Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei ole mitään leivonta-alan kokemusta mut osaan leipoa tosi hyviä kakkuja yms.

Vierailija
16.07.2007 |

Laitoin vähän kokeilumielellä kaupan seinälle ilmoituksen ja nyt olen saanut jo niin paljon tilauksia et joudun sanomaan ei kiitos. Ihmiset eivät osaa leipoa tuntuu siltä

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo uskaltautunu vielä, vaikka mun kakkuja ja muita leipomuksia on kehuttu vuosia.. Täällä maalla on vähä korkeempi kynnys kaupitella tollein yksityisesti.

Onnea sulle! Toivottavasti jää " hilloa" käteen.

Vierailija
2/15 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella hyvä itseoppinut kokki, mutta ei onnistu leipomiukset ei...

Jos kaikki muu kerrankin olis kohtaallaan niin se ulkonäkö sit lopultas on ihan kaamee......

Korvapuustit on työmiehen nyrkin kokosia, kakut valuu ja on vinoja, pikkuleivät ihan soikeita, votaikinapiiras kuin pannukakku..... HÖH

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty riippuu aineista ja kakun koosta, mut anna joku summa.

Olen itsekin ajatellut jotain tollasta ja voishan sitä yrittää.

Pääseekö siis ihan tuloille tolla systeemillä?

Vierailija
4/15 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hintoja:

tavallinen täytekakku 35-50 e

erikoisemmat täytekakut 50-80 e

kuivakakut 7-10 e

pullat 40 snt kpl

kääretortut 8 e

peltipiirakat suolaiset 20-30

peltipiirakat makeat 15-25

että näin

eniten menee täytekakkuja

Vierailija
5/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo on kiellettyä?

Kannattaisi tutustua tiukkaan elintarvikelakiin, varsinkin helposti pilaantuvien tuotteiden kohdalla.

Voihan esim. tutuille leipoa mutta mainostaminen on kiellettyä, ellei teillä ole toiminimeä ja asianmukaista elintarviketilaa leipomiseen?

En kyllä uskaltaisi tuollaiseen " liiketoimintaan" ryhtyä, nimittäin tiedän että on ihmisiä, jotka ilmoittavat terveystarkastajalle heti tuollaiset ja siitä tulee järkyttävät sanktiot.

Puhumattakaan verovirkailijoista, kuka tahansa heistä voi napata ilmoituksesi numeron.... ja koskaan et voi tietää, syökö sitä kakkua kyläpaikassa joku ed. mainittu henkilö?

Todella lyhytnäköistä, mutta onnea valitsemallasi uralla.

Terv. Ammattikondiittori

Vierailija
6/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy, niin voinevat verojakin maksella. Eikö oma keittiö ole tarpeeksi

kliininen tila?

Vierailija
7/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, ellei sinulla ole siellä 3 eri vesipistettä, eikä siellä käy muita jäseniä perheestäsi kuin vain sinä " työntekijänä" sekä jos sinulla on siellä erillinen wc-tila + siivoushuone.

Puhumattakaan hygieniapasissta.

Tämä on sellainen asia johon tartutaan todella herkästi enkä kyllä ottaisi riskiä.

t:8

Vierailija
8/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kolmea vesipistettä monessakaan, väkeä juoksee edestakaisin keittiön ja salin väliä ja vielä takaovesta, ruokia ja aineita tippuu kiireessä milloin minnekin, että sillee.

Ainakin mun keittiö on paljon puhtaampi kuin yksikään missä olen ollut ja paikat ovat olleet ns parempia ravintoloita.

Vierailija
9/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilaisin sinulta kakkuja

Vierailija
10/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä on ihan eri asia!

Ja jos olet ammattilainen, niin tiedät sen.

Mm. moniin paikkoihin et pääse edes tiskaamaan astioita, jollei sinulla ole hygieniapassia.

Saati sitten että leipoisit kotona helposti pilaantuvia tuotteita.

Keittiön siisteydellä ei ole merkitystä, tunnen aika tarkkaan elintarvikelain, onhan minulla parin vuoden päästä terveystarkastajan paperit taskussa.

Vierailija
11/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaatisin jo jonkinlaista koulutusta. (Nyt ei puhuta kokin koulutuksesta)

Vierailija
12/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilasin sen passin, maksoi 12 euroa. En tiedä, saako nykyisin enää, tästä on aikaa 5 vuotta.

Itse haluaisin alkaa pitämään kahvilaa tai leipomaan ihmisille, mutta mun mielestä se ei kauhean kannattava ala ole, kuten ei ruoka-ala yleensäkään. olen ammatiltani kokki, mutta leipominen on enemmän minun alaani.

Mutta, on totta m itä joku tuossa sanoi, kateellisia riittää, joten ap, pidä varasi, ettei sinusta kukaan ilmoita esim. terveyviranomaisille tai verottajalle. Suomalaiset on kateellista kansaa.

Vierailija
14/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ostais keltään kotikokilta mitään, varsinkaan tollasilla ryöstöhinnoilla. Kaupasta saa halvempaa.

Vierailija
15/15 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelätä, jonkinverran saa tienata verottomana, ja meneehän vähennyksiin kaikki tarvikkeet, työhuone vähennys jne. Kannattaa ottaa verovirastosta selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän