Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei hae lasta kylästä sovittuina aikoina. Mitä teen?

Vierailija
22.07.2007 |

Lapsen kaveri, 5v tyttö on meillä usein leikkimässä, mutta äiti ei hae häntä pois sovittuina aikoina tai ei ole kotona kun saatamme lasta. Äiti ei itse ilmoita meille " myöhästymisiään" eikä vastaa puhelimeen. Muutaman kerran olen sanonut näistä sovittujen aikojen noudattamisesta, mut ei tunnu tehoavan.

Eilen tyttö jäi meille yöksi kun äitiä ei kuulunut. Aamu viideltä tuli viesti että äiti hakee tytön kymmeneltä. ja oli vähän pahoillaan kun ei päässytkään illalla.

Äiti itse soittaa voiko tyttö tulla kylään, ja mielelläni tytön otan koska oma lapseni saa kaverin. Tyttö itse ei tunnu olevan huolestunut/ihmeissään kun äitiä ei kuulukkaan. Mut nyt alkaa mittaa täyttyä kun olisi omaikin menoja välillä? Mitä teen???

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehän nyt tolleen voi tehä! Haloo!

Vierailija
2/16 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuo ei ole hyväksyttävää. seuraavan kerran kun soittaa ja pyytää kyläilyä nin sano että sopii mutta vain jos tyttö haetaan sovittuun aikaan ja jos sopimus ei pidä niin sitten ei kyläillä vähään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mennyt läpi.

Vierailija
4/16 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tiedän yhden kakaran, joka kuikuilee aina erään perheen pihalla/sisällä. Vaikka sen äidille sanois monta kerytaa et ei esim. sunnuntaina tartte tulla yheksältä aamulla leikkiin, ni eiköhän se pimpota just sillon klo 9. Sit se on koko päivän, eikä äiti kaipaile, eikä se mee kotiisa syömäänkään. Tää tuttava otti tavakseen laittaa sen kakaran pihalle aina oottaan, ku sen omat lapset söi, niin se kakara vahtas sit ikkunasta niiden ruokailua... Ja tää oli vain yks esimerkki...

Nii, ja kyl se siis joskus aina jotain syötävääki siel ollessaan saa, mut vain sillon ku on sovittu äitin kans et se on pitemmän aikaa...

Vierailija
5/16 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ollut baarissa. Äiti on yh ja hänellä on uusi mies kierroksessa ja luulen että hän tapailee miestä siloin kun lapsi on meillä. Pitäiskö kuitenkin sossuun ilmoittaa?

T: ap, joka ei ole porvoosta

Vierailija
6/16 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttelet äidin kanssa ja asetat kunnon ehdot.

Mikäli äiti ei ole tavoitettavissa ja vastaa puhelimeen ja pidä sovituista säännöistä kiinni, ei lapsi voi enää luoksenne leikkimään tulla.

Voit myös fiksuna kysyä ihan suoraan, miski äiti toimii, kuten toimii.

Toki voi sossuunkin soittaa, mutta yritä edes ensin ottaa asioista atrkempaa selkoa...joskin mielestäni tuo jo on sossun asia.

Vierailija
7/16 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellään kylään, mutta hänen oman lapsensakin kannalta olisi mukavampaa ja turvallisemmantuntuista, jos äiti pitäisi lupauksensa eikä häipyisi omille teilleen!

Vierailija
8/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaikka, että mielelläsi hoidat hänen lastaan ja pidät yökylässäkin kunhan sovitaan ETUKÄTEEN.

Vierailija
9/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuosia tuonkaltaisessa tilanteessa. Yh ystäväni käytti minua koko ajan hyväksi ja hoidatti lastaan, jätti hakematta jne. Meillä tilanne loppui siihen kun sanoi hänelle vie lapsesi lastenkotiin, jos on niin rankkaa, mutta minun hoitamaan loppuu nyt.

Vierailija
10/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta huomasin vahtivani hänen lapsiaan kuutena päivänä viikossa.

Vierailija
11/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa puhelimella kiinni ja lapsi joutuu jäämään ennalta sopimatta yöksi! Ei todellakaan ole normaalia. Päivällä, jos myöhästyy, ymmärtäisin. Mutta että yöksi 5v., huh huh. Sossuun soitto!

Vierailija
12/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei kanssa hakenut lastansa niin kuin oli sovittu. Tuli tavallisesti 2-3 tuntia myöhässä. Ei kuitenkaan yöksi meille jättänytl astaan, mutta meidän omien lasten nukkumaan meno myöhästyi. Parin kerran jälkeen en enää ottanut lasta hoitoon. Sama tuttava alkoi myös jatkuvasti pyytämään rahaa, joten lopulta laitoin kokonaan välit poikki.

Vierailija
13/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hänen täytyy käydä asioilla. Kieltäidyin ja sanoin syyksi nuo vierailujen venymiset. Tytön äiti veti porot nokkaan, haukkui mut ja lapseni. Ja lähti ilmeisesti etsimään uutta " hoitopaikkaa" lapselleen.

Eniten asia harmittaa oman lapseni puolesta kun hänellä on kavereita muutenkin vähän.

AP tampereelta

Vierailija
14/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalla kanssa juuri tuollainen kaveri, jonka äiti niin h***tin epäluotettava kuin vain voi olla. Tuntui tosi pahalta pistää jarrua lasten ystävyydelle. Meille kanssa tuon kaverin äiti kertoo seltykseksi vaan, " ettei ehtiny" , " ei vaan jaksanu" , " ei vaan muistanu" jne. jne.

Vierailija
15/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitus lastensuojeluun

Tuo lapsi saa olla kiertolaisena milloin kenenkin luona kunnes asialle pistetään oikeasti stoppi. Tietty se voi alkaa jättämään sen lapsin yksin kotiin ja lähteä itse ties minne.

Vierailija
16/16 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sama tilanne, mielellään haluan, että kaveri käy lapseni luona, mutta vanhemmat ei kumpikaan kotona kun soitan tai tyttö menee kotiin ei kukaan avaa. Tyttö 7-v asuu viereisessä talossa. Jouluaatonaattonakin jättivät minun huollettavaksi koko illaksi,ja minulla oli jouluostosten tekoa raskaan työpäivän jälkeen, sanoin, että puolen tunnin päästä lähen ostoksille,ei näkynyt kumpaakaan kuin klo 22.00 ja mulla tyttäreni kanssa, jouluostokset jäi sitten siltä päivältä. ja vastaavia loputtomasti. nyt en vastaa puhelimeen kun hän soittaa,kun hän ei usko vaikka sanottu. Harmitaa tyttöni ja hänen tyttärensä puolesta pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi