Olihan niin, että 5v on pahimmassa iässä?
Mulla menee hermo!! Jätkä pomottaa pienempiään, lyö ja tönii pienempiään kun silmä välttää. Ei tottele äitiä vaan tulkuttaa vastaan. Uhkailee, uhmailee, haukkuu tyhmäksi jne. Isästä ei kuulemma pidä, kun isä on tiukempi ja jaksaa tapella, vaatia että jäähyllä istutaan jne.
Ennen lapsi oli minulle hyvin läheinen, nyt tuntuu etten voi sietää moista riiviötä! Mitähän tästä alkavasta eskarivuodesta oikein tulee...
Kommentit (31)
Vierailija:
5-vuotiaasta eteenpäin sitä seesteistä aikaa.
t. 18
Vierailija:
Kyllä, oikein hyvin osasit :). Oikein silmäni meinasivat pullistua ja päästä nousi höyryä, kun luin viestisi :)
T: se päiväkodista kehuja saanut...
Mun salaisuus oli se, että itse olen provoutunut niin monta kertaa tän tyyppisistä aiheista, että kun lapsi on hankala. Niin nyt kun tuli siltä alueelta aihe, joka ei juuri koskettanut minua itseäni, niin tiesin, millä ainakin itse ärsyyntyisin.
Se tulee yleensä eskari-iässä. Joillakin toki jo 5-vuotiaana, mutta kuitenkin lähempänä kuutta.
Ja tuon yhden lapset ovat vähän " kehittymättömiä" .
En voisi kuvitellakaan että tuonikäiset ( 7-8- vuotiaat) vielä kiukuttelisivat tai uhmistelisivat.
Vierailija:
En voisi kuvitellakaan että tuonikäiset ( 7-8- vuotiaat) vielä kiukuttelisivat tai uhmistelisivat.
uhma alkaa 2v. ja jatkuu 3v. loppuu ennenkun lapsi täyttää 4v. monet 5v. lapset ovat ihanassa iässä.
meillä poika pahimmillaan ja ikää 3.4v.
Vierailija:
uhma alkaa 2v. ja jatkuu 3v. loppuu ennenkun lapsi täyttää 4v. monet 5v. lapset ovat ihanassa iässä.
meillä poika pahimmillaan ja ikää 3.4v.
lapsen kehitysvauhdista. Jos on etuajassa, se uhma osuu 5-vuotiaana. Meillä on.
33
sori