Kaksosten odottajia?
Meillä varhaisultrassa varmistui kaksosraskaus. Meillä on kolme lasta ennestään ja kaksi vanhinta on jo muuttanut kotoa opiskelemaan. Nuorinkin on jo 8 vuotias. Huomattavin oire täällä on valtava väsymys, aivan mieletön verrattuna aiempiin raskauksiin.
Onko täällä paljon kaksosten odottajia? Muiden kokemuksia oireista, tilanteesta ja raskauden kulusta olisi kiva kuulla.
Kommentit (10)
Tämä kaksosraskaus oli ilmeisesti iloinen uutinen sinulle??
Oliko yksi alkio yllättäen jakautunut kahtia ja nyt odotatkin kahta?
Minulle kävi juuri niin ja uutinen oli täysi shokki!!!!
Meille kaksosten tulo ei ollut niin suuri yllätys, sillä hedelmöityshoidoilla saivat alkunsa ja kaksi alkiota kun siirrettiin niin mahdollisuus oli tiedossa. Jotenkain sitä ajatteli että siellä on vain yks kun ei uskonut et kävis niin hyvin et molemmat kiinnittyis, yli neljä vuotta kun meni et saatiin raskaus alkamaan. Ja yhdelle vauvalle kaikkea suunnitelin, no olinhan jo neljä vuotta melkein tiennyt minkälaiset vaunut ym. haluan :)
Meni sit suunnitelmat uusiksi, pieni ajatus oli et mitä jos siellä onkin kaksi oli kuitenkin kokoajan mielessä. Kyllähän se pieni shokki kuitenkin oli kun ultrassa paljastui et kaksi tulossa, mutta todella iloinen yllätys. Meillä kun jatkosta ei voi tietää et olisko mahdollisuutta saada enempää lapsia niin kiitollisina otetaan molemmat vastaa.
Raskaus on kuitenkin vielä ihan alussa, joten pelko on et löytyykö viikon päästä np-ultrasta vielä kaksi, sillä neuvollassa terkkari löysi mahan päältä ultrattuna kaksi viikkoa sitten vain yhden, mutta epäili et olis nähnyt toisen tämän etummaisen pikkukaverin takana ja mies oli myös varma et näki siellä toisen. Todella surullisia kyllä oltaisiin jos vauvoja ei olisikaan kahta, tässä nyt on kuitenkin kuukauden verran tiedetty kahden vauvan olevan tulossa.
On sinulla ennestään lapsia?
Hanna ja tupla rv10+4
Eli ekat on tulossa ja kaksoset löytyi viime viikon neuvolakäynnillä ultrassa.
Molemmat ovat omassa istukassaan eli eivät ole identtiset. NP-ultrassa näkyi vielä vain yksi "tapaus" , mutta viime viikolla tosiaan aivan yllättäen löytyi toinenkin suunnilleen samankokoinen sikiö ultrassa, jota en tiennyt edes neuvolakäynnillä tehtävän. Ensi viikolla on rakenneultra ja nyt jännätään, onko siellä ihan todella, todella kaksi babya.
Alkuun olimme tietysti miehen kanssa järkyttyneitä, kun meille oli jo NP-ultrassa sanottu, että siellä on vain yksi. Nyt kuitenkin on ajatukseen jo pikkuhiljaa totuttu ja olisimme myös todella surullisia, jos jommalle kummalle jotain kävisi.
Itselle tekis kyllä todella hyvää, että sais jonkulaisen "vertaisryhmän". Kirjoitellaan sitten vaikka kahden viikon välein. Itse käyn lukemassa palstaa vähintään joka toinen päivä, joten eiköhän se meidän ketju täältä aina löytyisi ja voisin tarvittaessa sitä nostella ylemmäs.
RV 16+0
Pistetään vain pino pystyyn, itse toivoin myös et löytyisi tarpeeksi paljon kaksosten odottajia et päästäis pinoilemaan.
