Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja vesirokko

12.08.2006 |

Kertokaahan kokemuksia jos olette sairastaneet vesirokon raskausaikana! Tiedän että se on harvinaista....

Mutta odottelen täällä verikokeitten tuloksia ja sitten nähdään olenko sairastanut vesirokon vai en. Ja nyt on menossa rv 19.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun testitulos oli negatiivinen. Perheessä oli vesirokkoa joten mulle määrättiin estolääkitys.

Vierailija
2/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaarallista saada vesirokko raskaana? Mä en ehkä ole sitä sairastanut kersana ja kaveri kävi just kylässä ja se oli just vasta parantumassa. Se sano kyllä, että se ei enää tartu, kun kuumettakaan ei ole ollut enää viikkoon. No, toivottavasti ei ole tarttunut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokkovirus aiheuttaa muistaakseni keskenmenoja ja ainakin sikiön vakavia kehityshäiriöitä. Itselläni testattiin vesirokkovasta-aineet raskausaikana, koska jouduin työssäni hoitamaan vesirokkoa sairastavaa potilasta. Tulosten odotusajan työskentelin eri osastolla, joka sijaitsi vielä hieman kauempana omalta osastoltani. En ollut varma, olenko lapsena sairastanut vesirokon. Lisäksi, jos sairaus on ollut lievä, ei vasta-aineita aina riittävästi muodostu immuneteetin saavuttamiseksi. On siis mahdollista sairastaa vesirokko uudelleen. Aikaisemminhan on oltu sitä mieltä, ettei sitä voi sairastaa kuin kerran. Ja vielä siitä tarttumisesta. Vesirokko on tartuttava aika monta päivää (en muista tarkemmin, mutta muistaakseni n. viikon.) ennen oireiden alkamista ja tartuntavaara on siihen asti kunnes jokainen näppylä on kuivunut.