Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:Mistä tietää, että synnytys lähestyy?

26.07.2007 |

Eli mitä merkkejä teillä on tai on ollut kun synnytys on lähestynyt? Supistuksia, limatulpaa, tuntemuksia, voinnin muutoksia yms.

vauva2006 rv38+5

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain olis jotain tietoa..

Vierailija
2/8 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntemuksina oli supistukset, jotka muistuttivat enemmänkin kuukautiskipuja. Aikaisemmat supistukset siis ihan erilaisia, ja kivuttomampia. Muita etukäteistuntemuksia en muista olleen. Nuo supistukset alkoi aamuyöllä ja lähtö oli aamupäivällä sitten. Lapsi tosin syntyi vasta illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla oli esikoisesta myös. Vatsa menee monilla löysälle. Toiset ovat tavallista kiukkuisempia vähän ennen synnytystä. Joillekin tulee vahva tunne, että kohta tulee lähtö.

Edea 34+2

Vierailija
4/8 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaan, jos jollakulla olis vielä vastailtavaa.

Itselläni alkanut tulla valkovuodon mukana aavistus venyväistä limaa. Ja supisteli eilen jo pari-kolme kertaa säännöllisesti, oli sellanen viiltävä tunne kohdun suulla ja sitten sähti sellanen aaltomainen menkkamainen kiputuntemus ylöspäin kohti napaa ja selkää, samalla kohdun pinta kovettui. Sitten loppuivat kuin seinään. Vihlovaa/viiltävää kipua tuntuu myös kohdun suulla.

Vauva on varmastikin myös laskeutunut entistä alemmas, kun vessassa käynnit niin isomman kuin pienemmänkin tarpeen takia ovat olennaisesti lisääntyneet. Ja on sellaista paineen tunnetta tuolla alhaalla.

vauva2006 rv38+6

Vierailija
5/8 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiltävää kipua ollut jo ainakin viikon, supisteluja tiheämmin mutta ei säännöllisesti, oon ollu ihan hirmu kiukkuinen (itseäkin alkaa häiritä...miehestä ja esikoisesta puhumattakaan. ;) ) ja olen laittanut paikkoja kuntoon urakalla. Tähän asti olen vaan siirtänyt tuota siivoamista jne eteenpäin. Olo on kovasti odottava...olen ollut viikoin kuin pistoksissa ja rauhaton. Nyt olo rauhallisempi. Samoin unenetarve on vähentynyt huimasti. Pari viikkoa sitten olisin nukkunut koko ajan, parin tunnin päiväunet olisi mennyt kepeästi, nyt yhä hieman väsyttää mutta uni ei enää tule. Jaksan aamulla herätä paljon pirteämpänä vaikka vessakäynnit lisääntyny huimasti. Ainakin itsestä tuntuu että nämä merkit viittaisi johonkin.... toivottavasti. :)

mötiäinen rv 37+6

Vierailija
6/8 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jo aamupäivällä oli huono olo, vatsa meni löysälle, välillä oli tosi kova nälkä kun taas minuutin päästä oksetti ajatuskin syömisestä. Lisäksi väsymys tuntui ylivoimaiselta - eli itselläni enteili vähän kuin olisi alkuraskauden pahoinvointia ollut. ;)

-pompelo

Vierailija
7/8 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen...aina on mennyt yli lasketun ajan. ehkä korkeintaan harjoitussupistukset on puolta päivää ennen sairaalaan lähtöä vähän voimakkaampia. ja sitten kotona tai viimestään sairaalassa maha on ihan löysällä ja tyhjenee itsestään ja tulee veristä limaa.

Vierailija
8/8 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut shoppailemassa koko synnytystä edeltävän päivän, eikä mitään tuntemuksia ollut ennen aamuyötä. No aamuyöstä sitten viiden aikaan tuli kivulias supistus. Kävin vessassa ja havaitsin hieman limatulppaa (rusehtavaa ja hieman veristä limaa). Vatsa oli vähän sekaisin ja supistukset lisääntyivät. Illalla seitsemältä vauva sitten syntyi rv 39+6.

Zemppiä loppusuoralle :)

Sirdamiini+ vauva 1kk 4pv <3