Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntokauppa juuri nyt

17.07.2007 |

Onko kenelläkään ihan tuoretta kokemusta asunnon myymisestä tänä kesänä pääkaupunkiseudulla? Kuinka pitkään asunto oli myynnissä, kävikö näytöissä paljon katsojia jne?

Meillä on ollut rivari myynnissä oikotien kautta ilman välittäjää reilun kuukauden. Hinnan pitäisi olla ihan kohdallaan ja asunto on ainakin meidän ja tuttaviemme ;D mielestä oikein kiva ja siisti, asuntoyhtiö kerrassaan mukava, vastike edullinen jne. mutta tuntuu, ettei näyttöihin ole juuri nyt tungosta. Toki kävijöitä on ollut, mutta yllättävän vähän siis. Nyt mietimme kuumeisesti, antaisimmeko asunnon välittäjälle vai jatkammeko yritystä myydä itse. Olisi kiva kuulla muiden tuoreita myyntikokemuksia päätöksenteon tueksi. :)

Tituliini, kera 80 neliöisen, saunallisen rivarikolmion

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta uskoisin juuri nyt olevan kaikkein " huonoin" myyntiaika siinä mielessä, että suuri osa ihmisistä on lomalla, mökeillä jne. Jos aurinko sattuu näyttöpäivänä paistamaan, verottaa sekin helposti kesällä kävijämäärää. Voi olla, ettei välittäjän ottaminen muuttaisi tilannetta mihinkään. Jos teillä ei ole kiire, jatkaisin myyntiä ainakin jonkin aikaa itse. Jos ei elokuussakaan tunnu tapahtuvan mitään, antaisin sitten välittäjälle. Käsittääkseni myyntiajat ovat yleisestikin pidentyneet.

Tsemppiä asunnon myyntiin!

Vierailija
2/13 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myimme pienkerrostalosta ja saimme mielestämme oikein hyvän hinnan (Helsinki). Just oli uutisissa että myyntiajat ovat pidentyneet. Kesä tosiaan vähentää kiinnostuneiden määrää. Jostain luin että välittäjät jos myyvät omia asuntojaan pitävät myynnissä keskimääräistä pidempään kuin ne jotka myyvät itse tai käyttävät välittäjää.

Hinta kun on kohdillaan niin kyllä se asunto kaupaksi menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me myimme alkuvuodesta asunnon. rivarikolmio keski-uudeltamaalta. käytimme välittäjää. hän sanoi, että tällä hetkellä tuon kokoisten asuntojen myyntiaika viime aikoina on ollut keskimäärin kaksi kuukautta. se meilläkin meni.

kesäaika voi todella olla huonoa myynti ja näyttelyaikaa, koska monet ovat poissa kaupungista. jatkakaa vaan ihmeessä itse myymistä. en usko että sillä on niin merkitystä kävijämääriin. ja me ainakin, kun olemme asuntoja etsineet, niin olemme käyneet useamman kuin kerran katsomassa asuntoa, ennen kuin olemme tarjousta tehneet. onhan se asunnon ostaminen iso päätös!

Vierailija
4/13 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla kaikkein hiljaisinta aikaa asunnonmyynniin kannalta. Luulisi, että elo-syyskuussa taas vilkastuu. Me myimme itse saunallisen rivitalokolmion Vantaalta maaliskuussa toisella näytöllä (ilmoitus ainoastaa Oikotien netissä). Väkeä ei ollut kummallakaan näyttökerralla tungokseksi asti, muistaakseni 4-6 seuruetta. Loppujen lopuksi kyse taitaa olla vain siitä, että milloin ne oikeat ihmiset osuvat paikalle (ja siihen taas ei vaikuta se, näyttääkö asuntoa välittäjä vai omistaja). Ostajistamme näimme heti, että ovat oikeasti kiinnostuneita ja osasimme odottaa hyvää tarjousta (jonka sitten saimmekin).

Samasta talosta on edelleen myynnissä kaksi omamme kaltaista asuntoa, molemmat välittäjillä. Toista on myyty nyt 5 kk, toista 8 kk ja molemmilla on nyt taukoa näytöissä, kun lomakausi on niin hiljaista asuntomarkkinoilla. Eli eivät ne välittäjätkään aina niin tehokkaita ole...

Eli suosittelisin, että jatkatte vielä itse asuntonne myymistä. Siinä on kuitenkin paljon etuja välittäjään verrattuna ja säästäähän siinä kivasti rahaakin :-)

Vierailija
5/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoitimme myynnin aloittamisen ennen varsinaista lomakautta, tosin aika tirpille se meni. Juhannuksen alla asunnosta tehtiin nettiasuntoon tiedot, rivi-ilmoitus lehteen ja yhteen toiseen ilmaiseen nettisivustoon linkki nettiasuntoon. Asunto myytiin kuudessa päivässä ilman välittäjää.

Kesä on varmasti aika hiljaista aikaa, mutta kun oikea ostaja osuu kohdalle, menee asunto varmasti kaupaksi. Rivarin voi aivan hyvin myydä itse. Me saimme asunnosta 20 000 euroa enemmän kuin eräskin välittäjä oli arvioinut ja lisäksi säästimme välityspalkkion.

Vierailija
6/13 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon lauseen sanoi meille Kiinteistömaailman edustaja, kun pohdimme pari kesää sitten ed.asunnon myyntiä. Tarkoitus oli vain ennen kesälomia kilpailuttaa välittäjät ja saada hinta-arviot asunnosta, itse myyntiä suunnittelimme vasta elokuusta alkaen. Kiinteistömaailman hemmo sai meidän vakuuttuneeksi siitä, että asunto kannattaa todellakin laittaa jo kesää vasten myyntiin eikä vasta syksyllä. Sanoi, että hänen parhaat tilinsä ovat aina tulleet heinäkuulta! No, oli myyntipuhetta tai ei, niin hän kuitenkin myi kerrostalokolmiomme kantakaupungin (Hki) laidalta kolmessa viikolla pyyntihintaan. Ja pyyntihinta oli vielä laitattu ylemmäksi mitä edustaja itse arvioi asunnosta saatavan! Oli leppoisaa kaupankäyntiä, kun itse lomailimme toisaalla ja hän kävi asuntoa näyttämässä samalla. Ei niissä yleisissä näytöissä niin kamalasti raportin mukaan porukkaa käynyt, mutta ehkä tällä edustajalla oli kesällä sitten enemmän aikaa & halukkuutta käydä näyttämässä asuntoa muutenkin. Myikin sen sitten parille, joka oli soittanut ja pyytänyt päästä katsomaan, siis privaattinäyttö.

Vierailija
7/13 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on hinta jne. kohdallaan, pitäisi varmaan nyt elokuussa vilkastua. Me myytiin maaliskuussa itse rivarikolmio Espoosta 2 viikossa. Porukkaa ei käynyt kauheasti, mutta sitten en olikin niin välittäjien mainostamia " tosiostajia" :)

Nythän on ollut juttua että asuntojen myyntiajat ovat vähän pidentyneet muutenkin. Teinä yrittäisin vielä myydä itse jonkin aikaa.

Vierailija
8/13 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just oli Hesarissa et monet jotka ite myy hermostuu liian pian ja ottaa välittäjän... eli myykää itse vaan vielä, keskimääräinen myyntiaika on tosiaan jotain 2kk luokkaa. Stailatkaa kotia! Netistä löytyy vinkkejä. Olette itse parempia myyjiä kun joku välittäjän ketku joka haluaa vaan nopeat provikat ;-)

Vierailija
9/13 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytöissä kävi tosi vähän porukkaa, kerran ei ketään, vaikka välittäjä oli laittanut velattoman hinnan myyntihinnaksi vahingossa. Meinasin nielaista kieleni, kun kävin tarkistamassa näyttöajan ja näin hinnan.

Näyttöjä ehti olla kolme tai neljä. Kaupat sitten syntyivät kyllä nopeasti.

