Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anopista mieleen tullutta: kuinka vanhaa pullaa te vielä tarjoatte/syötte?

Vierailija
20.07.2007 |

Jos leivotte itse pullaa, niin kuinka pitkään (= kuinka monta päivää) sitä teillä syödään?

Anoppini leipoo ihan ok makuista pullaa. Mutta sitä sitten tarjotaan kolme, neljä, jopa viisi päivää. Vaikka pulla ei siinä vaiheessa vielä ehtisikään homehtua, niin minusta se alkaa maistua tunkkaiselta ja kuivahtaneelta. Yritän sitten kieltäytyä kohteliaasti " Ei kiitos, olen ihan täynnä" , " Ei tee juuri nyt mieli" tms...

Joskus anoppi kyllä laittaa osan pullista pakkaseen seuraavana päivänä. Mutta ne pakastetut pullat hän sulattaa aina mikrossa, mikä mielestäni pilaa pullan lähes yhtä tehokkaasti kuin tuo vanheneminen.

Omasta mielestäni pulla pitää ehdottomasti syödä tuoreena :) Seuraavana päivänä se vielä menettelee, mutta sitä seuraavana ei kyllä itselleni maistu (lapsille kyllä :-) )

Ja pakastetut pullat sulatan aina huoneenlämmössä tai tavallisessa uunissa, en mikrossa.

Olenko ihan outo ja nirppanokkainen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini tekee mielestäni huonoja pullia, mauttomia ja rumia, enkä niitä tykkää syödä ollenkaan vaan jätän väliin sanomalla, että just olen saanut painoa vähän pois, nyt en ota, kiitos vain.. :-)

Vierailija
2/5 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teen ja otan niitä vähitellen.

Mikrolämmitys täytyy tehdä niin että pullat ei pääse sitkistymään. Liian pitkä lämmitys pilaa ne pullat.

Lämmitetään tai sulatetaan että juuri ja juuri lämpiää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sen tekisi kuinka hitaasti ja nopeasti ja kevyesti tai pitkään ja millä teholla tahansa, niin joko sitkeäksi tai lötköksi menee.

Vierailija
4/5 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulattaa ja lämmittää. Puhun nyt korvapuustista. Olen kova leipoman (tai olin ennen vauvaa) ja meillä on aina puustia pakkasessa.

Mutta lämmitän vain sen määrän, mikä meneekin, esim kahvipöytään pari pullaa per kahvittelija.

En kyllä söisi enää 5 päivää vanhaa pullaa. 3 pv alkaa olemaan jo todella maksimiraja...

Vierailija
5/5 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan henkilökuntahintaan työpaikalta viinereitä, pullaa tai munkkeja kun tiedän vieraita olevan tulossa.