Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että maksaessasi yli 50 e ostokset kortilla pitää näyttää henkkarit?

Vierailija
25.07.2007 |

Hämmästyttävän moni asiakas (n. 90 % omalla työpaikallani) ei tätä tiedä/muista/ymmärrä. Muutenkin maksukorttien käytössä on monilla niin paljon opittavaa että ihan ihmetyttää, maksavatko yleensä aina käteisellä vai mikä on. Kuvitellaan esim. että:

-Henkkareita ei tarvitse näyttää, riittää että sanoo henkilötunnuksen loppuosan.

-Jos omia henkkareita ei ole mukana, vaimon/miehen käy yhtä hyvin.

-Jos henkkareita ei ole mukana, esim. 100 e ostoksen voi ihan hyvin laittaa kolmelle kuitille. Näppärää, eikö?

-Jos henkkareita ei ole mukana, riittää henkilötodistukseksi esim. S-etukortti, salikortti tmv. Missä ei tietenkään ole kuvaa.

-Henkkareita ei tarvitse näyttää, jos maksaa luottokortilla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi myyjän niitä kysellä.

Vierailija
22/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että 50 e on se raja, mutta ensisijaisesti ajattelen siinä kuitenkin sitä, että millä kortilla maksan sekä sitä, että paljonko minä niistä ostoista köyhdyin ja paljonko tilille jää rahaa. Asiakas ei todellakaan keskity vahtimaan sitä, että meneekö summa yli sen viidenkympin rajan.

Mutta onko noita maksajia sitten tosiaankin paljon, jotka ottavat mukaan pelkän kortin. Eikö useimmilla ole kuitenkin koko lompakko mukana. Tosin eipä niitä henkkarittomia tarvi olla kuin yksi prosentti maksajista, niin ongelma on jo päivittäinen. Eli ymmärrän kyllä myyjienkin ärtymyksen.

Itse kun olin aikanaan ihan tavallisen ruokakaupan kassalla kesätöissä, niin siinä tuollaista ongelmaa ei kyllä ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

visa electronissa ei ole mitään varsinaista rajaa, mutta minä kysyn henkkarit aina yli 50¿ ostoksista. Luottokorteissa se raja on muistaakseni 150¿, mutta minä kysyn yli 50¿ ostoksista. Meillä kassakone muistuttaa henkilöllisyyden tarkistuksesta vain pankkikortin kohdalla. Visaelectron kuittiin tulee aina (myös alle 10¿ ostos) kohta henkilöllisyyden varmistuksesta.

Vierailija
24/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nolotti :-)

Vierailija
25/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnette asiakkaan, kysyttekö silti henkkareita, jos kone niin pyytää?

Vaikka omalta äidiltänne?

Vierailija
26/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnen asiakkaan, ja kortissa on hänen nimensä ja allekirjoitus takana ja kortti vielä voimassa, en kysy henkkareita, vaikka kone sitä pyytää.

Vierailija
27/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
28/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi jumbon prismasta ostin Dinersilla, kuitin loppusumma oli 89 euroa, eikä kysytty henkkareita.

Vierailija
29/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin mun mielestä on jotenkin röyhkeää alkaa syömään kaupassa. Jossain diabeetikkotapauksessa ymmärrän, muuten en.

Vierailija
31/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

25: eipä ole voinut vetää yli electronilla.

Vierailija
32/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin asiakkaan etu ?

Vierailija
33/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

allekirjoitus ja sen lisäksi sotun loppuosa osoituksena siitä, että myyjä on asiakkaan henkilöllisyyden tarkistanut maksettaessa.

Vierailija:

Eihän idea ole se tunnus, vaan tunnistaminen.

Vierailija:

Vierailija
34/34 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voro menee heti lähimpään myymälään, jossa vinguttaa korttia niin paljon kuin kerkeää. Häneltä ei kysytä henkkareita koska hän näyttää niin rehelliseltä ja sun tili on tyhjä siinä vaiheessa kun kortti keretään sulkea. Olisiko hauskaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi