tässä kesälomapäiviäni ennen virallisen äitiysloman alkua pikku hiljaa pois ja teen välillä lyhyempää työviikkoa. Aika ihanaa, kun voi jo vähän työtahtia keventää.
Huomenna menemme lasten kanssa hakemaan siskovauvan uudet vaunut, mitkä tuossa aiemmin tällä viikolla kävin ostamassa. Hyvissä ajoin olen siis näissä vaunuasioissa liikkeellä mutta hyvään tarjoukseen oli pakko tarttua.
Keskiviikkoterveisin oliviaana ja helmityttö rv 21+6
Oliviaana. Täytyypä käydä katsastamassa takkeja, kun vain tältä väsymykseltä sai itsestään niin paljon irti, että ihan kaupungille lähtis pörräämään. Kengätkin pitäisi ostaa talveksi. Sellaiset "järkevät" ja tukevat, kun ei ole kuin noita korollisia. Jalkani tulevat turpoamaan uskomattoman paljon, joten tilavat kengät pitää olla. Nyt jo iltaisin turvotusta jaloissa.
Juu, närästystä on minullakin ajoittain ollut. Onneksi vielä aika lievää. Liian isot ruoka-annokset sitä herkästi aiheuttaa ja suurin herkkuni suklaa. Pakko siis sitä säännöstellä. Viimeksi minulla oli loppuraskaudesta tosi pahoja happovaivoja, ei nyt ihan mahahaavaksi asti, mutta mahalaukun tulehduksena sitä sitten hoidettiin. Kivut olivat ennen happosalpaajan aloitusta sanalla sanoen järkyttävät. Lääkäri arveli, että iso kohtu muutti mahalaukun normiasentoa niin paljon, että moiset oireet siitä seurasi. Toivottavasti ei tällä kertaa tule samanlaista.
Varasin ajan sokerirasituskokeeseenkin, se olis 6.11. Tuttua tohinaa se jo on. Aiemmilla kerroilla on arvot olleet kohdallaan, toivottavasti nytkin. Saataisiin tämä viimeinenkin raskaus kunnialla läpi. Luin ammattini puolesta uusia Käypä hoito- suosituksia raskausdiabeteksen seulonnasta ja hoidosta. Mielenkiintoista oli se, että valta-osalle raskaana olevista tullaan jatkossa sokerirasituskoe tekemään vaikkei olisikaan tyypillisiä riskitekijöitä. Seulontaryhmän ulkopuolelle jäävät vain alle 25v ensisynnyttäjät, jotka ovat normaalipainoisia (bmi alle 25) ja suvusta ei löydy mitään diabetetes kuormaa. Niin ne asiat muuttuu.
Joo, mutta nyt syömään, mutta kohtuudella.
Helmikukka rv 22+4
Huomenna saan viimeinkin "tuomioni" eli pääsen lääkärille ja saan kuulla kohdunkaulan tilanteen. Ihanaa päästä epätietoisuudesta, toivottavasti olen panikoinut turhaan. Nimittäin olen häärännyt keittiössä kuin mieletön ja tehnyt pakastimen pullolleen ruokaa perheelle - ja myös jouluruokia. Kyllä, aivan totta.... Lisäksi aion pakata sairaalakassin vielä tänään. Jos vaikka passittavat suoraa päätä taysiin vuodelepoon.
Tulen sitten huomenna kertomaan, jos olen vain maalaillut turhia piruja seinälle ja voinkin jatkaa entiseen malliin...
Katjalah&nelonen rv23+3
Päätin pikaisesti kertoa kuulumisia. Lapset terveinä, mutta äiti kovin huonovointinen ja väsynyt. Väsynyt isoon mahaan ja jatkuviin supistuksiin ja kipuhin. Nyt lopussa tullut vielä pelko suuresta vauvasta. Eilen kävin lääkärillä ja ultra antoi jo nyt painoarvioksi 3kg, mikä tarkoittaa että jos syntyy suunnilleen laskettuna aikana, olis noi 4,6kg...hohhoh. Kukahan sen synnyttää? Mutta toivottavasti saan käynnistyksen viikolle 38 kuten alustavasti lupailivat.
Vettä sataa. Maleksin tänään kaupoilla, tarkoitus oli käydä vain ruokakaupassa, mutta tulikin kierrettyä Sinellit sun muut.
Mutta nyt askareiden pariin.
uupu 34+2
Niin, välillä olen käynyt lukasemassa teidän kuulumisianne, ja sitä olen jännännyt että Miten Tannin synnytys, ONNEKSI OLKOON SYLIN TÄYDELTÄ!!!!
Ja mikä parasta, se takaportti on vielä auki, mahdolliselle vitoselle. Hieno juttu!
Itselläni vain vauvakuume porskuttaa kovilla. Miehen kanssa on kovin asiallisesti juteltu asiasta kuluneella lomaviikolla, siis että kyllä meidän perheessämme olisi vielä tilaa viidennelle lapselle, siis ei neliömääräistä tilaa ajateltu, vaan ihan tätä 'sydämen tilaa'.
Mutta ei sen kummempia päätöksia puoleeen tai toiseen. En ole ollut helposti raskautuvaa sorttia, ja niin kauan kun yöimetystä jatkan, tuskin raskaudunkaan. Viimeksi imetin varmaan 1v3kk yöaikaan..sitten lopetin ja menkatkin tuli 3vkoa yöimetyksen loppumisesta.. Ja tietty tuo ikä kysymys, kuinka 'vanhana' sitä vielä jaksaa.. koko ajan tulee ittelle ikää lisää, eli siinä mielessä pitäis pian raskautua, mutten kyllä rintaruokintaa siinä toivossa lopeta vielä aikoihin, mun mielestä se kuuluu tämän sydänkäpysen perusoikeuksiin vielä pitkään pitkään...
No joo - pitkät luritukset omista ajatuksista.. vauva arki on ihanaaaa!
Onnellista odotusta kaikille!
sinuvi ja sydänkäpy 2 1/2 kk
Riesa taas kirjoittelee keskellä pimeää syksyä, kun ei saa nukutuksi. Tämä meidän talo on muuttunut sairastuvaksi. Kaikki penikat ovat olleet vuorotellen kipeinä ja sitten jatkona siihen heti perään minä, tuon meidän tällä hetkellä pienimmäisen kanssa. Hemmetti soikoon, näin kipeä en muista milloin olen viimeksi ollut. Viime viikko meni yskiessä ja viime tiistaina sain kaksi lääkekuuria, joiden pitäisi tähän yskään auttaa...niin pitäisi...koko tämä sonta on kestänyt nyt jo yli kaksi viikkoa, joten veto alkaa olla loppu. Poskiontelot tuntuvat nyt paremmilta, ei enää sitä painon tunnetta eikä hammassärkyä, mutta mikä yskä!!! Ei auta vaikka koko pullon korkkaisi. Kyllä pysyy sitkeänä yskänä tämä.
Koira sai niitä pentuja, ja nyt ovat tänään sen viikon vanhoja. Oma toy senkun kasvaa ja trimmattua sain sen toissa päivänä. Yrittänyt pitää sitä paria viikkoa aina rajana tuossa trimmauksessa, että tottuu siihen.
Haluaisin kasvattaa koiraperhettä vielä yhdellä Toylla. Olen jo katsonut meille valmiiksi pennun tuolta Tukholman suunnasta, mutta vielä ei olla päätetty että otetaanko vai ei. Minun kun pitäisi ehtiä se hakemaan lentokoneella. Eli siis tehdä päivänreissu sinne ja takaisin...eikä tässä tätä aikaa ennen vauvan syntymää ole niin kovin paljon.
Vatsa voi hyvin, tosin tämä yskä tekee sen että vatsa on varsin herkkä kaikelle kävelylle tms...supistuksia tulee, mutta saakin tulla. Olisin kyllä kovin valmis jo siirtämään vatsan tähän vierelle. Mutta taidetaan kuitenkin vielä odottaa vähän aikaa. Ja sitä paitsi, tässähän sitä skorpparia odotellaan, joten siis vaaka olisi aivan väärä merkki...riittää että isä on vaaka, ei kai tässä muita vaakoja taloon tarvita, sen sijaan vähän huumoria lisää, eli skorppari lapsi sitä meille antakoon.
Ja kuinka tässä nyt vaakavauva kuvaan muutenkaan sopisi kun kaikki sisarukset ovat elukoita ja nilviäisiä...eli siis skorppari, rapu, leijona, kalat ja tämä meidän pienin on oinas. Joten skorppari on hyvä joukon jatko.
Uudet vaunut on tilattu ja pitäisi tulla jo ensi viikon alkuun. Sellaiset Phil ja Tedin Vibe vaunut. Ollaan niin paljon ulkona ja liikutaan, että tarvitsemme hyvät sisaruspelit. Tosin ei haluttu mitään panssarivaunuja, joten malli oli jo pitkään selvillä, että sellaiset päällekkäin lastattavat pelit on oltava.
Vatsan koosta että pieni on, kuljetaan ihan siellä käyrien alarajoilla. Eli sellainen ehkä kolmisen kiloa, jos loppuun saakka vatsassa pysyy...muuten mennään alle kolmen. Noh, onpahan helpompi tehdä näitä pieniä.
Kaikki on suurinpiirtein valmiina uudelle tulokkaalle. Itse asiassa siitä on niin vähän aikaa kun tuo nuorimmainen tuli taloon, että kaikki muu onkin melkein esillä paitsi vauvanvaatteet, jotka otin pesuun varastosta vähän aikaa sitten. Tosin uudet "kotiinlähtö vaatteet" on ostettu, niinkuin aina kaikille vauvoille. Mukavaa säilyttää aina jotakin "omaa" lapsille kun kasvavat suuriksi...
Pullot pesty ja hyllyssä. Luulen että tästäkin tulee suht nopeaan pullolapsi, aivan kuten viimeisestäkin lapsesta. Maitoa tuli ehkä vain sen pari kuukautta ja sitten olikin aika vaihtaa pulloon. Olen nimittäin operoinut rintani neljännen lapsen jälkeen, sillä ajatuksella silloin, ettei meille enää lisää kersoja tule, mutta niin se tilanne vain muuttuu...eli siis näillä uusilla mennään niin pitkään kuin pystytään ja sitten varapärettä käyttöön...
Synnytystä en ole ajatellut, se menee varmasti omalla tyylillään ja minun tyylillä ihan nopeasti ja ilman mitään turhia kipulääkkeitä. Olen sitä "luomu" tyyppiä ja kipukynnys on korkea. Ja en kyllä haluaisi menettää mitään synnytyksessä, en edes tunnetta synnyttää, sehän on vain niin tilapäistä! Ihmettelenkin niitä äitejä, joilla on matkassa suuret toivelistat ja valmiiksi suunniteltu protokolla synnytystä varten...pitääkö synnytyksen mennä jonkun hemmetin paperin mukaan....ja se vielä että meillä suurperheellisillä on jo takana niin monta lasta ja kokemusta, että pitääkö sitä vielä esittää suuria toiveita seuraavista lapsista. Luulisi kokemuksella menevän ihan tuossa ohimennen...
Itselleni riittää vesi ja suurin toive onkin esitetty aina paikan päällä, että mahtaisko tuo poreallas olla vapaa...ja että voin kyllä täyttää sen ihan itse jos teillä on kiirettä muualla...
Näin meillä.
Eipä tässä muuta.
Hyvät yöt kaikille ja pusut kuonoon. Tämä muori jatkaa yskimistä...
Riesa ja pien'
Viime neuvolassa 16.10 todettiin että vauvamme on kuollut kohtuuni. Viikkoja olisi ollut 17+4. Lapsi oli kyllä vähän pienempi, että olisiko menehtynyt jotain parisen viikkoa sitten.
Olo on ollut huolien täyttämä jo pitkään, ihan kuin olisin aavistanut että tämä raskaus ei pääty hyvin. Liikkeitäkään en tuntenut, joten sekin huoletti suuresti. Ja alusta astihan tämä odotus on ollut epävarmalla pohjalla. Ensin oli sitä vuotoa ihan alussa ja sitten se iso hematoomakin kohdussa. Mutta nyt kaiken piti olla jo ihan hyvin... Äidinvaisto (?) piti kyllä huolen että koko ajan olin hyvin epävarma raskauden suhteen. Ystävistäkään vain hyvin harva tiesi että odotan.
Enkelipoikamme syntyi sitten eilen 18.10. Käynnistettiin tableteilla jo perjantaina ja eilen sitten viimein saatiin asia päätökseen synnyttämällä pikkuinen. Olo on nyt hirvittävän tyhjä. Hassua kun sairaalassa ollessa ikävöin kotona olevia lapsia ja pärjäsin surun kanssa ihan hyvin ja nyt sitten kotona ikävöin hillittömästi menetettyä pikkuista ja itkusta ei meinaa tulla loppua.
Mutta onnea jo pienokaisen saaneille! Minut saa poistaa nyt listalta. Toivon kuitenkin että joku päivä palaan vielä tänne :-)
osanotto suureen suruusi. Olosi on varmasti ihan uskomattoman paha. Olen ihan sanaton kokemasi äärellä.
Lämpimin ajatuksin Helmikukka
Lämmin halaus ja osanotto suureen suruun.
JB72
vihdoinkin. Linkasin tuloa niin kauan, että sain kysyttyä sokerirasituksen tulokset. Ei tarvi sitten erikseen niistä mainita, kun tulee kaikki kerralla...
Onnittelut Tannille vauvasta! Ja Uupulle lämpimästi tervetuloa mukaan!
Täällä vietetään syyslomaa koko perheen voimin. Arvatkaa tympikö, kun piti heti aamu 8 olla labrassa rasituksessa! Kaikki muut jäi vielä nukkumaan, kun mä silmät solmussa hiippailin alakertaan. Mutta hyviä tuloksia oli: paasto 4,9, 1h ja 2h arvot 6 ja jotain. En edes muista, vaikka puoli tuntia sitten soittelin. Oli niin hyvä mieli paasto-arvosta ja että muut alkoi kutosella, etten huomannut loppuja edes kuunnella. =D Eka raskaus, ettei oo rasituksessa (kummassakaan) mitään poikkeavaa. JES! Nyt saa hyvillä mielin mennä neuvolaan maanantaina.
ON: Kaikki on muuten hyvin, mutta hb on laskenut sitten viime neuvolan 134:stä. Kävin viime viikolla kokeissa lääkkeen takia, ja siinä oli hb vaan 116. Katsotaan nyt, onko lisätyllä vitamiinilla ollut mitään vaikutusta. Eiköhän se siitä taas nouse, kuten ennenkin. Ainakaan samanlaista huimausta mulla ei kyllä oo nyt ollut kuin pari viikkoa sitten oli. Yksi päivä vähän hirvitti ajaa kotiin, kun oli pientä huimausta. Huomasin vasta kaupasta tullessa. Liikkeitä riittää, joskaan ei kovin voimakkaina tunnu ulospäin. Kelan paperit odottaa edelleen viemistä, sairaalan Odottava äiti -paperikin pitää täyttää loppuun maanantaiksi.
Sitten sitä synnytys-galluppia:
Eka 6h 45 min
Toka 4h 45 min
Kolmas 5h 5min (käynnistetty)
Neljäs 6h 42 min (käynnistetty)
Mutta jos palais kotihommiin. Kaikenlaista on vielä tiedossa tälle viikolle, joten ei oikein voi lomailusta puhua.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille mammoille ja masuille!
Äippä ja J-5 rv 26+4