onko kukaan tilannut vaunuja jenkeistä?
Tässä kauhukseni huomasin että nuo Phil&Teds:it ovat ihan oikeasti jopa puolet halvemmat jenkeissä (miten se on edes mahdollista???), ja nyt pohdiskelenkin tässä miten kummassa saisin ne sieltä tilattua? Tietääkös joku jonkun luotettavan nettikaupan joka toimittaisi Suomeen?
Kommentit (3)
marie81:
.. ostosten arvo on alle 350e tai jotain sitä luokkaa ei tulleja tarvitse maksaa. Kannattaa varmistaa jostain mutta olen kyllä suositellut ottamaan selvää kun kuulin että maksavat jenkeissä n 300 taalaa kun itse maksoin Suomessa paljonpaljon enemmän ja nyt harmittaa :(
Kuinka paljon rattaiden tulliprosentti siis on? Jenkeistä tilaaminenhan olis tosiaan mielenkiintoinen vaihtoehto jos se olis vaikka 2,7%, niinku jollain autonosilla.. Esim vaatteillahan se on n 12%, jolloin kauppasumma posteineen saa olla n 45¿. Kun tulleja ei kanneta jos tullit jää alle 10¿, eikä tällöin tarvi alviakaan maksaa.
marie81:
.. ostosten arvo on alle 350e tai jotain sitä luokkaa ei tulleja tarvitse maksaa. Kannattaa varmistaa jostain mutta olen kyllä suositellut ottamaan selvää kun kuulin että maksavat jenkeissä n 300 taalaa kun itse maksoin Suomessa paljonpaljon enemmän ja nyt harmittaa :(
Kannattaa perehtyä Tullin ohjeisiin perusteellisesti ennen tilausta. Koska kyseiset rattaat maksavat todennäköisesti yli 50 euroa lähetyskuluineen, niistä joutunee maksamaan ainakin arvonlisäveron ja mahdollisesti vielä tullimaksutkin. Jos rattaat haluaa ostaa ulkomailta, kannattaa etsiä edullisin eu-alueella oleva nettikauppa.
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/03_Tavaran_tilaaminen_ulkoma…