Ollaan oltu jo vuosi kihloissa eikä mies ole vieläkään kosinut
eiks ensi kesän häitä pitäisi alkaa jo suunnitella ja varata jne? En millään viitsisi vihjaista, mutta eikö tuo oikeesti tajua :(
Kommentit (9)
mutta jos noin pölön ämmän on kihlannut niin ei ihme että on tullut katumapäälle
Olette kihloissa, joten silloin miehesi on jo kosinut. Kihlaus on lupaus avioliitosta. Eli on siis ajankohtakysymys eikä mikään muu.
Ota vain puheeksi, mites häät, jos ensi kesälle meinataan niin kohta tulee kiire.
Sen verran pitää miehensä kanssa pystyä avoimesti puhumaan :)
Kihlaus on avioliittolupaus, turbourpo.
Hop hop siis häitä järjestämään! Sanot miehelle, että olet ajatellut, että se ja se päivä voisi olla hyvä. Siitä se lähtee.
mies ei ole kosinut ja niin ja niin monta vuotta ollaan oltu kihloissa.
Mulle kihlaus on sama kuin kosinta ja silloin päätetään (päätettiin) hääpäivä. Ilmoitin silloiselle poikaystävälleni, nykyiselle miehelleni, kun kihloista vihjaisi, että turha on ostella mitään sormuksia jos ei hääpäivä ole tiedossa. Eli tarkoitan tällä, että olen " pelkkä" tyttöystävä mieluummin kuin kihlattu 10 vuotta. Ja ilmoitin myös, että en mene kihloihin, jos ei mennä naimisiin eli joko tai. Kuitenki lain edessä se kihlasormus ei ole mitään.
Olen aina ihmetellyt syvästi. Meilläkin tosi on takana pitkä kihlaus, mutta jo kihloihin mennessämme sovimme, milloin häitä vietetään. Menimme kihloihin jouluna 2004 ja päätimme, että viimeistään syksyllä 2007 ovat häät. Opiskelijabudjetilla säästäminenkin kun vie aikaa, ja olemme molemmat melko nuoria. Nyt tässä parhaillaankin tulostelen kutsukorttien liitekirjettä syyshäihin:)
Toisaalta - kokemuksen äänellä suosittelen lyhyempää kihlausta - minä kun en ole minkäänlainen häähullu, mutta mies haluaa isot häät, tämä odotusaika on monta kertaa käynyt pitkäksi. En jaksa näpertää, ja nyt sitten tulikin kiire suunnitella, kun emme jaksaneet kovin ajoissa tarttua konkreettisiin toimiin!
Ei muuta ku alat häitä järkkään ja kysyyn ukolta vaan, et mikä ajakohta ois mahollisesti hälle sopiva...Amatööritouhulta kuulostaa toi teidän juttu:(
kysy siltä, että milloin ne häät järjestetään vai järjestetäänkö ollenkaan