Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimiä labradorin vauvoille?!

19.07.2007 |

Heips!

Koiramme saa mahdollisesti pentuja tässä alkusyksystä ja minähän tietenkin jo olen niille mietinyt mahdollisia nimiä! :D

Nyt kysyn kiinnostaisiko jota kuta pähkäillä näitä mun kanssa?

Pidän kovasti joistakin " ihmisten nimistä" joita ei kuitenkaan lapsille haluaisi laittaa, mutta voisi ehkä koiranpennuille sopiakin.

Tälläisia olen miettinyt:

Taika

Leimu

Otava

Nero

Lumi

Miltä kuulostaa? Tuleeko teillä mieleen jotakin? Nimiinhän voisi keksiä myös toisia nimiä, eikös koirilla ruukaa olla pitkä liuta jotain erikoisuuksia vaikkei niitä käytetäkkään. Kunhan papereissa on..

terkuin Lumi-ruusu ja nelivuotias labbis Mona

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajalta ostetuilla rotukoirilla virallinen nimi on aluksi kennelin nimi ja sitten koiran nimi. En paljon näistä tiedä, mutta sen verran olen pannut merkille, että kun meillä on alunperin englantilaista rotua oleva koira, sen virallinen nimikin on englanninkielinen ja muistuttaa vähän emänsä nimeä. Suomalaisten rotujen koirien nimet ovat suomalaisia. Kasvattajien kai pitää rekisteröityä tms ennen kuin voi käyttää virallista nimeä. Suomen Kennelliitosta osaavat neuvoa.

Vierailija
2/2 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiramme on " paperikoira" , mutta kun ostimme sen, saimme itse antaa nimen eikä mukana kulje koko suvun nimiä.

Näin olen olettanut että saamme antaa näille koiravauvoillekkin nimet itse...

En tiedä Suomen käytännöistä, mutta näin Norjassa.

No menee kyllä koira-aiheiseksi tämä keskustelu täällä nimipalstalla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla