Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 12 v. värjätä hiuksensa?

Vierailija
25.07.2007 |

Meillä väännetään tästä. Lapsi haluaisi kovasti muuttaa ulkonäköään, jossa minun mielestäni ei ole mitään vikaa. Sitäpaitsi värianeet ovat täynnä myrkkyjä, joten ei hyvä. Lapsi on menossa 6. luokalle.

Päätös on tietysti minun eikä lapsen mutta miten on, antaisitko sinä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii joutua värjäyskierteeseen vähän isompanakin.

Vierailija
2/13 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuului ettei niitä myrkkyjä tarvitse miettiä, sillä vaarallisten aineiden käyttö on kielletty joka tapauksessa. Jos olisi vaara, että väri- tai permanenttiaineista imeytyisi merkittävässä määrin jotain vaarallista, niin siihen olisi jo puututtu. Eli ei tarvi miettiä eikä surra eikä olla huolissaan, eu_komissio tekee sen meidän puolesta. Jos jotain imeytyy, määrät ova tniin pieniä ettei siitä ole haittaa.

Ja joo, mä uskon että näin onkin, siitä huolimatta, että kaikki poliittiset elimet ovat tietysti täynnä teollisuuden lobbaajia. Olen nimittäin kyllä huomannut, että vaaralliseksi todettuja aineita on kielletty ja vedetty markkinoilta - joskus myös päästetty takaisin kun uusissa tutkimuksissa on todettu,e tteivät ne olekaan vaarallisia tai korjattu jotain raja-arvoa. Systeemi toimii puutteistaan huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin kampaamoon ja kysyin, miten on, ton ikäsen kohdalla? vastaus oli että, ihan ok! pistetään kevytsävy.

Mihinkään värjäyskierteeseen ei ole tyttö joutunut. Oisko pari kertaa sen jälkeen jotain sävyä kotona laittanut. Ikää nyt 13-vuotta.

Vierailija
4/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt niitä " myrkkyjä" pelkäät, niin laittakaa raidat.

Ne eivät ala ihan hiuspohjasta, ei siis ihokontaktia.

-kampaaja-

Vierailija
5/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäisenä aloitin sävyttämisen itsekin.

Vierailija
6/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse olla huolissaan myrkyistä? Hyvä, koska minä olen ollut. Sävytystä voisin ehdotella, olisi ikään kuin kompromissi.

Hyvä, lisää?

Vierailija
7/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni hiukset antaisin värjätä.

3

Vierailija
8/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias on nyt muutaman vuoden ajan värjännyt kestovärillä.

Vierailija
9/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on keskusteltu aika kauan. Lapsella on punertavat hiukset luonnostaan, enkä millään haluasi, että hän värjää niitä. Ovat tosi kauniin väriset mielestäni ihan sellaisenaan. Kasvavathan ne tosin sen värin pois, uusiutuva luonnonvara.

Kai tässä pohjimmiltaan on kysymys siitä, että äidin vauva kasvaa isoksi...

ap

Vierailija
10/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan virallisen asiantuntijan mielipide aiheesta jossakin, ja siinä sanottiin, että alle 15-vuotiaiden ei tulisi antaa värjätä hiuksiaan, koska väriaineissa on paljon allergisoivia aineita ja mitä aiemmin värjääminen aloitetaan, sitä suurempi riski allergian syntymiseen on.

Vierailija
11/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. asiasta kiinnostunut ja ketjua seurannut.

Vierailija
12/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan päätyä (tietysti lasta kuunnellen) siihen sävytykseen. Permanenttiaineet ovat varmasti yhtä pahoja kuin väriaineet?

ap

Vierailija
13/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa sitäpaitsi, että jos kieltäisin, se ei tehoaisi ja sitten vasta kotivärillä läträisikin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän