Osaako joku auttaa: dress code " smart" ?
Hei,
Kysymykseni ei sinänsä tälle palstalle kuulu mutta kun tähän asti kinkkisempäänkin pulmaani olen täältä vastauksen saanut, ajattelin kuitenkin yrittää :).
Olen lähdössä Skotlantiin kansainväliseen kongressiin. Aika monessa tapahtumassa on pukeutumiskoodiksi merkitty " Smart" . Osaako joku neuvoa, mitä se tarkoittaa naisen pukeutumisessa? Pari kertaa on kysymys lounaasta ja kerran iltatapahtumasta..
Jakkupuku? Voiko olla housut vai pitääkö olla hame? Polvipituinen vai pitkä? Jos joku osaa neuvoa niin kiitos etukäteen!
T: Hemppu
Kommentit (2)
Nimittäin nämä koodit menevät järjestyksessä Casual - Smart Casual - Formal. Minä mieltäisin edellisen esittämän pukeutumisen Casual -pukeutumiseksi ja pukeutuisin astetta hienommin Smart Casual -tilaisuuteen: Päivätilaisuuteen jakkupuku (housu- / hame, ei väliä), iltatilaisuuteen ns. pikkumusta jakun kanssa tai ilman tai vähän hienompi, mutta ei kuitenkaan pitkä leninki. Formal tarkoittaa sitten jo ihan iltapukupukeutumista (= pitkä iltapuku). Ylipäänsä minusta on parempi pukeutua mieluummin aavistuksen liian hienosti kuin alakanttiin kuten suomalaiset useimmiten tuppaavat tekemään...
Tarkoittaa smart casual wear, eli niinkuin suomennettunakin siistiä vaapata pukeutumista. Vaikkapa jakkupuvun hame ja rento paita + siistit kengät =)
Toivottavasti auttoi jonkin verran :)
Lycka