Potta Potta...vinkkejä thanx
oliskos jotain nerokasta vinkkiä jolla saisi lapsen innostumaan potasta ja ymmärtämään yskän??? meillä poika kyllä istuu varttinkin mutta nousee sitten ylös ja paskoo vaippaan samantein...
Kommentit (11)
kyllä se jossain vaiheessa on valmis siihen potalle.
Meillä sama juttu 1v kanssa vaikka on potatettu 3 kuisesta lähtien... ja välillä teki hyvinkin pottaan kakki kakat
Esikoinen ei koskaan ole kakannut housuihin 6kk jälkeen vaan aina pottaan
siis apua 3kk potalle, onx toi todellista eihän silloin vauva edes istu itse...tai sitten on maailman kehittynein yksilö!!!
taidan antaa kaverin tutustua rauhassa enkä stressata asiasta...
yllä ;) Ohessa pari artikkelia aiheesta
http: //www. voima. fi/content/view/full/611
http: //www. latteria. biz/vvv/
Itse olen sitä mieltä, ettei vauvaa kannata ollenkaan edes opettaa pelkästään vaippaan tekemään tarpeensa vaan alusta asti myös potalle niin ei juuri ongelmia tule. Esikoisen kanssa ei ollut mitään ongelmia, mutta valitettavasti en kerennyt ihan kauheasti potattamaan tätä nuorempaa ja hieman on sellasta ettei siinä potalla viihdy vaan lähtee kälppimään ja kohta on paskakasa jossain keskellä lattiaa :D
Huh huh ei käy mielessäkään. Sais tuon 3v:n edes potalle. Se vaan niin jääräpää että ku ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Eipä tuota voi väkisinkään potalle laittaa. Kaitpa se tässä joku päivä hoksaa kun vain joka välissä sitä pottaa tyrkyttää.
Kun on tullu kesä ja voi vapaammin juosta :) Yksi täytti huhtikuussa kolme ja heti kun ilmat lämpeni vaippa jäi pois. Hän kyllä on muutenki ihan mahoton husari, ei olis aikasemmin onnistunutkaan. Mun mielestä ihan turhaan stressaa itseään sillä potalle kulettamisella, kyllä lapsi sitte ite rupeaa näyttämään merkkejä, ku honaa mistä on kysymys
Lisäksi omalla pihalla kun ulkoiltiin niin välillä mentiin " puskapissalle" ja sitten jos pissaa tuli oli hurjaa taputtamista ja riemua siitä jos pissat tulivat. Lapsi hoksasi, että saa aploodeja ja hurjasti kehuja siitä kun pissat tuli puskaan eikä housuihin. Sitten pikkuhiljaa kokeiltiin sisällä istuttaa pottaan ja jos suostui edes hetkeksi istahtamaan ja nousi pois niin komentoitiin posiitiivisesti siitä, että hyvä kun istuit mutta ei se mitään kun pissa ei tullut. Kokeillaan uudestaan hetkenpäästä jne..
Eli ilmapiiri positiivinen ja iloinen koko toimituksen ajan ja valtaisat aploodit ja " juhlat" kun tulee tulosta.)
Poika 2v1kk ja päiväkuiva nyt ollut 2 viikkoa.
Parisen kuukautta venähti kaikkinensa, mutta ripuli sotki hommat kesken kaiken.. Nyt 1v9kk on päiväkuiva ja joitakin öitäkin on ollut kuivin vaipoin..
ei suostu potalle. Käy pytyllä...ostettiin siihen se " supistaja" , mutta likka ei käytä sitäkään...ottaa kaikessa mallia äidistään =D
poika on pian 2v.