Koska suomesta tuli markettimaa?
Muutin helsingin keskustasta pienempään kaupunkiin ja tajusin että vanhat kivijalkamaitokaupat ja pikkuostarit ovat kadonneet ja autioituneet ja uusille asuinalueille ei niitä edes kaavoiteta. Helsingissä sen sijaan keskustassa asuu niin tiivviillä alueella hyvätuloista porukkaa että pieniä kauppoja on. Olen vähän hukassa, lähimpään kauppaan pitää joko pyöräillä tai sitten voi hypätä autoon ja ajaa markettiin josta sitten kyllä saa kaikkea, 50 erilaisesta oliivilaadusta suihkuhanaan. Tajusin tämän tietty jo silloin kun kiertelimme etsimässä taloa, mutta yllätyin kuinka paljon se vaikuttaa perheen elämään. Tyttö menee tokalle ensi kuussa ja enää en voi antaa listaa ja rahaa kouluun mukaan ja käskeä käymään kaupassa kotimatkalla, kun koulu on tasan eri suunnassa kun kaupat. (Puhumattakaan siitä että tyttö voisi poiketa picniciin ostamaan välipalaksi patongin). Pitää ilmeisesti oikeasti alkaa suunnittelemaan viikon ruokalistat etukäteen ja käydä marketissa vain pari kertaa viikossa.
Kommentit (2)
miksi mä olen erittäin tyytyväinen tiiviin kerrostalolähiön asukas. Kyllähän elää ilman kauppoja lähellä, mutta musta se on jotenkin ahdistavaa, jos ympäristö on pelkkää " nukkumalähiötä" .
ostokset hoitaa ruokakaupassa ja isommille ostoksille mennä 150km päähän olevaan isompaan kaupunkiin.