Kun äidinmaito loppuu 2viikon jälkeen!
Voiko sanoa että vauva on saanut jo tärkeät " tipat" ? Lypsän maitoa ja nyt näyttää siltä että sitä ei vaan enää tule. :/ En kerkiä hirveän usein lypsämään kun kotona muitakin lapsia, mutta n. 3h välein olen lypsänyt. Alussa maitoa tuli jopa 1dl per rinta, mutta nyt tulee vain n. 20-30ml rinta.
Miten paljon muilla tulee ja miten usein lypsätte?
Kommentit (28)
Maailma ei kaadu siihen. Esikoinen on terve 2-vee vaikkakaan ei saanut äidinmaitoa kuin 1,5 kk ja kuopus saa vieläkin, hän on vuoden ikäinen.
Lapseni siis ovat saaneet täysin eritavoin tarvitsemansa maidon ja molemmat terveitä ihania poikia.
Tsemppiä ja hae kaupasta nania niin jää aikaa muuhunkin kuin lypsämiseen...ei se tosiaan maailmaa kaada!
Lypsäminen onnistui parhaiten kun iskin rintapumpun tissiin kiinni, rentouduin ja luin esim. lehteä samalla enkä tuijottanut sitä pumpun mittaria. Jos en lukenut lehteä niin katsoin vauvaa.
niin eikös ne korvikkeet ole just sitä varten? Käypäs kaupassa ja vie se pumppu takaisin....
terv. 2 lasta, toinen osittaisimetetty ja toinen täysimetetty
Itse pumppaan noin 4-5 kertaa päivässä ja aamuyöstä kerran.
Tulee sellainen kerrallaan 100ml-150ml per tissi.
Huomaan kyllä, että tuotanto hiipuu, jos harvoin pumppaa.
Tää on näppärä ja napakka tätsy. Jos ei imetys ala sujua ni jo on kumma : )
Elä vaan täällä sano että loppui tai saat niskaasi ne jotka väittävät ettei voi loppua ja laiskuutta vaan.
Lypsyn tulos ei kerro maitomäärästä mitään. Vaan vauvan kasvu ja pissavaipat.
Älä nyt tee sitä virhettä, että alat tuttelia antamaan. Nyt vaan usein vauva rinnalle ja rauhoitat kaikki muut tekemiset. Muista juoda itse paljon.
Maito ei lopu yhtäkkiä. Usko mua. Soita imetystukipuhelimeen, ne neuvoo.
menet sitten kauppaan ja ostat tuttelia tai nannia ja piste. mun eka lapsi on nyt 165 cm pitkä ja ihan terve ja sai vain tuttelia, kun ei vaan luonnistunut imetys.