Kokemuksia unikapaloista?
Kyselin tuossa " Mielipiteitä hankintalistastani?" -pinossa unikapaloista, mutta en ole saanut siihen vastausta, joten aloitanpa uuden pinon aiheesta...
Onko kokemuksia unikapaloista? Huomasin, että ainakin Amauti-nettikauppa myy Miracle Blanket-merkkistä unikapaloa. Odotan esikoistani, ja kapalot kiinnostaa... Mutta en ole varma, haluanko maksaa siitä 25e. Onko suosituksia, mistä ja millainen kapalo kannattaisi ostaa? Olen tilaamassa Amautista imetysliivit, joihin oon mieltynyt jo raskausaikana... Haluan toiset samanlaiset, koska nyt on ihan orpo olo, kun lempiliivit on pyykissä. Ja voisin pakata toiset liivit sairaalakassiin, niin sitten ois ainakin yhdet hyvät liivit puhtaana, kun tulee lähtö. Nyt mietin, tilaisinko samalla postikululla jotain muutakin Amautista...esim. tuon unikapalon...
Kommentit (2)
oli käytössä itse neulomani villapeitto, johon kietomalla sai väsyneen vauvan rauhoittumaan. D-vitamiini-tippojen aloituksen jälkeen tyttö ei meinannut saada millään unta ja yliväsyneenä vain huusi, kunnes onneksi keksin, että esim. villahaalareihin pukeminen rauhoitti niin, että saattoi syödä rintaa/nukahtaa.
Mä oon käyttänyt nukahtamisvaiheen ongelmiin kapaloa pikkasen esikoisen ollessa aika pieni (ehkä 2-4 vko). Käytin tavallista kaupasta ostamaani flanellikangasta, joista myöhemmin tein kestovaippoihin imuja. Välillä rauhoitti sopivasti, mutta uesimmiten ei. Me ei käytetty siis sitä kuin vähän aikaa, yön vauva nukkui muuten ilman kapaloa.