~*~*~ TONSKAT LOKAKUUN LOPPUUN ~*~*~
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
18.8.08 sapa-82
6.10.08 flipperi
30.10.08 Viipero
5.11.08 Osborne
21.11.08 Sonteri
25.11.08 napero79
29.11.08 AinoAurora
10.12.08 Niamey_85
25.12.08 Karssuli
28.12.08 Iida-Linnea
01/09 Han-han
6.1.09 kandivaihe
8.1.09 Alessandra
16.1.09 Laventeli, Jepsis
20.1.09 MiaMik
26.1.09 Mammanalku77
1.2.09 maikiss
4.2.09 bicci79
12.2.09 amanda
15.2.09 Leenaliinu
helmi-maaliskuu 09 Kesis
13.3.09 Pi-Ki
8.4.09 Pikku-milli
23.4.09 kissankello9
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.06
Poikia yhteensä: 3
Tyttöjä yhteensä: 7
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI: bicci79
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)
OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Oys
Kommentit (30)
Viimeksi kirjoitin joskus... ehkä elokuussa?? Tajusin, että olen kirjautuneena tänne työmeili käyttäjätunnuksena ja tää on siitä nuija palvelu, että omia käyttiksiä ei kuulemma pääse muokkaamaan kun tarkistin. Eli jos haluan vaikka äitiyslomalla kirjoitella, joudun vaihtamaan nimimerkkiä koska työmeili ei ole äippälomalla käytössä. Osittain tästä suutahtaneena en ole jaksanut kirjoitellakaan... No, katsotaan josko vaihtaisin sitten vain nimimerkkiä niin pääsisin jatkamaan kirjoittelua.
Töissä on ollut juuri niin kiireinen syksy kuin kuvittelin etukäteen, kaikki paukut on menneet sinne. Tiistaina on lääkärineuvola ja odotan kovasti tietoja kohdunsuun tilanteesta, että miten tuo mun viikottainen 600 km työmatka-autoilu vaikuttaa. Esikoinen syntyi viikolla 36 ja olin viikon alussa jo 2 cm auki. Nyt tahtoisin kovasti, että päästisiin laskettuun aikaan eikä saataisi jouluvauvaa.
Ensi viikon olen lomalla! Kivaa! Sitten olisi joulukuun 5. töitä. Kaipa sen kuukauden sinnittelee. On vain niin älytön hoppu töissä, että nyt ei jaksaisi ollenkaan "venyä" niin kuin töissä on jatkuvasti tapana hokea... "Nyt on venymisen paikka!" Juu, niin oli viime viikollakin ja sitä edellisellä ja sitä edellisellä jne...
Olisi vähän tärkeämpääkin ajateltavaa, kuten tämä odotus... Joka muuten on jatkuva ilonaihe! Lukuunottamatta pientä huolta ennenaikaisuudesta ja verensokeriarvoista, jotka kumma kyllä ovat olleet vähän koholla siitä huolimatta että en oikeastaan kuulu riskiryhmään. Mutta vauvan saaminen on mahtava asia!
Terveiset erityisesti Naperolle, joka minua ystävällisesti huhuili! Täällä kaikki hyvin!
Laventeli 28+1 ja Nasu marraskuussa 3v.
Heti kärkeen omaa napaa, eli eiliset neuvolakuulumiset. Kaikki ok, pissassa ainoastaan protskut taas heikolla plussalla, mutta niin on ollut aina kun hiiva on päällä.. Sf 32cm, vauvan pää heiluu vielä eikä ole liiemmin laskeutunutkaan. Hb 125 mikä kuulostaa hyvältä synnytystäkin ajatellen.
Suppareita ei tule nykyään juuri ollenkaan, tai no tulee mutta aika vähänlaisesti. Lähinnä sängystä noustessa, kun on kävellyt pitkään jne. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa tuli jo ihan sarjassakin (toisinaan jopa 2t ajan 5min välein) kipeitä suppareita, nyt tulee hyvä jos pari kertaa viikossa yksi vähän kipeämpi supistus. Tuntuu vähän että tämä taitaa mennä yli la:n.. Luulen vähän että tuo Osse pääsee ennemmin synnyttämään kuin meikäläinen :)
Osse, Aleksihan ei myöskään koskaan kiinnittynyt eikä kunnolla laskeutunutkaan ennen kuin synnytyssalissa, joten ei kokemusta asiasta.