Eipä se haittaa vaikka ei niin hirveästi löytyisikään tuplien odottajia, kirjoitellaan sit vaikka kahdestaa :) no eiköhän sitä aina muutama löydy. Nostais tosiaan aina välillä ylöspäin jos meinais liian kauas hukkua, mikäli ei joka päivä muuten tulis asiaa. Mikäs sen nimeksi tulis, semmonen tietenkin et tunnistaisnimestä kaksosten odottajiksi niin kaikki tulevat tuplien odottajat pääsis mukaan kirjoittelemaan.
Tuolla perheet puolla on monikkoperheet palsta mut se on tosi hiljainen.
Kertokaas ehdotuksia.
Kaksosten odottaja . Joku siellä kyseli noita oireita. Itsellä kaksi raskautta takana tytö(2001) ja poika (2004) eikä heidän odotus ole ollut mitään tähän verrattuna en ole oksennellut raskauksien aikana, mutta pahin kuvotus on ollutm tässä raskaudessa ja samoin aivan järjetön väsymys. Ajattelin aluksi että edellisestä raskaudesta on sen verran aikaa ja itse olen vanhentunut niin ehkä siksi on nämä olot ollut pahempia, mutta viime perjantaina ultrassa olikin kaksi tulokasta. Aluksi olimme todella hämmentyneitä koska suvussamme ei ole yhtään kaksosia. mutta nyt sitten parin yön valvomisen ja miettimisen jälkeen tämä raskaus tuntuu niin ihanalta että oikein hirvittää. Kolmannen lapsen sijasta meitä onkin yhteensä kuusi ensi keväänä/kesänä.
Otettiin ensimmäinen askel kuusi henkistä perhettä kohtaan tänään ja ostettiin tila-auto.
Minäkin olisin valmis "liittymään" kaksosten odottajien listalle, on kuitenkin niin paljon enemmän yhteistä muiden kaksosten odottajien kanssa.
Julianna ja ++
Rv 12+3
Eikun pino pystyyn vaan! Kiva että sellainenkin vihdoin tulisi, olen alusta asti kurkkinut joskos tänne tulisi kaksosten odottajia enemmänkin!
Olisi kiva kyllä jutella muidenkin kanssa!
Luminex ja pirpanat 21+5
Nimeksi vaan yksinkertaisesti : TUPLAT TULOSSA
Ainakin jopa meikäläinen tosta käsittäisi, mistä kysymys. Ja sinne varmaan sitten herkästi kommentoivat nekin, jotka ovat jo kaksosensa synnyttäneet.
pistetään nyt se pino pystyyn tuo tuplat tulossa on ihan hyvä nimi.
Voin vaikka aloittaa sen heti, tehdäänkö sit sillai et kuka tahansa saa aloittaa uuden pinon kun tuntuu et tarvitaan uusi. Ja jos oikein innostutaan kirjoittelemaan niin sit voidaan vaikka joka viikolle laittaa uusi pino.
Jep, näin teemme. Jos viitsit, Hanna sen ekan ketjun laittaa alulle, kun ehdit, niin me muut väännämme sinne perässä juttua. Vaikka eipä sitä näköjään tarvitse ihan väen väkisin vääntää. Mulla on about sata kysymystä kaikista asioista ja kaveritkaan ei jaksa niitä enää mun kanssa analysoida. Eipä silti, että heidän vastauksistaan tulisin hullua hurskaammaksi. Kuten sanottu, tuttavapiirissäni ei ole todellakaan ketään, kellä olis kaksoset - ikävä kyllä.
Meille ensimmäiset lapset tulossa ja kaksoset.
Pari sivua taaksepäin varmaan löydät kyselyn jonka ite laitoin muista kaksosten odottajista. Muutama tuplien odottaja löytyi,mutta ei taida niin paljon olla että pinoa päästäis pitämään, voi olla et hautautuis melko kauas kun voisi olla aika hiljainen pino.