Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla työpaikkaa, josta ei aina pääse lähtemään kun vuoro loppuu?

Vierailija
25.07.2007 |

Itse joudun melkein joka viikko jäämään ylitöihin yhtenä tai kahtena päivänä. On pakko jäädä, sillä tilauksia on asiakkaille ja ne on pakko tehdä seuraavaksi päiväksi valmiiksi. Ei voida vastata, ei ole tehty, kun asiakas tulee niitä hakemaan. Niin, ja kukkakaupassa olen töissä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm

Vierailija
22/49 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketjussa näkyisi olevan kolme sivua, mutta yhtään vastausta ei näy??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, olen perhepäivähoitaja ja monestivanhemmat myöhästyvät sovitusta hakuajasta.

Vierailija
24/49 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hoitoalalla tuppaa joskus menemään ylitöiksi. Onneksi vuorotyötä tehdessä joku muu voi jatkaa siitä mihin on itse jäänyt.

Vierailija
25/49 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka iltavuorolainen tulisikin jatkamaan hommia, on paljon sellaisia juttuja jotka on pakko tehdä ennen kuin lähtee kotiin. Mm. raportit on pakko kirjoittaa, muuten seuraava vuoro on aika tyhjän päällä... Joskus voi kyllä päästä etuajassakin, jos on rauhallista mutta yleensä aina venyy jonkin verran. Ja jos sattuu vaikka napsahtamaan elvytys puoli tuntia ennen vuoron loppua, kyllä se yleensä loppuun hoidetaan...

Samoin, jos joku potilas menee äkisti huonompaan kuntoon ja tarvitsee siirron vaikka teholle, kyllä se hoitaja joka häntä on hoitanut, siirtää potilaan seuraavaan paikkaan.

Vierailija
26/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin kun on niin tyhmiä asiakkaita että tunkevat liikkeeseen sisälle just 5 vaille sulkemisaikaa ja alkavat kysellä ummet ja lammet kaikista myytävistä tuotteista niin sinä sitä sitten meneekin helposti jopa reilut puoli tuntia ylimääräsitä ennenkuin saa tuon asiakkaan ovesta ulos ja ovet lukkoon että pääsee laskemaan kassan ja kotiin! Eipä naurata paljon esim. perjantai-iltaisin kun työt loppuisivat klo 18, mutta seisot vielä klo 18.30 tiskin takana jotakin " urpoa" palvelemassa:/

Itse en IKINÄ mene mihinkään erikoisliikkeeseen vain 5 min ennen liikkeen sulkemisaikaa!!

Vierailija
27/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvellaan, vaikka ylitöinä. Ja ne on niin törppöjä, ettei ne ymmärrä lähteä vaikka kauppa on menossa kiinni.

Vierailija
28/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

palvellaan, vaikka ylitöinä. Ja ne on niin törppöjä, ettei ne ymmärrä lähteä vaikka kauppa on menossa kiinni.

Vierailija
29/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä varsinkin päivystyksessä mutta muutenkin, 2-3 päivänä viikossa menee noin puoli tuntia ylitöiksi eikä niitä edes makseta..

Vierailija
30/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joutuu odottelemaan poliiseja, hoitamaan jonkun tilanteen loppuun, jäämään työkaverin turvaksi, etsimään karannutta, jne jne. Voi kun joskus saisikin vain laskea kassan! :)

Vierailija
31/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaupassa olen töissä. Asiakkaita ei valitettavasti saa ajallaan pois ja sitten kun menee hienovaraisesti sanomaan niin ollaan vihaisia myyjille... Se on kurjaa koska pitäisihän se ymmärtää että meillä loppuu työaika yleensä 15 min. sulkemisajan jälkeen, tuo aikakin on tosi tiukka. Kassat pitää vielä laskea yms. toimet tehdä ennenkuin pääsee pois. Eihän kukaan virastoissakaan hillu 4 jälkeen enää en ainakaan ole kuullu??

Vierailija
32/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse ollut kaupassa töissä 15 vuotta. Vaikka itseäkin tympii joskus tuo kun ei saa ovia ajallaan kiinni, en ikinä edes nimettömästi hauku asiakkita

törpöiksi koska nämä " törpöt" maksaa kuitenkin viime kädessä palkkamme. Ja me ollaan siellä heitä varten, surullista tuo teidän asenne, ehkä alan vaihto olisi paikallaan...???

Vierailija
33/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin pääsee lähtemään silloin kun oli suunnitellut.

Vierailija
34/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullisessa tehtävässä yrityksessä ja ylitöitä tehdään niin maan pirusti... Harva se päivä istutaan töissä kahdeksaan illalla, joskus joutuu tekemään viikonloppuja ja pyhiä. Korvauksia on turha mankua, monet suuret yritykset rikkovat ylityösääntöjä.

Jospa joutuisikin olemaan joskus vartin tai puoli tuntia ylitöissä eikä neljä viisi tuntia...

Vierailija
35/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkalla on luonnollista olla niin kauan kuin juttu seuraavaksi päiväksi on saatu valmiiksi (ja se ei ole aina itsestä kiinni!! vaan saako ihmisiä kiinni ym).

Olen muuten usein ollut viime minuuteilla erikoisliikkeissä. Tällöin kysyn ystävällisesti myyjien kiirettä. JOskus yrittäjä on mielestäni vilpittömästi sitä mieltä, että katsele rauhassa minulla on vielä paperihommia ym eikä kiire lähteä, joskus taas kiire junalle ym. Ymmärrän hyvin, jos haluaa lähteä kello viisi , mutta myös voi mielestäni kysyä sillä osa yrittäjistä myy mielellään vielä viisi ylikin...

Vierailija
36/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim. lääkemuutokset on tehtävä saman tien ja jos niitä on paljon, aikaa saattaa tuhraantua se tunti, parikin.

Oma lukunsa on sitten armaat työkaverit, jotka sairastuu yllättäen ja jos sijaista ei saada, joku jää tekemään seuraavankin vuoron. Tai sijainen on saatu, mutta sitäpä ei nyt sitten sattunutkaan kiinnostamaan työnteko juuri silloin ja taas joku joutuu tekemään tuplavuoron.

Kyllä varsinkin pienet työajanylitykset, 15-30 min, on lähes päivittäisiä. Pitempiäkin ylityksiä tulee kolmen viikon periodiin 2-4 kpl.

Niin ja vanhainkodissa työskentelen.

Vierailija
37/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jää suustaan kiinni vanhempien kanssa, eikä pääse lähtemään ajoissa pihalta iltapäivisin. Joskus livistän, vaikka näen että joku vanhempi tulee. Mutta on mullakin kotielämää ja lapset haettava hoidosta ajoissa.

Myös aina riittäisi työtä lasten kanssa, mutta siitä on helpompi vain lähteä.

Vierailija
38/49 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2007 klo 18:03"]

Ennemmin kysyisin, onko työpaikkaa, josta pääsee lähtemään juuri minuutilleen työajan päätyttyä?

[/quote]

On. Olen töissä rakennusteollisuuden tuotteita valmistavassa tehtaassa. Ei tarvitse ikinä jäädä ylitöihin. Joskus olen jäänyt, jos pomo on kysynyt, mutta en useimmiten silloinkaan. Jos olen jäänyt, olen yleensä ottanut ne vapaina tunti tunnista, eli tehnyt sitten lyhemmän päivän halutessani. Meillä onnistuu myös tuntien teko "sisään".

Vierailija
39/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka usein ylitöissä. työpaikka terveyskeskuksen vuodeosasto.

Vierailija
40/49 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta joskus ikävää.