Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva liikkuu mahassa->kohdunsuuta vilhoo ja särkee

19.07.2007 |

Onko muilla kokemusta siitä, että kun vauva liikkuu mahassa(liikuttaa päätä, vauva siis raivotarjonnassa), niin kohdunsuuta aina välillä vihoo ja särkee? Mistähän tämä voisi johtua? Voiko olla, että kohdunsuu on alkanut avautumaan? Itselläni on nyt raskausviikkoja 35+2. Kävin noin kuukausi sitten lääkärillä ja silloin kohdunkaula oli lyhentynyt 2,5 senttiin ja kohdunsuu pehmentynyt, mutta kiinni. Silloin sain määräyksen olla lenkkeilemättä, koska minulla supisteli ja jomotti alamahaa menkkamaisesti niin paljon. Nyt kun olen ottanut rauhallisemmin, niin supistuksetkin ovat rauhottuneet, mutta tämä vihlominen ja särky on tullut tilalle. Tämä on siis minun kolmas raskauteni.

t.annikki83 ja rv35+2

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan toista lastani ja viikolla 36+ kohdun ulkosuu oli auki, kaulaa 1,5cm jäljellä. Joten voihan sinun viikoillasi ihan hyvin olla tilanne, että siellä avautumista on tapahtunut! vaikka tilanne kohdallani oli jo noilla viikoilla tuollainen, olen silti vielä yhdessä koossa, viikot nyt 39+5;)

Vihlontaa ja särkyä on ollut varsinkin kun vaavi liikuttelee paljon päätään ja käsiään tuolla alhaalla... varmasti se myös venyttää siellä paikkoja. Ilmeisesti nuo säryt ja vihlomiset (kovatkin!) kuuluvat asiaan.

J.E.P.

Vierailija
2/4 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sattuu siis oikein tosissaan ja useinkin sillai, että tarvii esim pysähtyä kun kävelee just tms.

Tänään just lääkäri katto, että kanavaa 2 senttiä, on kyllä pehmeä, mutta kiinni. Joten eipä mulla ainakaan kauheasti ole vaikuttanut vaikka näitä vihlontoja ja kipuja ollut jo useamman viikon ajan!

T: Mona, viikkoja siis 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni.....

Vierailija
4/4 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut tuollaisia vihlontoja varmaan noin viikolta 34 eteenpäin. Silloin todettiin että kanava oli lyhentynyt 2 cm ja hieman pehmentynyt. Välillä tosiaan pakko pysähtyä kun niin vihloo, mutta har´vemmin onneksi niin kovaa. Pääasiassa kipu tuntuu erityisesti vasemmalla puolella, nyt viime aikoina joskus myös oikealla. Selvästi liittyy siihen, kun vauva " ruuvaa" päätään lantionpohjaan.