Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Visalla maksaminen

Vierailija
22.07.2007 |

jotenkin minusta tuntuu, että ne, joilla ei itsellään ole kauheasti rahaa, luulevat, että jos joku maksaa visalla on merkki siitä, että on köyhä?

Pitääkö paikkansa teidän kohdalla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku maksaa Visalla, se on ensisijaisesti merkki siitä, että hänellä on Visa. Sellaista ei saa ellei ole tuloja.

Vierailija
2/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Visalla maksajalla on oltava tulot joilla maksaa luottokorttilaskunsa, eli ei voi olla kovin köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei sitten ole opiskelija ja opintoviikkoja riittävästi...

Mä myönnän kyllä maksavani visalla, jos tilillä ei ole rahaa (miehen tilillä saattaa olla, mutta jos se ei vaikka ole matkassa mukana). Tai toisinaan ostan jotain isompaa, jolloin saan jaettua menoja pidemmälle aikavälille. Eikös se siihen ole tarkoitettu? Ei meillä suuret tulot ole, mutta ei meillä tonnikaupalla rahaa koskaan tilillä makaa... Ehkä me sitten ollaan köyhiä.

Vierailija
4/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän visa ole sen kummenpi juttu kuin pankkikortti - pitää olla sen verran tuloja, että pystyy takaisin maksamaan. Meidän perheessä esimerkkinä Visaa käytetään ruokaostoksiin siksi, että toimii ikäänkuin taloustilinä, kaikki kulut maksetaan sitten puoliksi pois eikä tervitse venkslata rahojen kanssa.

Vierailija
5/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meilläkin tilanne se, että käytetään visaa kaikenlaisiin ostoksiin, kuten ruokamenoihin ja kuun lopussa maksetaan kaikki pois.

Siitä laskusta aina näkee, mitä on mennyt mihinkin jne. Korkoa ei edes tule kun maksaa kaiken aina kerralla.

Vierailija
6/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä maksaisin visalla kun ihan sillä samalla kortilla voin maksaa pankkitililtänikin. Eli mä ainakin käytän visaa juuri silloin, kun haluan ostaa jotain mihin ei juuri sillä hetkellä ole rahaa. Laskun toki maksan sit aikanaan

Vierailija
7/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä mä itse ihmettelen jos ruokaa ostetaan visalla

musta se on persaukisen merkki.

Ymmärrän käytön ulkomailla.

Vierailija
8/15 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tilillä olisi rahaa, mutta ei käyttötilillä, jonne pankkikortti on. Pidän vararahojani ennemmin korkeakorkoisemmalla tilillä, joten käyttötilillä on vain normaalin kuukauden käytön verran rahaa + vähän ekstraa. Joskus sitten menee yli. Silloin on helpompaa maksaa Visalta, kuin kajota tuohon säästötiliin.

Vierailija
9/15 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei olisi mitään käsitystä paljonko esim menee ruokaan. Minulla miehen tilille pankki/visakortti. jos molemmat höyläsimme pankkikorttia menee helposti tilinylitysmaksuja, kun ei muista sanoa että ain jniin maksoin sitten sinun tililtäsi omalla riunnakkaiskortilla 85 e ruokakauppaan.... Omalta tililtäni maksan vain laskuja, tilille ei ole edes pankkikorttia.

Esim yksityisellä lääkärillä on helppo käydä kun maksaa visalla. Vakuutusyhtiö maksaa takaisin yksityisellä käynnit ennen kuin visa lasku erääntyy.

Elämä on paljon helpompaa kun on vain yksi kortti. Näkeepähän mitä mieskin on ostanut ja mistä eikä tarvitse riidellä mihin on rahaa pannut.

Vierailija
10/15 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellisempaa ostaa niin. Toki joillekin köyhille olisi paha paikka, että kuun lopussa tulisi kerta rysäyksellä joku tonnin lasku... Me ainakin ostetaan lähes kaikki visalla, tulot on lähes 200 000e/v.

Vierailija
11/15 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en edes kanna käteistä paljoa mukana. Lompakossa yleensä 50-100EUR varalla. Tosi helppoa ja kuunlopussa vaan maksetaan lasku pois. Korotonta näin ja todella helppoa. Meillä myös yhteiset rahat mutta omat tilit. Olen kotona joten on kiva kun on miehen visalle kortti niin ei tarvitse keskustella rahasta. Ollaan oltu yhdessä 7 vuotta enkä muista et mieheni olisi koskaan kysynyt visa laskusta, maksaa vain aina pois.

Vierailija
12/15 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankin tiliotteesta kuin Visa-laskustakin. Käytän Visaa vain ulkomailla. En pidä ajatuksesta, että tililtä maksetaan menot tavallaan vasta kuukausi myöhässä. Pankkikortilla maksaessa pysyy paremmin selvillä siitä, mihin on varaa.

Vierailija
13/15 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kerättyä pisteitä ja nytkin kaapissa odottaa kaksi 84 euron voucheria käyttämistä. Käydään jossain kivassa raflassa syömässä :)

Vierailija
14/15 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä melkein kuukausittain, mutta vaikka siivooja olenkin, olen tähän asti ainakin laskuni saanut maksettua. Hätävara se mulle on.

Vierailija
15/15 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan alkaa muuttamaan ajatusmalliaan :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan