Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetan täten stressaamisen!

Vierailija
22.07.2007 |

Opiskelen (gradu työn alla) ja hoidan taaperoikäistä lasta. Kodinhoidon ja ruokien suhteen olen aika pedantti luonne ja hallittukin kaaos kiristää mun pinnaa, kun paikat ei millään pysy niin putsissa kuin haluaisin.

Vaan nyt on loppu sille turhalle hermoilulle! Pitkän aikaa mulle opiskelu yliopistossa ja kaikki siihen liittyvä oli suuri haave. Miksi en siis osaa nauttia lainkaan? Nyt päätin, että kaikki kiire valmistumisen suhteen seis. Alkava lukukausi on mulle vasta neljäs ja opinnot on hyvällä mallilla. Teen loput rauhassa ja nautiskellen. Iltaisin kaadan lasin punaviiniä ja viilailen graduani pikkuhiljaa.

Siivouksen voi yhdistää jumppaan. Musa soimaan ja verkkarit päälle. Taaperolle kanssa rätti kouraan. Ja ennen stressasin sellaisista kodinhoitojutuista mitä ikinä ei tule tehtyä. Nyt kirjoitin ne kaikki pienille lapuille: allaskaappi, uunin tausta, eteispiirongin ylin laatikko... Ja kun tuntuu olevan vähän aikaa vire päällä nostan näistä lapuista ja teen yhden (ja vain yhden) työn alta pois.

Tutustuin myös pakaste-altaiden einesvalikoimaan. Asiaa punnittuani päätin, ettei perheemme henki ole vakavasti uhattuna, vaikka ottaisin kalafileet ja pussimuusin pakasteina.

Joka ilta kirjoitan, miten olen edennyt tällä stressittömällä tiellä!

Mitäs kuullostaa? :D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joitakin alan oppaita lueskellut ja hyviä neuvoja saanut. Aloitan laittamalla kaikki tavarat töissä ja kotona järjestykseen.

Vierailija
2/6 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa vaan osaisin itsekin lopettaa " turhista asioista" stressaamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on paperilla, pään ei tarvitse siitä enää kantaa huolta. :)

Vierailija
4/6 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös se mennyt niin, että vain yksi päättövälimerkki kerrallaan...

Vierailija
5/6 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kirjoitti laittavansa tavarat paikoilleen on hyvillä jäljillä, itse olen huomannut, että on tosi paljon rennompaa opetella pitämään luonnostaan esim. kämppä siistinä, kuin aina ajautua sihen kaaokseen ja sitä sitten kirota ja stressata jatkuvasti.

Toden totta sitäpitäisi opetella nauttimaan oikeasti niistä asioista, joita on valinnut elämässä tehdä.

Vierailija
6/6 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan ap, hienolta kuulostaa :)