Vierailija
10/13 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku on vaikuttanut ihan lupaavalle. Heti ekasta näytöstä jäi haaviin pariskunta, jonka kanssa hieroimme kauppoja jonkin aikaa, mutta sopuhintaa ei sitten löytynyt. Mikä pettymys. Olemme sopineet välittäjän kanssa, että voimme myydä asunnon yhä itse, mutta mistä ihmeestä löytäisimme sopivat ostajat, kun nyt ei enää kehtaa ilmoitella rinnakkain lehdissä tai oikotiellä?

Tituliini

Vierailija
11/13 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olivat laittaneet välittäjän suosittelemaan pyyntihintaan 10 000e tinkivaraa. Mutta heillä olikin todella hienosti ja nätisti remontoitu ja laitettu asunto ja piha.

Vierailija
12/13 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli välittäjän kautta myynnissä rivarineliö yhdessä tasossa, tosin aika vanha talo. Remppaa kyllä tehtiin 3 vuoden aikana joka tässä ehdittiin asua eli hyvässä kunnossa asunto on. Pyynti oli halvimmasta päästä tällä alueella, kuitenkin useita kymmeniä tuhansia enemmän kuin mitä itse tästä maksoimme. Ensiesittelyssä saimme jo haluamme tarjouksen mutta kauppa peruuntui ostajan rahoitusvaikeuksiin. Heinäkuu olikin tosi hiljaista mutta elokuun tullen alkoi taas käydä näytöissä väkeä ja kaupat syntyivät viikko sitten. Asunto sijaitsee Keski-Uudellamaalla. Tyytyväisiä olimme vaikka välillä tuntuikin ettei koko homma etene mihinkään ja myymme vielä joulunakin tätä asuntoa....no, se 8 viikkoa meni mitä välittäjä ennustelikin.

Vierailija
13/13 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkuilin huvikseni mitä kolmioita netissä on tarjolla, ja monessa pisti silmään seuraavat, jotka tekee kohteesta " vähemmän houkuttelevan"

- asunnon ikä. Jos asunto hieman vanhempi, kannattaa miettiä laittaako ulkokuvaa ollenkaan. (Tarkoitan nyt vanhalla jotain noin yli 20-25 v. vanhaa asuntoa.) Vanhahtava tai tunkkainen ulkoasu voi karkottaa katsojat.

- sisutus. Kovinkaan monessa asunnossa ei ollut kovin moderni tai edes ajaton sisustus vaan suoraan (rumasti) sanottuna jopa junttimainen. Kannattaa ehkä laittaa tällöin vähemmän kuvia nettiin, jolloin ihmiset tulevat paikalle, ja osaavat sitten toivon mukaan löytää asunnon hyvät puolet ja kuvitella sen omilla tavaroillaan. Netistä kuvia katsoessa helposti ajattelee jo valmiiksi " hyi mikä läävä" eikä mene edes paikalle. Monessa kohteessa oli ehkä jopa turhan paljon kuvia, koska kuvat ei antaneet mitään " lisäarvoa" asunnolle vaan päinvastoin.

- pohjakuva on aina ehdoton!! Se kannattaa olla, ja mahd. selkeä!

- stailaus kannattaa - en ehdota niinkään kenenkään palkkaamista tähän hommaan, vaan mahdollisuuksien mukaan tavaroiden, jopa huonekalujen viemistä varastoon / laittamista kaappeihin jotta tavaraa ei ole niin paljon esillä.

Itse ollaan myyty asunto vain kerran reilu vuosi sitten, silloin Kiinteistömaailma, ja saivat kaupaksi muistaakseni vajaa kuukaudessa (n. 30 v. vanhan rivarin espoossa), vaikka oli tosi huono aika myydä eli juuri joulun alla. Tiedä sitten oliko onnea vai oisko välittäjästä kuitenkin ollut hyötyä. Niiden palkkioista kyllä kannattaa tinkiä!

Onnea asunnon myyntiin! Kyllä se kaupaksi menee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan