Narastaa niin paljon, etta tuntuu klontti rintalastan alla. Kasikauppalaakkeet eivat auta. Ilmeisesti mentava laakariin. Olen hoikka ja syon terveellisesti, missa ihmeessa vika?
Ennen närästi niin, että ruoka " tuli suuhun" , nyt ilmeni tämä puristuksentunne, ja ei helpota :(. Muita närästelijöitä paikalla?
Kommentit (10)
Meidän mummo kuoli " närästykseen" .
Nuorella ihmisellä tuo ei ole sydänsairauden oire todellakaan.
joskus korventaa, usein vihloo ja pistää rintakehää ja on puristuksen tunne. Nyt loppunut kun aloin syödä kaurapuuron aamuisin.
mausteiset ruoat, kahvi aina tyhjään vatsaan juotuna ja jopa tuore kurkku saattavat närästää eli ei välttämättä ole ruoan terveellisyydestä kiinni. " Närästyksen" tunne saattaa oireista riippuen olla lähes mitä tahansa ruokatorven ärsytystilasta mahaportin sulkijalihaksen löysyyteen tai alkavaan vatsahaavaan eli jos vaiva on pitkittynyt, etkä tiedä syytä, kannattaa ehdottomasti mennä lääkärille.
Mulle on auttanut epämääräisiin oireisiin maitohappobakteerit paremmin kuin närästyslääkkeet.
Sydänvika voi olla nuorellakin joten mars lääkäriin.
Saat vahvempia närästyslääkkeitä ja jos ei auta niin vika on muualla. Toki on mahdollista että tehdään tähystys ja katsotaan sen ruokatorven ja mahaportin tilanne onko refluksitauti niin kuin minulla on, luulin sydänperäiseksi vaivaksi.
Kipu on samalla seudulla kun sydänvaivakin olisi joten tuo viittaus sydänsairauteen ei ole tuulesta temmattu.
minulla närästys tulee yöllä, jolloin makuuasento aiheuttaa sen. päivällä närästyksen aiheuttaa poikkeuksetta ruoka: suodatinkahvi, cokis, suklaa, rasvainen ruoka, piparminttu, kurkku, punainen paprika jne.. myös stressi voi aiheuttaa närästyksen.
kun närästys alkaa, auttaa siihen kotikonstina juoda vettä litrakaupalla (1-2 l). käsikauppalääkkeet eivät auta ollenkaan. lääkäri on määrännyt minulle aikoinaan suolahapon estolääkityksen joka auttoi pahimmassa vaiheessa.
minulla vielä nykyäänkin närästää helposti, ja minulla siihen auttaa lasillinen kylmää maitoa. Sinuna käväisisin kuitenkin lääkärissä niin saat lääkkeet siihen tulehtuneeseen/ärtyneeseen ruokatorveen.
Lääkäri varmistanut turvallisuuden, myös raskaana oleville.
Vanhankansan konsti.
Synnynnäinen sydänvika olisi jo varmaan huomattu, ja olen alle 30v. ja en tupakoi, joten sepelvaltimotauti yms. on kohdallani mahdoton. Huomenna tilaan lääkärin.
Ap
se toimii minulla parhaiten