Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä näkymättömissä olevan lasinsirun poistoon jalanpohjasta?

Vierailija
12.10.2008 |

Eli siru tuntuu mutta koska se on jalan pohjassa on sitä itse vaikeaa havaita ja mies taas on sen verran sokea ettei näe sitä poistaa... On todella pieni murunen.

Suurennuslasi ja taskulamppu sekä pinsetit ja nuppineula ovat olleet aseina, mutta sitkeästi on vaan ja pysyy. Kerran sain sen melkein irti mutta sitten se painui takaisin syvyyksiin.

Olisikos kellään mitään vippaskonstia?

Mahtaisiko ne neuvolassa puuduttaa ja ottaa sen sitten pois? Alkaa olemaan jalanpohja aika kipeä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tule itse pois jalasta toisin kuin tikku, joka on orgaaninen materiaali ja niin ollen mätänee ja pyrkii pintaan. Lasi voi koteloitua sinne.

Vierailija
2/15 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä konsti myös tikun poistoon, esim. vaseliini loistavaa mutta mitä tahansa muutakin voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkkarissa eivät poistaneet kun joku tärkeä suoni kulki juuri sirun lähellä. Kirurgi teki sitten kouraan montun ja ompeli kiinni.

Vierailija
4/15 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kai... Itse vaan ei kertakaikkiaan pysty kaivamaan niin syvältä kun sattuu niin vietävästi.

Laitoin siihen muutama tunti sitten keinoihon päälle... Jospa sitten kohta taas koettaisi kaivella.

Vierailija
5/15 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasia on todella hankala poistaa, koska siitä ei saa minkäänlaista otetta ja se liukuu helposti syvemmälle. Joko odottelet pari päivää ja toivot että se märkii ulos, tai sitten lähdet päivystykseen. Jalkapohjassa kun on niin suosittelen jälkimmäistä vaihtoehtoa, voi muuten olla aika hankala kävellä...

Vierailija
6/15 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan leikkaussalisa..

Vierailija
7/15 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarana itse kaivelemisessa on myös paha tulehdus ja se ettei kuitenkaan saa kokonaan pois.

Tällaiset jutut on ammatti-ihmisten heiniä.

Vierailija
8/15 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lasinsirutullut keittoössä saatiin osa pois mutta kunn astun niin sattuu ihaan hirveesti en tiedä mitä pitäisi tehdä??? ja vähän jännitää ku se on nii syvällä jos edes on sirpale. Nii että en Tiedä mitä pitäs tehä jos joku vois autaa!!😨

Vierailija
9/15 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lasinsirutullut keittoössä saatiin osa pois mutta kunn astun niin sattuu ihaan hirveesti en tiedä mitä pitäisi tehdä??? ja vähän jännitää ku se on nii syvällä jos edes on sirpale. Nii että en Tiedä mitä pitäs tehä jos joku vois autaa!!😨

Menet heti huomenna lääkäriin niin hän poistaa loput ja antaa ehkä antibioottikuurin. Toi on pikkujuttu nyt vielä, joten älä yritä itse mitään temppuja, sillä silloin homma vain pahenee!

Vierailija
10/15 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei nuppineulan ja pinsettien avulla lähtenyt niin mene lääkäriin vai voiko ihan sairaanhoitaja ottaa ton pois. Eiköhän otilla löydy joku jolla on hyvä näkö ja saa sen pois. Sanot että pistää kävellessä ja pois se on saatava. Pikku juttuhan toi on mutta ei sitä voi siellä pitää. Mä tiedän kun olen kaksi kertaa kaivanut jalkapohjasta pienen lasinmurusen. Imuroi köittiösi lattia todella huolellisesti joka paikasta joka nurkasta. Vielä muutkin paikat sillä sirpaleita on voinut kulkeutua sukissa. Mulla putosi lasi lattialle ja sain ne sirpaleet jalkapohjaan vaikka olin jo kerran imuroinut.

Vierailija
11/15 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleeko tuo lasinsiru ulos jalkapohjasta vai onko pakko mennä sairaalaan? itse en näe edes sitä ja ei ole ketään joka kaivaisi sen ulos, kipee ollut jo toista viikkoa varsinkin kun kävelee ulkona kengät jalassa

Vierailija
12/15 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttakkee onko pakko mennä terveyskeskukseen?

Vierailija
13/15 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ulos ku ei ole orgaaninen, jää sinne pistämään. 

jos ei saa ite kaivettua, terkkulassa joku kaivaa ku on hyvä valo ja työkalut. Ihon pinnan voi puuduttaa geelillä.

ei tarvi antibioottia, paranee itsekseen.

Vierailija
14/15 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pittääkö sinne prkl terveyskeskukseen soittaa ensin vai voiko mennä vaan päivystykseen?

Vierailija
15/15 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pittääkö sinne prkl terveyskeskukseen soittaa ensin vai voiko mennä vaan päivystykseen?

Ei päivystykseen, kun henki ei ole kyseessä. Varaa aika terveydenhoitajalle, josko hän saisi sirun pois. Jos ei onnistu, niin hän ohjaa eteenpäin. 

Keskustelussa älä vähättele kipua ja kävelyvaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän