Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##### Lokakuun päivänsäteet viikko 42 #####

13.10.2008 |

Tästäpä uuden viikon kunniaksi uutta ketjua....

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yliajallehan se tämä kuopus menee kuten nuo edellisetkin... En oo kyllä itse oikein uskonutkaan missään vaiheessa että tulis etuajassa, mutta onhan tämä silti jonkinlainen rajapyykki. Mitään oireita ei ole vielä ollut synnytyksestä, aiemminkaan ei ole ollut mitään kunnon supistuksia ennen kuin synnytys on sitten käynnistynyt. Turvottaa ja oikea käsi puutuu ja jomottelee koko ajan, nukkumaan pystyy vain vasemmalla kyljellä. Saisi siis kyllä jo syntyä! Kävin just neuvolassa ja kaikki ok, mitä nyt paineet vähän edelleen koholla. Painoa ei ollut kuitenkaan tullut kuin muutama sata grammaa viikossa, joten lopun alkuahan tämä taitaa olla. Mahakin oli laskeutunut terkkarin mielestä selvästi. Täällä on eka yliaikakontrolli 41+3, johon on vielä matkaa. Toivottavasti ei sinne tarvi enää mennä.

Onnittelut kaikille jo synnyttäneille!!! Kaipa tässä itsekin jossain vaiheessa perässä tullaan.

ellu333 tasan 40 tänään

Vierailija
2/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan täältäkin.. Tänään oli neuvola ja varattiin aika ä-polille perjantaiksi. Toivottavasti ei nyt tarvii sinne saakka odottaa. Neuvolassa sanoi, että vatsa tuntuu ihan pullataikinalta, joka on kuulemma merkki siitä, että synnytys on Iähellä! No saa kyllä jo ollakin!! Neuvolan jälkeen mentiin tytön kanssa kauppaan ja siellä alkoi jomottamaan tuota alaselkää ihan kunnolla. Hyvä, että päästiin kaupasta pois. Oisko tää jotain merkkiä, oishan?!! Mulla ei mitään limatulppaa tms. ole tullut, vaikka tosi tarkasti tulee joka vessakäynnillä sitä paperia syynättyä!!

Ei tässä kyllä nyt mitkään hyvät oltavat ole. Supistelee ja alaselkää särkee. Iltapäivällä pitäis mennä tytön kanssa kerhoon, mutta saa nähdä, jääkö väliin. Pitäkää peukkuja, että nää ois nyt oireita alkavasta synnytyksestä! Toki jokaisesta oireesta mä oon aina ajatellut, että " no nyt, nyt se alkaa" ja mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut.. Joten en nyt kyllä olis ihan varma näistäkään.

Cisco 40 + 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea kaikille vauvautuneille!!! Hienoa, että noin moni on jo saanut käärön kainaloon. Aika poikapainotteiselta näyttää lokakuu?

Itse alan olla ihan kypsä noihin supistuksiin. Viime yönä heräsin kolme kertaa tosi kipeisiin säännöllisiin polttoihin, jotka tuntuu ihan kunnolla selässäkin. Samaa luokkaa kuin viimeksi synnyttämään lähtiessä. Pari tuntia varmaan yön aikana sain nukuttua. Sitten aamulla ne pikkuhiljaa loppui. Onneks sain sit vähän nukuttua. Nyt vähän taas supistelee, niin että taidan viettää kotona yöpaidassa koko päivän. Ei huvita ulos lähteä.

En enää luota mihinkään oireisiin. Limatulppa meni (kai) jo 3 viikkoa sitten, vatsa on ollut tosi alhaalla jo viikon, selkä on kipee ja noista supistuksista ei ota mitään selvää, kun olleet kipeitä jo monta viikkoa. No, eipä tässä viikotkaan oo vielä täynnä, joten sikäli ei valittamista. Esikoinen tuli 39+5, oiskohan toiveita, että tulis viimestään sillon...

elwa 39+1

Vierailija
4/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin vauveli on sitten syntynyt, 10.10 klo 13:21 (viikot 39+5), koko 3560g ja 50cm - Aleksis Kiven päivän kunniaksi poika :). Synnytys käynnistyi perjantaina vaille seitsemän itsekseen, oli mielestäni aika nopea ja kävi vähän turhankin kipiään. Ponnistusvaihetta kesti jokusen minuutin eli siitä en voi kyllä kauheasti valittaa :).

Minä olen toipunut tosin hyvin, tosin turvotukset ovat vielä pahemmat kuin *ennen* synnytystä!!! Varsinkin nilkkojen kohdalla tuntuu, ettei nahka veny enempää! No, kuulemma varsin yleistä että ensin pahenee ja vasta sitten helpottaa eli ei auta kuin odottaa :(. Eilen kotiuduin myöhään iltapäivästä, joten kovin pitkään tässä ei olla arkea ehditty harjoittelemaan... Isosiskoista vanhempi on suorastaan yli-innokas hoitaja ja turhankin kiltti, nuorempi (2v) puolestaan erittäin mustasukkainen.

Hyviä suppareita sinne vielä odotteleville!

Voikissa ja pikkuäijä 3 vrk

Vierailija
5/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea minultakin kaikille, joiden mönkiäiset ovat päivänvaloon saapuneet!!

Mäkin luulen, että limatulppaa alkoi irrota eilen =) TOIVOTTAVASTI enteilisi nyt vihdoin synnytyksen käynnistymistä. Tosin mitään supistuksia ei vieläkään ole.. :( Tänään oli neuvola, paineet edelleen tosi kohollaan, ja terkka laittoi lähetteen Taysiin. Sieltä sitä kutsua nyt sitten odottelen, mitään neuvola-aikaa en enää saanut. Toivottavasti kutsuvat jo aikaisemmin, kuin vasta ensi viikon lopulla. Kuitenkin tuon verenpaineen takia haluaisin varmistuksen, että istukan virtaukset ym. ovat ok. Muuten on vauva edelleen liikkunut tosi hyvin, eilenkin tuntui jytinää kestävän monta tuntia, vain pieniä taukoja välissä..

Tehokkaita supistuksia toivottelen minäkin kaikille!!

t: Merrily 40+2

Vierailija
6/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vielä sellasesta tietoakaan ja vasta rv 37+3 niin en odottelekaan vielä kolmeen viikkoon. Mut kyllä se itselläkin tajuntaan pamahtaa mitä on edessä kun lukee muiden juttuja. Itsellä 1v5kk edellisestä synnytyksestä ja on vähän liiankin tuoreessa muistissa kaikki, eikä ole kauheaa hinkua siihen hommaan. Mut pakollinen toimenpidehän se on kun on tähän leikkiin taas lähtenyt :) Onneksi lopussa tulee niin totaalinen tympääntyminen raskauteen että kaikki pelot häviää ja haluaa vaan vauvan kainaloon.

Vauvan liikkeet on melkoisia ja kyllä käy kipeetä kun varmaan jonnekin hermoihin potkii tai päätään pyörittää. Sit kuuluu välillä ihan outoja napsahduksia kun innostuu möyrimään oikein kovasti. Menkkajomotusta ja supistuksia on täälläkin, jospa ne lyhentäs itse synnytystä. Melkoista on tämä raahautuminen vanhempien lasten kans puistoon ym. tän mahan kans varsinkin jos joutuu 1v5kk ikäistä kantamaan ja ainakin nostelemaan joutuu välillä. Tänään lääkäriin mentiin kun korvatulehdus ja poitsu nukahti autoon ja jouduin kantaa aika pitkän matkaa kun ei ollut parkkipaikkoja lähempänä. Tuntui kyllä melkoiselta ja olin varmaan näkykin :) No pian tämä on ohi ja mun kohdalla ehkä lopullisesti. Kolme poikaa tuntuu aivan riittävältä määrältä :)

Mut olen sanonutkin et mulla on semmoinen ihmeellinen halu aina hankaloittaa elämäämme kun se alkaa hieman helpottaa joten kolmen vuoden päästä varmaan tulee taas vauvakuume ja 4.poika pitää saada, olen jo täysin luopunut tyttöhaaveista. Ikää on 30 vee et sen puolesta vois vaikka yhden vielä tehdäkin, mut toisaalta olishan se mukava sit muunkinlaista elämää viettää kun "vauva-arkea". Sit vois vaikka matkustella, niin kolmen pojan kans... ehkä sit 10 vuoden päästä! :)

Voimia kaikille tällekin viikolle, tiedä montako jo tänäänkin saa nyytin kainaloonsa.

Tähti2 37+3

Vierailija
7/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli kutsu yliaikaiskontrolliin TAYSiin ja se onkin jo keskiviikkona eikä torstaina, kuten luulin. Keskiviikkona on siis rv 41+6 ja viimeisestä neuvolasta sitten kulunutkin tasan viikko. Sopiva päivä, kun isommat lapset ovat tällä viikolla juuri ti ja ke päiväkodissa. Saa nähdä kuinka monta tuntia siellä joutuu sitten odottelemaan tutkimusta, kuulemma voi mennä kauankin...

Hyvillä mielin muuten, kun oma olo on hyvä ja vauvakin liikkuu aktiivisesti. Edelleenkään ei miään synnytykseen viittaavaa (paitsi paisuvat raskausviikot) ole näkynyt eikä tuntunut, ei oikeita supistuksia eikä mitään limatulppia. Tavallinen valkovuoto on sen sijaan ihan järkyttävän runsasta! Inhottavaa.

Lähtiköhän se Lillian jo synnyttämään? Ainakin viimeisin viesti häneltä viime viikolla oli hyvinkin toiveikas! :-)

Jos jollain jo synnyttäneellä on TAYS-kokemuksia jakaa, otetaan vastaan mielellään!

Vierailija
8/41 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kaikille muillekin synnyttäneille, toivottavasti kukaan ei ole jäänyt onnittelematta. Viime viikolla kun porukka innostui lisääntymään ihan urakalla.

Neuvolassa käväsin tänään, ei mitään ihmeellistä. Masu oli kasvanut, ei kuulemma kuitenkaan todennäköisesti vielä synny. Pää kuulemma vielä liikkuu siihen malliin, ettei ole kiinnittynyt. Sain loput neuvola-ajat ja nyt vaan odottelemaan lisää.

Katyez 37+5

Vierailija
9/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.10. klo 9.07. Paino 4100g, pituus 52cm. Synnytys oli nopea ja kohtuullisen rankka, kirjoitan lisää tuonne syntyneiden pinoon.

Koittakaahan loputkin lokakuiset vielä jaksaa muutama viikko, vauva-puolella tavataan! :)

Väsynyt, mutta onnellinen Lillian ja pikku-Eemeli 2vrk

Vierailija
10/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä pitkästä aikaa.. Oli tosiaan muuton vuoksi netti kiinni 2 viikkoa. Mutta nyt siis jo 2 viikkoisen pojan kanssa kotona. Hullua muuten,et siitäkin on JO 2 viikkoa kun alkoi tapahtua...

Huomasin kanssa kuten joku muukin,et aika poika-painoitteinen ollut ainakin alkupää lokakuisilla! Josko nyt sit niitä tyttöjä alkais vastapainoksi tulla. :)

Pojulla on noita ilmavaivoja olla ihan riittämiin alusta asti. Kävin apteekista hakemassa Cuplatonia,josko auttais edes hiukan. Syöty meillä on pääasiassa 4 tunnin välein,mut pari kertaa on ollu yö sellaista 1,5-2 tunnin syöttövälein. Mulla tuo kostautuu ilkeällä päänsäryllä kun ei nuku kunnolla,mut onneks kun "syllistä" katsoo,niin ei harmita niin paljon...

Lonkat vihloo kyllä tässä palautumisvaiheessa liki yhtä paljon kuin odottaessakin jos kauan joutuu paikallaan makaamaan... Ja huomasin et ei ihme et on särkenyt. Kokeilin yksiä farkkuja jotka meni alkuraskaudessa vielä hyvin päälle. Nyt vaikka kiloja jäikin liki 15 (AAARGH!) niin ainoa mikä ottaa vastaan on lonkkaluut! Eli lantio on levinnyt oikein tosissaan, paino on sit rinnoissa (maitoa riittää juu!) ja mahassa.

Toivottavasti te muutkin pääsette jo kohta omaa nyyttiä hakemaan. :)

Määitte & Sasu 2 vkoa

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b428df62-99c4-11dd-aae1-…!

Vierailija
11/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-aamulla klo 05.22 meidän perheeseen syntyi pikkuruinen tyttö, painoa 3170 g, pituus 48 cm ja pipon ympärys 33,5 cm.

Tosiaan keskiviikosta alkaen oli säännöllisiä supistuksia mutta perjantai-iltana saunan ja puolikkaan siiderin jälkeen vasta muuttuivat kipeiksi. Kolmeen asti yöllä oltiin kotona ja sairaalassa kohdunsuu oli jo 5 cm auki. Pääsin ammeeseen, joka oli aivan ihana! Ilokaasua otin supistuksiin ja kohdunkaulan puudutuksen sain kun kohdunsuu oli jo 8 cm auki. Vartti siitä ja tyttö oli jo sylissä, ponnistusajaksi tuli 7 minuuttia.

Vaikka keskiviikosta asti teki tuloaan niin tosi nopeasti itse synnytys eteni. Eilen aamupäivällä päästiin kotiin ja maitoa tulee hyvin. Ollaan kotona koko perheen voimin kun koululaisellakin on syyslomaviikko.

Tsemppiä kaikille joilla synnytys on vielä edessä ja tuhannesti onnea kaikille jo synnyttäneille!! Kirjoitellaan tuolla vauva- puolella!

Maailman onnellisin katjaäippä ja perhe ja Vaappu 2 pv

Vierailija
12/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä tullaan, viimeistään käynnistyksellä. Mulla supistukset tuntuu aina loppuvan neljän-viidenkin kärvistelytunnin jälkeen. Usko on hukassa viime yön jälkeen...

Seelas 41+1

Vierailija
13/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pikku tuhisijoiden vanhemmille, teitä onkin taas monta enemmän kuin viime viikolla!

Minulla olis laskettu aika torstaina. Ei ole näkynyt limatulppaa, ei kivuliaita supistuksia paitsi pari ihan yksittäistä, eikä mahakaan ollut perjantaina vielä laskeutunut (viimeinen lääkärikontrolli, en itse osaa sitä mahan laskeutumista arvioida). Kohdusuun "alareuna" oli yhdelle sormelle auki ja pehmeä, yläreuna kiinni. Eli tiedä sitten koska tulee lähtö, ei varmaan lähipäivinä vielä (oon hokenut tätä samaa jo viikkoja).

Paino sen sijaan oli noussut 5kg kahdessa viikossa, mikä tuntuu aivan hirveältä ja minkä takia on tullut itkeskeltyä ihan kunnolla. Entä jos tässä meneekin vielä 2 viikkoa ja tulee vielä 5kg lisää? Mulla oli mennyt tähän asti niin hyvin, 10kg ekoille 38 viikolle... En koe niin järjettömästi syöpötelleeni, tietysti varmaan jonkun verran mut ei mitään orgioita kuitenkaan. Synnyttäneet, montako kiloa te olette "jättäneet laitokselle"?

Vierailija
14/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-cerise heti pitää kyl sanoa että veikkaisimpa et suurin osa tosta sun painosta on nesteitä...Mulla nimittäin oli viim. neuvolassa sama et reippaat 4kg oli parissa viikossa tullu ja suurin osa siitä on kyl turvotusta kun en itsekkään mitenkään älyttömästi ole herkkuja suuhun tunkenu...Turvottaako sua?Mulla on ollu jalat jo ihan turvoksissa monta viikkoa ja sormet...

Onnea kaikille vauvatuneille!!!!Poikia näyttää olevan vielä ainakin suurin osa lokavauvoista...

saapa nähä millon tämä meijän poika tulee...mitään tuntemuksia ei oo...

eipä täsä omaan napaan mitään uutta ens viikolla seuraava neuvola

nyt ruuanlaittoon ja vähän siivoileen ja torttujen paistoon(ihanaa kun myyvät jo nyt niitä nii pääsee herkutteleen)

pikku85 RV 37+3

Vierailija
15/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kolmeen asti kuuntelin supistuksia, joita tuli aina kolme varttia kerrallaan säännöllisesti ja tuikeasti. Sitten vartin tauko ja taas uusiksi. Lopulta ajattelin, että syntyköö sänkyyn, jos on syntyäkseen (mulla niitä tosi kipeitä on vasta ihan viime minuuteilla, korkeintaan ½ tuntia ) No eipä ihme kyllä syntynyt :/ Aamuun asti havahduin ain avälillä supistukseen, mutta ei siitä sitten sen valmiimpaa tullutkaan.

Tälle päivälle on onneksi ollut ohjelmaa tähän asti, mutta nyt, kun ei ole enää mitään erikoista, alkaa taas jurppia ja väsymys painaa jäseniä. Ei voi edes lähteä mihinkään karkuun kun auto on remontissa...

Ihanaa, kun ekaluokkalainen haluaa tehdä ruokaa :) Tuossa se paistaa kanapaloja ja keittää makaroonia.

Kuopus typeröi. Se hilluu nakuna ja pesee päätään värikynillä.

Tympääntyneenä Äitix12 ja sintti 38+6

Vierailija
16/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh kun tuntuu pitkältä tämä odotus ja esikoinen odottaa myös ihan hirveesti että koska pikkusisko tai veli tulee sieltä masusta.. torstaina laskettu aika ja monta kertaa on tuntunut siltä että lähtö on lähellä mutta ei kuitenkaan. Nyt sitten tuntuu että olo vaan paranee verrattuna tuohon viikonloppuun. Ihan hirveetä kun lauantaina lähdin kävelemään kaupalle niin tuli niin hirvee paineentunne selkään ja oikeestaan koko alakroppaan, että ei pystynyt liikkumaan tai mitään, tuntui että nyt se vauva puskee sieltä läpi. Tota kesti koko viikonlopun mut nyt ei ole enää mitään. Paitsi nyt se vauva painaa virtsarakkoon niin paljon että särkee ja öisin herään hirveeseen tuskaan ja äkkiä vessaan.

Jotenkin on eilen ja tänään ollut sellanen olo että ei tää tästä vähään aikaan synny, ei osaa kuvitella että synnytys käynnistyis vielä. Tietysti toivon että ei menis hirveesti yli mut on vaan niin hyvä olo, parempi kun ikinä tän raskauden aikana niin ei vaan osaa ajatella että kohta pitäis synnyttää. Mut toivottavasti pian. Paljon onnea kaikille jotka ovat saaneet nyyttinsä kainaloon ja paljon tsemppiä loppumetriläisille ja jaksamista, kohta me kaikki ollaan saatu nyytit kainaloon :) Ai niin, synntys on alkanut jännittämään ihan hirveesti, varsinkin iltasin kun uni ei tule niin ajatukset kulkeutuvat synnytykseen ja siihen miten pärjään.

äitykkäinen 39+5

Vierailija
17/41 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnitteluja taas vauveleista :)

Just kun pääsin sanomasta, ettei ole mitään ongelmia tai vaivoja, niin nyt sitten iskiasta ja vihlontaa, aamulla jopa särki päätä ja on kiukkuinen ja turhautunut olo. Varmaan 2 tuntia siivosin täällä ja pesin keittiön lattiankin pitkästä aikaa, mutta mitään ei huomaa. Siitä rehkimisestä paikat varmaan ottaneet itseensä.

No, huomenna ois 2 viikkoa laskettuun aikaan, toivottavasti tosiaan ei mene yli.

Katyez 37+6

Vierailija
18/41 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi kuitenkin jättimäiset onnittelut kaikille synnyttäneille!! Määitellä on niiiiin suloinen poju kuvassa :)

Vaikka tässä on koko odotusajan yrittänyt asennoitua niin että tämäkin menee sisarustensa tavoin reilusti yli, on olo nyt kuitenkin jälleen kerran tympääntynyt. Kun kaikki koko ajan kyselee että koskas vauva tulee ja olotila alkaa olla niin tukala. Nukuttua ei saa kuin pienissä pätkissä ja vain toisella kyljellä. Oikea käsi puutuu ja jomottelee koko ajan ja kaikki tuntuu niin tylsältä!!! Kaiken kukkuraksi esikoinen on ollut nyt 4 päivää kunnon räkätaudissa kuumeen kera ja tänä aamuna tuntui sitten itselläkin kurkku kipeältä. Nyt siis ei oikein toivo sittenkään synnytyksen käynnistyvän näinä päivinä ettei tarvi hirveessä flunssassa synnyttää.

Nyt on suoraan sanottuna niin kyllästynyt olo, että haluais käydä nukkumaan ja herätä vasta sitten kun tämä mahassa myllääjä on syntynyt!

Tsemppiä teille muillekin odotukseen kyllästyneille!

ellu333 40+2 (joka on siis aiemmin synnyttänyt 41+3 ja 42+0)

Vierailija
19/41 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

montakos meitä odottavia on vielä jäljellä???

Minä täällä siivonnu koko aamun...

meillä myös esikoinen heräs tähän aamuun nenä vuotavana ja röhisee tuossa...

eipä mulla muuta...ihmettelen täällä vain kuinka monta masua vielä täällä...

pikku85 rv 37+4

Vierailija
20/41 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma 13.10 klo 23.11 keisarileikkauksella syntyi tyttö, 4090gr ja 52cm pitkä, tukkaakin on päässä.

Eli su alkoivat supistukset ja illa Eivät auttaneet supistukset eikä mikään, jostakin syystä en auennut kuin 1cm, ma klo 14.15 olin 3cm auki ja lapsivesi meni, mutta sen jälkeen en auennut enää ensinkään. klo 16 synnytyssaliin ja oksitosiinit yms käyttöön, ei vaikutusta! klo 22.30 lääkäri päätti kiireisestä keisarileikkauksesta, koska lapsiveden menosra alkoi olla aikaa ja se oli ollut vähän vihertävää.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! ihana tyttömme harjoittelee kovasti imemistä. olemme vielä täällä sairaalassa, mutta laittelen lisätietoja viikonlopulla, jos pääsisimme kotiin jo huomenna tai pe!

Saneline ja Aino Emilia 2vrk