I-L, toivottavasti iso sf-mitta ei merkkaa mitään, mulla on ainakin molemmissa raskauksissa sf-mitta kulkenut lähellä alakäyrää ja silti esikoisen mitat 3680g ja 52cm, eli ihan hyvän kokoinen, jopa keskivertoa suurempi vauva tuli.
Pikku-milli, bongasin sut siitä Sairaalasarjasta :) Sattui olemaan se jakso tallennettuna ja kävin heti uteliaana katsomassa näkyiskö sua siellä, ja ihan hyvin näyit.
Iirikselle onnittelut hienoista ultranäkymistä! Päivittelen sun ja muidenkin uusia tietoja laittaneiden tiedot seuraavaa pinoa avatessani. Voisin itse asiassa avata sen vaikka jo ensi viikon alkuun uuden, kukas se olikaan joka ehdotti viikkopinoja? Voidaan kokeilla miten se toimisi, nyt ainakin on tullut aika pitkät pinot kun on ollut vain 2 pinoa per kk. Ja yritän tosiaan tehdä päivitykset ja availla uudet pinot niin kauan, kun kotona olen.. Toivon että sitten joku muu ottaa päivitysvastuun (tai päivittelette pinoja tyyliin kuka ehtii) kun olen päässyt jakautumaan!
MM:lle onnittelut asuntokaupoista!
Kesis, mulla on ollut ihan sama juttu, haikailen myös omien vaatteiden perään enkä jaksaisi olla raskaana, kun taas ekassa raskaudessa koko ajasta nautti ihan eri lailla. Nyt olo on vaan niin hankala koko ajan.
Kaikille muillekin vilkutukset!
Tositoimiin pääsyä odotteleva Viipero rv 38+2, ja Aleksi 1v11kk isin kanssa ulkoilemassa
kommentointi jää taas, sori.
Viipero, en usko, et mä oikeesti mihinkään tositoimiin vielä pääsen... nyt ei taas tunnu, et olis mitään palloa, et ehkä se terkka erehty siitä kiinnittymisestä. Tosin jotain limatulpan tapaista tuli toissailtana, mutta ei kyllä lähellekään sen vertaa, että olis vielä koko tulppa irronnut. Muuten on aika hyvä olo.
Närästää ihan hirveesti. Onneks sitäkään vaivaa ei ole kovasti ollut ennen tätä. Uutena vaivana tällä viikolla iski myös ientulehdus, sain onneksi kotihoito-ohjeet ja maanantaille ajan suuhygienistille. Kuulema on ihan tyypillinen raskausaikainen vaiva, mulla vaan ei oo vuosikausiin ollut, niin kesti hetken, ennnen kuin tajusin siihen reagoida.
No, siinäpä ne tärkeimmät, odottelen BB:tä alkavaksi ja sit unille, toivottavasti ensi yönä ei tule herätyksiä tai ainakin saan unen päästä kiinni nopeammin ku viime yönä (valvoin reilut kaks tuntia...).
Ai juu, monet on kaipailleet omaa kroppaa ja vaatteita - mulla on melkein toisin päin, eli nautin paljon enemmän ku tyttöä odottaessa isosta mahasta, tää nykyinen maha on musta jotenkin paljon kivemman muotoinen :D. Lisäksi tykkään tosi paljon äitiysvaatteista nyt, oon ostanutkin niitä huomattavasti enemmän ku viimeksi. Näin ne fiilikset muuttuu. Mutta ei sillä, kyllä mä odotan sitä, kun pystyy taas kumartumaan ilman et sattuu ja sitä, et pääsee salille ja jumppaan.
