Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko vanhanaikainen lasten vierailujen suhteen?

Vierailija
11.10.2008 |

Meillä on alkanut käydä usein ekaluokkalaisen luokkakavereita kylässä. Kun kysyn, tietävätkö vanhemmat missä lapsi on, nykyään käy aina sama juttu: lapsi soittaa itse kännykällä vanhemmilleen, minua ei kukaan pyydä puhelimeen, ja lapsi lopettaa puhelun ja sanoo sitten esim. klo 15 maissa, että "mä saan olla kahdeksaan saakka". Sitten kun meillä aletaankin tehdä lähtöä jonnekin illan mittaan tai yritetään saada vieras lapsi lähtemään kotiinsa, niin käy ilmi, että ei hänen kotonaan olekaan ketään tai että hänellä ei ole edes avaimia. Olenko ihan vanhanaikainen, jos ajattelen, että kyläpaikasta kysellään, saako siellä olla tai mihin asti saa, eikä itse sanella sitä kuinka kauan ollaan kylässä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä teen kyllä tulijalle jo heti ovella selväksi jos meillä on jotain menoa: joo, saa meille tulla,mutta kuudelta meidän täytyy sit lähteä synttäreille, siihen saakka voit olla tms.

Vierailija
2/7 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vieras sanoo "voin olla kahdeksaan saakka" että me kyllä lähdetään kuudelta paikkaan X?

Mutta otsikon kysmykseen, ei, et ole vanhanaikainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä soittaisin noille vanhemmille ja sanoisin, että ei meille tulla sopimatta päivähoitoon. Mun mielestä ekaluokkalaiset ovat liian pieniä sopimaan itse omia kaveritapaamisia.

Vierailija
4/7 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen jotenkin ajatellut, että jos aikuiset eivät ole sopineet keskenään, että lapsi on tietyn ajan kylässä toisella, tai kukaan ei ole kysynyt, mihin asti voi olla, niin silloin lapsen voi laittaa kotiinsa missä vaiheessa hyvänsä. ap

Vierailija
5/7 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tosin ekaluokkalaiset voivat hyvinkin sopia tapaamisia keskenään. Vanhemmat eivät tosin silloin voi olettaa että lapsi saa olla kylässä niin kauan kuin huvittaa. Eli jos vanhemmilla on meno jonnekin ja lapsella ei ole avainta, silloin täytyy ottaa lapsen kaverin vanhempiin yhteyttä ja sopia voiko siellä olla ja kuinka kauan.

Meillä ei ykkösellä enää vanhempien kanssa sovittu kyläilyjä, vaan lapset keskenään. Ehtona on että kaverin vanhemmille kerrotaan kuinka kauan saa olla ja jos heillä ei saa olla niin pitkään, vanhemmat sanovat kun pitää lähteä.

Hyvin on toiminut.

Vierailija
6/7 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ekaluokkalaiseni (kaksoset) saattavat illalla soittaa kaverille ja sopia seuraavan päivän tapaamisesta ihan omin nokkinensa, mutta sitten kun tulevat kysymään minulta, otan toki selvää sopiiko toiselle perheelle ja kyllä minä vielä haenkin lapseni heidän kavereidensa luota. Olenko sitten liian huolehtiva, sitä en tiedä...mielestäni he ehtivät vielä ihan hyvin myöhemminkin mennä tuolla yksinään, vielä ei tarvitse.

Vierailija
7/7 |
11.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin vierailevan lapsen vanhempi haluaa lapsensa roikkuvan toisilla vaan on kuvitellut sen olevan ok ja ehkä lähtenyt käymään kaupassa tai hoitamassa muuta asioita siinä uskossa, että kyläily on mukavaa kakkien osapuolten kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi