120kg/165cm ja 46v
iso ja terve
Verenpaine on alhainen, sitä ihmetellään monasti, ja paineet mitataan pariin otteeseen, kun ekaa lukua ei uskota, normipaine mulla on n 110/70.
Kolesteroolia ei ole, arvo oli alle 4.
Diabetestä ei näy, eikä kuulu, vaikka entinen työterveyslääkäri merkkasikin papereihini, että sairastan diabetestä, siis ilman mitään kokeita. Kokeitten tulos kertoi kyllä muuta, josta hieman ojensin tätä lekuria.=)
Mitään liikunta-elin sairauksia ei ole, kävelen päivittän reippaasti pitkiäkin matkoja, sekä aina ne rappuset.
Mutta suklaa maistuu, joten vaikka muuten syön terveellisesti ja kevyesti, niin lihat on ja pysyy.
En ole koskaan kärsinyt ylipainostani, en ole joutunut syrjityksi, eikä sosiaalinen elämäni ole ollut lainkaan huonoa. Ja duuniakin tarjotaan oikealta ja vasemmalta, vaikka ikää on jo se 46v.
Toki, kun ikää tulee, on myös varmasti jotain sairauksiakin tulossa, se on selviö-mutta niinpä ne laiheliinitkin sairastaa. Kukaan täältä ei hengissä selviä. Siis elämästä
Kommentit (12)
ja ajattelen että tuntisin oloni hyväksi, jos painaisin 60 kg. Vyötäröllä on jenkkakahvat ja muutenkin pari löllyä siellä täällä, vaikka painoindeksini on normaalin ja lievän ylipainon välillä. Suklaa maistuu minullekin, mutta minä en pysty syömää itseäni kovinkaan ähkyksi. Ehkä se on ollut pelastukseni. Ap:n kirjoituksen luettuani taputtelen pömppövatsaani tyytyväisenä ja yhtäkkiä tuli ihan hoikka olo. kiitos ap, että palautit suhteellisuudentajuni :-)
vaan laihdutan normaalipainoiseksi takaisin. En halua tietoisesti ottaa sitä riskiä, että sairastuisin sokeritautiin tai johonkin vain siksi että oon läski.
diabetes on aika lailla sidottu sukurasitteeseen. Kovin monilla on myös huonoa kielenkäyttöä tässä ketjussa. Miksi joitakin häiritsee se, että ap on tyytyväinen elämäänsä kiloineen päivineen? Teillä haukkujilla ilmeisesti itsellä huono olo, koska haukutte. Ei se laihuus tuo onnea, uskokaa pois.
miten helvetissä teillä joillakin voi olla jopa 50 kiloa ylipainoa?40 kiloa? 30 kiloa?
Alkoiko se kotona? Rakkausko raasti? Mikä se tekosyy lihoa itsensä muodottomaksi muodokkaaksi on?
Mikä olen kysymään? mikä tahansa, täällä saa kysyä. Pulleahko olen tällä hetkellä, bmi varmaan 27, kuntoilemalla lähtee, ja tietysti katsomalla mitä suuhun pistää.
heiluttaa jonkun kilot. Ihminen, joka on tyytyväinen itseensä, ei hauku muita.
Kannattaisi varmaan kuitenkin laihduttaa että pysyvätkin hyvinä. Itse olen 170cm ja painanut 100kg, nyt alle 90kg, mutta ylipainoinen siis vielä kuitenkin. Mullakin on sekä verensokeri- että kolesteroliarvot hyvät, ja verenpaine alhainen, n 105/65. Myös nivelet voivat ihan hyvin. On kuitenkin paljon isompi riski että näin (ja noin) ylipainoinen saa niitä sairauksia kuin laiheliini, ikävä kyllä.
T. eräs joka tahtoisi vielä laihduttaa normaalipainoiseksi
laiskan oloisia. Ja kyllä tuo paino jossain vaiheessa jossain näkyy, turha kuvitellakaan muuta. Mutta jos nyt kerran itse olet tyytyväinen, niin mikäs siinä, itsehän sinä lihasi kannat..
Parempi lihava äiti, kuin juoppo tai tupakoiva äiti, tai narkomaani, tai kouluja käymätön tai köyhä.
Itse sosiaalialalla yli 10 v. ja lihava olen ja nähnyt paljon huostaanotettuja lapsia. Lihava vanhempi voi olla aivan hyvä äiti tai isä. Kovin usein juopot ja narkit ovat luuviuluja ja lapset samoin. Tällä en tarkoita sitä, etteikö voi olla terveen hoikka ja hyvä vanhempi, en tarkoita sitä. Vaan sitä,että ylipaino ei ole este vanhemmuudelle mitenkään. Päihteet ja köyhyys sen sijaan ovat!
Itsellä 3 lasta ja kaikki normaalipainoisia.
Tämä painorasismi menee todellakin yli.
on mun omasta mielestäni heti ap:n kirjoituksen jälkeen.
Jos sinun on hyvä olla, hyvä niin, mutta pitääkö sitä puolustella? mikä mättää? paino? ikä? pituus?