mun mielestä on kauheaa kun lapsia " tehdään" monille eri miehille ja..
sillai. Siis tehdäänkö niitä lapsia noin vain??? mielestäni ensin pitää olla vakaa parisuhde! toisena lupaus että yhdessä ollaan niin kauan kuin eletään ja hoidetaan yhdessä perhe! ei ole mitään kamalampaa kuin se että lapsella on vain äiti tai isä! LAPSI TARVITSEE KEHITTYÄKSEEN " NORMAALIKSI" molemmat! isän roolin mallin ja äidin. sille nyt ei voi mitään jos jotkut joutuu eroamaan esim jatkuvan uskottomuuden tai väkivallan takia. mutta on tosi itsekästä ja lapsesta piittaamatonta ajatella että " mä haluan lapsen, pitäis vaan löytää sille hyvä isä" !!! lapsen koti on vanhempien suhde.. jos vanhemmilla menee huonosti, lapsi kärsii myös.
Kommentit (68)
mutta kyllä itsekseni ihmettelen esim. tilannetta, jossa naisella on useampi lapsi ja KAIKILLA eri isä.
jos äidillä on lapsia useille miehille. Miehet vain vaihtuvat koko ajan, käyvät kääntymässä lasten elämässä. Kun edellisestä on päästy eroon, niin uutta vain putkeen. Todella vakaata, joopa joo...
kärsivät enemmän mielenterveysongelmista, ajautuvat rikollisuuteen, päihteiden käyttöön jne helpomkmin kuin ydinperheen lapset. Mikään tutkimus ei milloinkaan ole osoittanut, että yh-perheessä olisi yleisesti ottaen lapsen parempi kasvaa kuin ydinperheessä, vaan aina päinvastoin.
Yksilötasolla on toki eroja, mutta periaatteessa ydinperhe on se paras, uusperheet ja yh-perheet on aina huonompi vaihtoehto.
Vierailija:
Tilanteita on monenlaisia, jotkut haluavat yksin lapsen. Ei ole mitenkään todistettua, että yhden vanhemman kasvattamista lapsista tulee " huonompia" kuin kahden. Usein kahden eri ihmisen näkemykset kasvatuksesta ovat erilaisia ja syntyy ristiriitoja perheessä. Lapsetkin ovelia hyväksikäyttäjiä näissä tilanteissa (jos äiti ei anna lupaa johonkin, niin isä antaa). Meidän perheessä selkeet yhden ihmisen säännöt, kenenkään kanssa ei tarvitse tapella kasvatusasioista,saan itse määrätä KAIKESTA. Ihanaa! Tiedän monta eri perhettä, joissa vanhemmat lasten aikanaki kiistelevät kasvatusasioista. Kuinka haitallista se on lapsille? Aiheuttaa ainakin hämmennystä pienissä lapsissa.ETTÄ REVI AP TÄSTÄ! Mieti vähän ennenku tänne kirjottelet tollasia tyhmyyksiä. Jos haluan vielä kolmannen lapsen tässä, niin sit on muksut kolmelle eri isälle EIKÄ HÄVETÄ YHTÄÄN!!!!!!!!!!
Vierailija:
jos äidillä on lapsia useille miehille. Miehet vain vaihtuvat koko ajan, käyvät kääntymässä lasten elämässä. Kun edellisestä on päästy eroon, niin uutta vain putkeen. Todella vakaata, joopa joo...
kun elämä oiskin noin... Mut kun aina ei mee niinku suunnitelee :(
Vierailija:
Kolmekin menee just ja just, mut jotenkin neljästä eteenpäin menee vähän ehkä överiksi. Mä tiedän usemman tutun, joiden lapsilla 3 eri isää ja pari sellaista, joiden lapsilla 4 eri isää.Mut tosiaan ihmetyttää vähän sekin asetelma, että jos naisella lapsia eri miehien kans, niin se on kauheeta. Mutta miehet saavat kylvää siementään vaikka viiteen eri naiseen. Ei sitä paheksuta. Syy varmaan tähän, että lapset eivät seuraa yleensä isän perässä vaan äidin. Siis että harvemmin tällaisesella miehellä on huoltajuutta kaikkiin lapsiinsa. Nainen yleensä joutuu kaitsemaan näitä yhteisiä tuotoksia täysi-ikäisyyteen asti. Sehän on itsestäänselvyys!
Vierailija:
Ei ne miehet välttämättä lapsen elämässä käy kääntymässä, vaan äidin. Ei ole mikään pakko esitellä miesystävää lapsille.
Meinaat, että äiti tapailee uutta miesystävää ja lapset ovat, missä? No, hoidossa tietysti. No, eihän sen uuden lapsen alulle saattamiseen kauaa aikaa tarvita. Väitätkö tosiaan, että uusi miesystävä ei vaikuta lasten elämään millään lailla? Älä nyt jauha paskaa. Aivan varmasti vaikuttaa, mutta sitähän nämä yh-äipät eivät tajua.
Kautta aikojen iso osa lapsista on elänyt äitipuolien, isäpuolien ja kaukaisempienkin ihmisten kanssa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että samassa perheessä voi olla lapsia eri vanhemmista.
t: ydinperheen äiti
enemmän ydinperheissä kuin yh-tai uusperheissä... Että näin! Tapellaan nyt sit tästäkin asiasta!!
Vierailija:
enemmän ydinperheissä kuin yh-tai uusperheissä... Että näin! Tapellaan nyt sit tästäkin asiasta!!
Yh-perheiden lapsilla on enemmän ongelmia elämässään.
jos äiti kykenisi normaaleihin ihmissuhteisiin, antaisi niistä normaalin kuvan lapsillekin, eikä vaan pukkaisi lapsia maailmaan jokaisen hiihtäjän kanssa joka siihen suostuu.
Oletteko todella niin idiootteja, että ette tajua mikä ero on siinä, että teilel ne panokaverinne ovat vain niitä: panokavereita, joiden kanssa siitetään lapsi, mutta lapsillenne he ovat niitä ainoita isiä? JA varsinkin kasvaessa se biologinen oikea isä askarruttaa ja surettaa jokaista lasta, jonka äiti on lapselllen valinnut jonkun luuserin isäksi.
Joten yrittäkääpä joskus ajatella, että te elätte ja vaikutatte myös lastenne ainoaan elämään, ei vain omaanne. Käyttäkää ehkäisyä, jos ette pysty normaalia ja eheää lapsuutta jälkikasvullenne tarjoamaan.
Vierailija:
Tilanteita on monenlaisia, jotkut haluavat yksin lapsen. Ei ole mitenkään todistettua, että yhden vanhemman kasvattamista lapsista tulee " huonompia" kuin kahden. Usein kahden eri ihmisen näkemykset kasvatuksesta ovat erilaisia ja syntyy ristiriitoja perheessä. Lapsetkin ovelia hyväksikäyttäjiä näissä tilanteissa (jos äiti ei anna lupaa johonkin, niin isä antaa). Meidän perheessä selkeet yhden ihmisen säännöt, kenenkään kanssa ei tarvitse tapella kasvatusasioista,saan itse määrätä KAIKESTA. Ihanaa! Tiedän monta eri perhettä, joissa vanhemmat lasten aikanaki kiistelevät kasvatusasioista. Kuinka haitallista se on lapsille? Aiheuttaa ainakin hämmennystä pienissä lapsissa.
Lapset oppivat sopimaan erimielisyyksiään seuraamalla VANHEMPIENSA
Erotaan kun lapset on alle 3-vuotiaita ja saman tien uuden kanssa ja molemmat vanhemmat toimii samalla tavalla, ja lapsilla on sisaruspuolia siellä täällä ja ihan helvetillinen sekasotku koko elämä.
Vierailija:
Kautta aikojen iso osa lapsista on elänyt äitipuolien, isäpuolien ja kaukaisempienkin ihmisten kanssa. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, että samassa perheessä voi olla lapsia eri vanhemmista.t: ydinperheen äiti
Siis lapset oppivat sopimaan riitojaan seuraamalla, miten omat vanhempansa sopivat erimielisyydet.
Kyllä meidän perheessä ihan keskenään riidellään lastenkin kans asioista ja sit sovitaan. Minkä takia se malli sais tulla vaan vanhemmilta? Eipähän tarvi mun lasten kuunnella vanhempien riitelyä. Se on raastavaa! Vieläkin muistissa kun äiti ja isä olivat eron partaalla reilu 20 vuotta sitten ja tappelun äänet kulkeutui hyvin lastenhuoneeseen. Sekä se, kun isä pahoinpiteli äitiä, vaikka koittivat kuinka salailla asiaa. Ihmeen fiksu pieni lapsi on.
Isä potkii ja hakkaa äitiä, ja äiti itkee. Sitten seuraavana aamuna isä katuu, halii ja pussailee äitiä, ja ostaa sille lahjoja. Äiti ei enää itke, vaan on iloinen kun mies on niin ihana.
Ihanan mallin kotoaan saavatkin!
Vierailija:
Jos on sinkkuäiti, ja lapsia vaikka viidelle eri miehelle, mutta ei yhtään äijänkörilästä saman katon alla, niin vanhemmilla ei voi mennä huonosti, joten lapset ei kärsi.
Niih.
T: naimisissa, kaksi lasta saman miehen kanssaVierailija:
lapsen koti on vanhempien suhde.. jos vanhemmilla menee huonosti, lapsi kärsii myös.
Kyllä huomaa mitä asennevammaisia täällä taas pyörii.
Niin kyl mun lapset tapaavat isejään. Just toinen oli melkein koko kuukauden isällään ja lauantaina on toinen menossa yöksi isälleen.
Hitto mitä yleistystä täällä harrastetaan...
Vaikka minä pienessä mielessäni olisin kuinka vakavissani tahansa, en voi koskaan tietää mitä toisen päässä liikkuu. Toinen voi vannoa syvää rakkautta ja näyttääkin sitä, mutta seuraavana päivänä asiat onkin täysin päälaellaan.
Näin kävikin, siksi minulla onkin lapsi miehen kanssa, jonka kanssa en enää ole yhdessä. Toista lasta ei (ainakaan hetkeen) ole tulossa, vaikka seurustelenkin uuden miehen kanssa.
Elämästä kun ei koskaan tiedä. Jokainen kai toivoo, että voisi elää " normaalia" ydinperheen elämää, mutta kun kaikkeen vaan ei voi itse vaikuttaa.