Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahmiminen!

Vierailija
25.07.2007 |

Meni juuri illan seitsemäs suklaapatukka. Syön niitä niin monta, että ne loppuvat. Sitten tulee paha olla. Joskus oksennan, joskus en. En voi ostaa kaappiin ruokaa enemmälle kuin yhdelle päivällä. Muuten syön iltaisin kaiken. Alas menee ihan mitä vaan.

Miten tämän saisi loppumaan? Yritän syödä päivällä terveellisesti ja niin, että illalla ei olisi nälkä.

Onko mulla joku ongelma? Olen juuri eronnut ja luulin kaiken olevan hyvin, mutta tämä kuvio on alkanut toistumaan liian usein. Syöminen tuntuu hyvältä. Vannon aina lopettavani, mutta en pysty. Syön niin kauan, kun tavaraa löytyy.

Normaalisti en osta edes karkkia kotiin, mutta nämä patukat sain lahjaksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantuunena bulimikkona voin kertoa sen, että ennen ahmisen alkamista mua alkoi aina hermostuttaa ja ahdistaa, ja ahmiminen ja oksentaminen sitten jotenkin vei mun huomion ja ahdistus muuttui sitten häpeäksi ahmimisesta ja oksentamisesta. Vähän niinkuin ahdistuksen pakoilua. Suosittelen lämpimästi että haet keskusteluapua, ahmiminen on vain oire siitä, että et voi henkisesti hyvin. Itsestään tykkääminen auttaa ahmimisen lopettamiseen, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.

Vierailija
2/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan ole ollut vastaavassa tilanteessa?

En pidä itseäni bulimikkona, koska en oksenna aina, mutta miten tästä eroon? Tää pahenee koko ajan ja pelkään, että olen kohta vaikeuksissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten koskaan oksenna.

Minkä kokoinen ap olet?

Vierailija
4/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut joskus samaa. En oikein tiedä miten siitä pääsin... Itsetunnon kasvamisella ja tahdolla?

Vierailija
5/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ongelma on sekin, kun leipää ei oikein voi ostaa vaan paria viipaletta... Saatan siis ahtaa leipää välillä kamalia määriä.

Joskus oksennan, joskus en. Jos oksennan, tulee morkkis. Jos en oksenna, tulee morkkis. Ylipainoakin on, niin että ihan kamalaa syyllisyyttä ja häpeää poden tästä.

Mulla tää on osa kaikenlaisia mielenterveysongelmia - yksi tapa koettaa lievittää ahdistusta, monien muitten itsetuhoisten tapojen joukossa...

Vierailija
6/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pikemmin lievä (?) muoto siitä BEDistä, bad eating disorder tms,

siinä jopa ahmii vehnäjauhotkin pussista ahmimiskohtauksen iskiessä jos on oikein paha BED.

Vierailija
7/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää voi ostaa yksittäisinä sämpylöinä kähes joka kaupasta. Osta vähän ja vain terveellisiä tuotteita. Lähde illalla lenkille ahmimisen tilalta. SItten hampaiden pesu ja nukkumaan.

Oikeasti kannattaa käydä lääkärissä puhumassa aiheesta.

Vierailija
8/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

164 cm ja 54 kg hoikka ja urheilullinen. Olen myös saanut pakkomielteen juoksemisesta eli näiden ahmimispäivien jälkeen lähden juoksemaan ja väsytän itseni totaalisesti.

Mulla on hirveä lihomisen pelko.

Päivän pystyn olemaan hyvin, mutta kun tulen illalla yksin kotiin niin syöminen alkaa. Joskus yritän maleksia töissä mahdollisimman myöhään, että tulen kotiin vain nukkumaan, etten ehtisi syödä niin paljoa. Monesti lähden myös juoksemaan kymmeneltä illalla, koska silloinkaan en ehdi syödä niin paljoa illan aikana.

Luulin selvinneeni erostani hyvin, mutta nyt tämä ongelma alkaa pahentua ja tiedän kyllä, että se varmasti liittyy eroon ja sen tuomaan ahdistukseen.

Mitä mun pitäisi tehdä? Mulla on hyvä itsetunto suurinpiirtein.

Ap

Vierailija
9/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää voi ostaa yksittäisinä sämpylöinä kähes joka kaupasta. Osta vähän ja vain terveellisiä tuotteita.

Minulla ei kyse ole varsinaisesta bulimiasta, vaan muihin mielenterveydenongelmiin usein liittyvästä syömishäiriömäisestä oireilusta. Miten ap, onko sinulla muita ongelmia, joita pystyisit tiedostamaan? Suosittelisin minäkin, että etsit apua, koska jokuhan tossa mättää.

5

Vierailija
10/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ongelmia.

Eli:

avioero, heti eron jälkeen suhde varattuun mieheen, avioeron aiheuttamat taloudelliset ongelmat, lapsettomuus, ulkonäköpaineet ym.

Näitä siis löytyy, mutta jotenkin en ole tajunnut, että pakenen näitä ongelmia ahmimiseen. Tarvitsisin nyt todella apua, että miten lopettaa tämä. Mitä tehdä, kun tulee ahmimiskohtaus?

Taidan varata myös ajan lääkärille ja uskon, että hän passittaa minut psykologille. Toisaalta sekin maksaa, kaksi kertaa saa ilmaiseksi ja nyt ei ole rahaa.

Ap

Vierailija
11/11 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaan pikemmin lievä (?) muoto siitä BEDistä, bad eating disorder tms,

siinä jopa ahmii vehnäjauhotkin pussista ahmimiskohtauksen iskiessä jos on oikein paha BED.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän