Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmasujen loppuviikko 19.-22.7

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesinpa tuossa makkaria siivoamaan, mutta jumituin tähän koneelle. Illalla ois serkun avopuolison polttarit. Luvassa ei sen kummempaa menoa, syömässä käydään ja sit varmaan muut jatkaa baariin, mutta minä taidan suunnistaa kotiin.

Kävin tuossa Kelan sivuilla katsomassa omia tietojani. Olivat tehneet päätöksen äitiysavustuksesta jo samana päivänä kun kiikutin paperit sinne. Rahat pitäisi olla tilillä ensi viikolla ja se tietää shoppailemaan pääsyä :) Nyt pitäs vaan kirjoittaa itselle muistilista, mitä kaikkea pitää ostaa, kun en niitä tavaroita pakkauksesta saa.

Äitiyspäivärahankin olivat jo myöntäneet ja minimillä siis mennään. No mutta se oli arvattavissakin. Pitää kuitenkin yrittää käydä verotoimistossa lasketuttamassa veroprosentti uudelleen, ettei tarttis sitä 20% maksaa. Tälle vuodelle kun ei muuta tuloja ole ollut kuin opintotuet, niin luulis että se prosentti hieman tippuis. Onhan tuo summa kuitenkin isompi mitä tällä hetkellä saamani opintotuki, joten eiköhän sillä ja miehen tuloilla pärjätä vallan hyvin.

Joo mutta eikai tämä siivous tässä koneella istuen etene, joten pakko lähteä jatkamaan.

Sanle ja Dj 23+4

Vierailija
22/24 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANLE: Ymmärsinkö oikein, että olet ollut tämän vuoden opintotuella? Itselläni sama tilanne, että minimi äitiyspäiväraha tulee. Mutta paljonko se on? Opintotukea saan vain 233 ¿/kk eli asumislisää ei heru miehen tulojen perusteella. Tuolla pärjää kituuttamalla, mutta nelihenkisenä perheenä toivoisi muutamaa euroa lisää. :)

Minäkin olen kuumeillut omakotitalosta. Asumme nyt pienessä opiskelija kaksiossa. Olemme jopa harkinneet muuttoa isompaan, mutta taloudellisesti ei taida olla varaa. Viime kesänä oli kova vääntö miehen ja hänen veljensä lapsuudenkodista, jossa heillä on syytinki vanhempiensa kanssa. Tämä talo on aivan ihanalla paikalla ja sopivankokoinen meille. (olin jopa valmis asumaan appivanhempien kanssa. Ovat jo aika iäkkäitä.) mutta ei tuosta asumis järjestelyistä saatu tolkkua. En ymmärtänyt, että tämä on niin tunnesidonnainen juttu. Oma lapsuuteni kun on asuttu siellä ja täällä vaikka saman kunnan sisällä.

Appivanhemmat ei sitten haluneet asua meidän kanssa, eikä miehen veli perheineen osaa päättää haluavatko joskus (MILLOIN?) muuttaa takaisin kotiseudulle. Olen tullut siihen tulokseen, että muutamme edelleen vuoden päästä vuokralle tai rakennamme jonnekin kauemmaksi oman kodin, esim. pohjois-savoon josta olen kotoisin. En ole katkera kokemastani kohtelusta ja vastaanotosta, jonka sain ehdottaessani näitä asumiskuvioita, mutta olen vuoden aikana huomannut itsessäni tarvetta toteutaa omia asioita, olen aika kunnianhimoinen. Haluan lähteä seuraavaksi opiskelemaan yliopistoon. Josta tulikin mieleeni, että onko jollain teistä kokemusta avoimen yliopiston opinnoista ja perheen yhdistämisestä + päälle työ tai jo muu opiskelu? En ehkä viihtyisi kotona kovin kauaa lasten ja appivanhempien kanssa maalla. Ystävä kontaktit kun jäävät taas niin kauaksi. Kaipaan aikuista seuraa. Viimeksi olin kotona vajaat 1½ vuotta ja aijon nytkin olla vuoden ehkä 1½. Riippuu saanko lasten hoitajaa työharjoittelun ajaksi kotiin, jotta valmistuisin s.hoitajaksi. En halua viedä alle 1 v. lasta hoitoon.

Aikamoista tajunnan virtaa tuli kirjoiteltua, mutta tälläiset asiat ovat täällä Kainuussa päässä pyörineet.

Germit ja perhonen 24+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla oli ne serkun avovaimon polttarit. Käytiin syömässä hyvällä ruokahalulla pitkän kaavan mukaan ja sitten toiset nauttivat yhdet ravintolan baarissa ja sitten siirryttiin paikalliseen karaoke baariin, jossa väki halusi hoilottaa ikivihreitä. Jaksoin olla paikalla noin puol 12 ja sitten lähdin kotiin. Onneksi nykyään ei saa enää noissa baareissa polttaa niin voi näin raskaana ollessaankin niissä hetken viettää. Oli kyllä hieman ulkopuolinen olo, kun kaikki vieraat ihmiset tuntui mahaani tuijottavan, ja semmonen ilme kasvoillaan että v.ttuako tuo täällä tekee. No olin sitten puolen yön aikaan kotona ja nyt on olo kuin krapulaisella. Päätä särkee ja pää ihan pöhnässä. Ei vissiin tuo myöhään valvominen ja melussa oleminen oikein enää passaa tälle mammalle.

GERMIT: Kyselit tuosta äitiyspäivärahasta. Minä oon ollut koko vuoden tosiaan pelkällä opintotuella ja asumistukeakaan en ole saanut miehen tulojen vuoksi. 2005 oon kyllä ollu jonkun verran töissä, mut tuloja ei ollut niin paljoa että olisivat tuota äitiyspäivärahaa nostaneet minimistä mihinkään. Eli 456e on tuo summa kk minkä saa ja tietenkin siitä miinustetaan verot. Yritin just eilen käydä vero.fi laskemassa uutta veroprosenttia ja ainakin sen mukaan mun pitäs saada se prosentti nollaan loppuvuodeksi. En ehkä ihan nollaan sitä halua ja ei ne varmaan suosittelekaan, ettei vaan mätkyjä sit tule, mut jos joku 5% ois se vero niin ois jo parempi.

Ulkona näyttää pitkästä aikaa olevan aurinkoinen helle sää, joten taidan lähteä nauttimaan siitä.

Sanle ja DJ 23+5

Vierailija
24/24 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hep...tulin vain pikaisesti lukemaan muutaman päivän tauon jälkeen. Viikonloppu tuli oltua kyllä vaan ja nukuttua oikein kunnolla, paitsi perjantaina iski kunnon migreeni taas pitkästä aikaa eikä meinannu lääkettä löytyä. Onneks meni siinä yössä ohi sitten...huh...niitä en kyllä toivo tänne loppukaudelle, siis noita päänsärkyjä...ne on vihonviimesiä. :P

Mulla ei kyllä mitään uutta....miestä oottelen tulevaksi reissulta ja on kova ikäväkin välillä. Meinaa olla välillä ihan alla päin jostain kumman syystä...ihan suotta...mutta kaipa se kuuluu asiaan tässäkin vaiheessa raskautta? :O

Mutta alanpa pikkuhiljaa nukkumaan tässä. Hyvät yöt kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa. :) sori omanapaisuus ;)

Rv 24 taitaa olla tasan nyt ;)