Jaahas, nyt supistaa, joten parempi hetkeks oikasta itsensä. :)
-Osse, typykkä 1v11kk ja Raju rv 37+3
Mullakin on vähän sellaisia tuntemuksia, ettei tämä toinen raskaus ole yhtä "ihanaa" kuin ensimmäinen. Ei jaksaisi taas tätä pitkää pallomahakautta, vaikka Noelia odottaessa oli upeaa pönöttää maha pystyssä. Periaatteessa olen saman mallinen ja kokoinen kuin viimeksi, mutta viimeksi tunsin itseni upean näköiseksi, nyt on sellainen fiilis, että valas katsoo takaisin peilistä. Petihommatkaan ei kiinnosta, vaikka viimeksi libido oli tosi korkealla... Ehkä tämä toinen raskaus oli kuitenkin sen verran pian edellisen jälkeen, ettei homma tunnu niin hehkeältä. Odotan vaan sitä synnytystä, koska hyvin todennäköisesti se tulee olemaan parempi kokemus kuin Noelista, oli se sitten onnistunut sektio tai superkivulias alatiesynnytys (tai jotain siitä väliltä).
Supisteluja täälläkin, tosin levossa onneksi pysyvät poissa. Noelin perässä pitää ottaa mielettömiä spurtteja koska karkailu on nyt tosi in. Tuntuu aina, että pissat tulee housuun juostessa. Ja sitten pitää päästä pian tarkistamaan, lorahtiko jotain, ja mitä se mahdollisesti oli.
Katsoin muuten tarkemmin mun neuvolakorttia Noelin ajalta, ja kyllä vaan: rv34+4 on kohdunsuu ollut jo pehmeä ja kanava lyhentynyt 0,5cm pituiseksi. Siitä tasan 4vk meni Noelin syntymään... Kiinnostaa siis tietää, mitä mulle tällä kertaa sanotaan siinä viimeisessä lääkärintarkastuksessa. Antaa ehkä vähän osviittaa siihen, kuinka kauan Sofia meinaa yksiössään viihtyä.
Tsemppiä Viiperolle ja Osselle, kuukauden sisään olette kahdessa osassa molemmat! Ja kuulumisten perusteella taitaa jo aika pian tulla uusia pikkutonskia...
Niin ja Osse, multa alkoi tulla limatulppaa Noelia odottaessa 6pv ennen synnytystä. Kolmessa päivässä tuli lähes kaikki, sitten vaan odoteltiin milloin synnytys käynnistyy...
Kandi & Sofia 28+
Miehellä on uusi työkone, jolla kirjoittelen - hieman on hankala käyttää kun on ihan eri mallinen kuin edellinen. No, katsotaan josko onnistuisi.
Täällä on takana erilainen viikonloppu kerrassaan. Perjantain ja lauantain tuli kipeitä supistuksia, ei siis mitään harjoitussupistuksia, ei tosin kovin tiheästi mutta kuitenkin suht usein. Menin näytille terveysasemalle, josta lähettivät eteenpäin Hyvinkään sairaalaan. Terveysaseman päivystävä sairaanhoitaja nimittäin oli entinen kätilö, ja hän oli sitä mieltä ettei uskalla tutkia alapäätä, josko synnytys vaikka siitä käynnistyykin tms. ei toivottavaa tässä vaiheessa.
Olin tietysti ko. puheista kauhuissani, mutta sairaalassa käyrillä oltuani ja lääkärin tutkimuksen jälkeen todettiin, että kaikki kunnossa alakerrassa, kohdunkaulaa jäljellä ihan normaalisti eikä mitään paikkojen pehmenemistä ollut tapahtunut. Syytä supistuksille ei löytynyt, mutta itse arvelen, että johtui vaan siitä, että tämä viikko on ollut tosi raskas, kun mies on ollut työreissussa. Olen tosi huono lepäämään ylipäätään, joten täytyy nyt koittaa ottaa rennommin jatkossa, että saa vauva vielä vähän aikaa kasvella masussa.
Olitte puhelleet fiiliksistä tonskan odotuksen aikana. Mullahan on ollut tosi helppo tämä toinen raskaus ja sen vuoksikin olen nauttinut tällä kertaa olostani ihan eri tavalla. Nyt loppua kohden tuntuvat vaivat lisääntyvän, joten odottelen kyllä minäkin vauvan syntymää. Koko raskauden ajan on tehnyt tosi paljon mieli punttisalille, heh, mahtaakohan fiilis säilyä sinne saakka kun salille saa oikeasti mennä? :D
Kandi, mä lähtisin tosi mielelläni vaikkapa syömään ja leffaan! Näillä näkymin isänpäiväviikonloppu on ainoa, joka ei käy, ja ens viikonloppuna kävis vaan lauantai, mutta muuten ei juurikaan ole sellaisia suunnitelmia, joita ei voisi vekslailla. Mites muille sopisi?
MiaMikille onnittelut, kun saitte asunnon kaupaksi! Hyvä hetki myydä, hintojen laskuja ja myyntiaikojen pitenemistähän tässä kovasti uhitellaan.
Osselle vielä tsempitykset närästyksen kanssa, se on inhottavaa!
Nyt ei selkä kestä enempää, joten hyvää yötä ja uuden viikon alkua kaikille!
Karssuli, Aino tutimassa ja Onni viikoilla 30+3
Huomenna aamulla mennään heti 8lta neuvolalääkärille (1,5v) Oonan kanssa ja siitä varakotiin (hoitaja-parka kipeänä), joten pakkailin just tossa kasseja jne.
Mulla on kyllä ollut sinänsä sellaset "ihanat raskausfiilikset" myös tässä odotuksessa, ehkä jopa jossain määrin enemmän kuin Oonasta. Olen aika ylpeänä kantanut isoa masuani sen aikaa mitä se on näkynyt ja viihdyn mammavaatteissa.. Tähän asti olen ollut aika väsynyt ja kiukutellut miehelle ahkerasti, mutta nyt on jostain syystä vähän "seesteisempi" fiilis.
KARSSULI, KANDI, I-L jne - mäkin lähden mielelläni jonnekin syömään, leffaan tms, ehkä se LA-ilta vois olla paras ja toistaiseksi on kaikki LA-illat vapaat.. Katsellaan sitten mitä saatte sovittua niin yritän varmistella että mies on kotosalla.
KESIS & IIRIS oli käyneet pitkästä aikaa! Moikkis! :) IIRIS - kyllä mä ainakin jännitin näitä ultria enemmän kuin Oonaa odottaessa..
MIAMIK - onnittelut asuntokaupoista! Meidänkin piti alkaa myymään tätä ja mennä kenties vuokralle vähäksi aikaa, mutta ei tässä tilanteessa varmaan kannata myydä toistaiseksi (tulee takkiin vielä).. Kattellaan keväälle miten tilanne muuttuu, jos muuttuu.. milles näytti se rivarikolmio - otatteko sen?
Nauttiko NAPERO teatterista? Hauskaa junailua Tampereelle! :)
LAVENTELI - jaksuja sinne töihin, meilläkin juuri tuota "venymistä" kaivattaisiin ja tuntuu että mistä ihmeestä niitä paukkuja oikein repisi..
KARSSULI - hyvä että siellä masussa kaikki ok! Samaistun täysin siihen että oon tosi huono lepäämään, mutta kyllä se on parempi yrittää..
OSSELLE & VIIPEROLLE suppareita kun niitä kovasti jo odottelette.. ;)
Ok, nyt unten maille! Voikaa hyvin ja mukavaa viikon alkua!
Mammis + hirmujumppaaja O rv aamulla 26+0 (Oona zzz 1,5v)
typy oli illalla vähän väsyneen oloinen, ja heräskin sitten ennen puolta yötä itkemään et johonkin sattuu. Löi tosiaan eilen nenänsä lattiaan, kun hyppäsi sohvalta ja ilmeisesti sit siihen nenään sattui + oli nuhainen. Kun unesta ei meinannut tulla enää mitään, annettiin kipulääke ja a-vot, neiti nukkui loppuyön kohtuu rauhassa, ei tarvinnut edes käydä rauhoittelemassa.
No, jutun hauskuus oli se, että kun tyttö itkeskeli ja lähdettiin antamaan lääkettä, ihmettelin tyttö sylissä et mitäs märkää mun mahalla on... tissihän se valutti maitoa itkevälle vauvalle... tuli kohtuu koominen olo, melkein kaksvuotias sylissä ja kroppa valmiina rauhoittamaan maidolla. :D
Tiedänpähän, että maitoa on jo valmiina, et ei ku vauva ulos vaan. Se kyllä taitaa olla aika turha haave, se limatulpan alkukin jäi yhteen pieneen kertaan ja kaveri taitaa olla ihan tyytyväisenä paikallaan vielä sen pari viikkoa. Mikä on ihan fine.
Nyt hammashoitolaan, jos vaikka ien saatais kuntoon. (On se jo onneks paljon parempi ku perjantaina.)
Venymistä töihin kaikille sitä tarvitseville!! Kyllä mä nyt vähän kauhulla muistelen, et miten sitä niin paljon pystyikin venymään, nyt kun jo yksin kaupassa käynti tuntuu hurjalta suoritukselta... :)
-Osse rv 37+5
Ihan ekaks pitää sanoa että mäkin voisin lähtee syömään, joskus marraskuun alussa ois hyvä esim. lauantai iltana niin mies voi olla Ainon kanssa illan kun päivät menee raksalla.
Mä komppaan kaikkia niitä joiden mielestä tämä raskaus on ollu vaikeempi/tylsempi kuin eka. Mä oon iltasin aina niin poikki että hyvä kun jaksan silmiä pitää auki, pahoinvointi alussa ja kaikki muut jutut tässä on saanu mut vakuuttuneeks siitä että ihan heti ei kolmatta meille tule !!!
MiaMikille onnittelut asunnon myymisestä, hienoa että kävi noin nopsasti !!!!
Ois voinu käydä näinä aikoina "huonomminkin"
Ossella oli tytsylle käyny huonosti, onneksi rauhottui lääkkeen kanssa.....mä oon kanssa miettiny tässä että koskahan mulla Ainon itkiessä aukee hanat tuolta tisseistä, mutta vielä ainakin on pysyneet "ummessa".
Omaa napaa: tänään oli aamulla neuvola ja kaikki oli kunnossa, paineet edelleen 100/60 ja pissakin puhdas, sohvin sydän löi 155 ja asento on edelleen poikittain, pää kuitenkin "alhaalla" ja varpaat "sivussa" tuolla kylkiluiden seassa jossain.
Masukin oli kasvanu vajaan sentin 10 päivässä joten kasvua kuitenkin tapahtuu.
Nyt mää menen soffalle pitkittäin kun A on päikkäreillä niin saan hetken levätä ( tosin ukko laittaa tuolla raksalla yläkerran lattialautoja joten ihan sellaista seesteistä oloa ei saa !
aa uinuva ae ja sohvi 34+2 ( apua noin paljon jo )
Siirrän AA:n jutut sinne joten kirjoittakaahan taas kaikki jatkossa siihen vk 43 pinoon.
Mammis
Kiitokset pesukarhulle ja kesikselle hug a bub-kantoliinan käyttökokemuksen kertomisesta. Ehkä tänään saan jo omani postitse, jotta ehtii hyvin harjoitella :) Idahan oli kans aika kanniskeltava hereillä ollessaan, enkä tajua miksi en tuolloin jo kantoliinaa hommannut!
Larsku, juu se ainokainen 4h-rivarikämppä mikä oli täällä myynnissä (etuovessa juu) on meidän :) Nyt on tosiaan kirjallinen sopimus tehty, jos kosteutta ei löydy niin asunto on myyty. Tosi hyvään aikaan tehdään kosteusmittaus kun täällähän on meneillään se "vesikriisi" ja vettä joutuu päästelemään vähän ylimääräistä kaikista hanoista, joten pesuhuonekin on melkeinpä koko ajan nyt viikon verran kosteana.
Osse, mulle sanottiin rv 35+6 Idaa odottaessa lääkärineuvolassa että on laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta ei kyllä ollut ;) Laskeutunut kyllä, mutta pää heilui vielä komiasti haarovälissä.
Nyt ruuanlaittoon. Menen tänään iltavuoroon ja ajattelin tehdä miehelle ja Idalle sapuskat valmiiksi niin pääsevät suoraan ruokapöytään kun kotiutuvat tarhasta. Vien Idan kyllä vasta klo 11 tarhaan et saa nähdä mitä tulee ruuanlaitosta.
Onko muilla näillä viikoilla järkyttävää paineen tunnetta alapäässä?
MiaMik rv 26+2 ja Ida 2v