Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**~**Kultainen 60-luku VKO29**~**

16.07.2007 |

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Ekaa yhteistä toivottiin 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehtiin 10/06 ja tyttö syntyi 6/07.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

Pinkerton

Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.

Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.

Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.

Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.

Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.

Peltimetsuri

Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.

Ullrike

Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.

Pippuri04

39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.

Snööpe

Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)

-crisse-

Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.

äitivelho

Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.

hobe69

Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07

Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07

Tale68

Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07

Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07

Panjo

Sonjaemma 11.6.07

Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07

Valdevina 21.7.07

niisku65

Yllätysäiti

Levinia 15.9.07

syystoive 16.9.07

Pietu 13.11.07

Isotikru 22.11.07

Peltimetsuri 21.12.07

Wemppa 29.12.07

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, että pysytään 1. sivulla

Vierailija
2/28 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että tulen moikkaamaan teitä pikasesti kesken ruuanlaiton. Töiden jälkeen piti tehdä pakolliset tankkaus ja ruokakauppareissut tehdä ja nyt vastaollaan siinä vaiheessa, että kohta olisi ruoka valmiina..

On kaikki porukat mökkeilemässä ja lomalla vai miten on niin hiljaista täällä meidän pinossa ??

Mun pitäis tehdä jotain järkevää ( muutakin kun olla tässä koneella notkumassa ) mutta taidan jättää huomiseen, aamulla on neuvola heti aikaisin ja siivous ja pyykkipäivää olen muuten suunntellut..katsotaan nyt miten sitä jaksaa, olotila on ihan ok ollut lukuunottamatta jokapäiväistä hedaria joka johtunee näistä ilmoista...??

Noh niin nyt alkaa täällä olemaan niin kiukkusia akkoja, että on pakko lopetella ja mentävä laittamaan tikrunpennuille sapuskaa pöytään..

ja miks ei oo jauhelihakastiketta ja sitä ja tätä ja tota aaagggg, mä sekoan !!

metrinen kyrde otsikolla häviän keittiöön...

Isotikru

ps. Senniina sun tytteli on syntynyt samana päivänä kun mun kuopukset!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä horisen ja yritän pitää pinoa etusivulla ja hyvinhän se pysyy, kun ei taida muihinkaan pinoihin juttua tulla..

Vierailija
4/28 |
17.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Metallican keikalta. Se oli todella upea. Siis Metallica osuus. Ville Valo olisi sen sijaan voinut pysyä minun mielestäni kotonaan. Himin soittoa vielä jotenkin kuunteli, mutta jopa minun nuottikorvaani alkoi särkeä Ville-pojun ulina. Se olikin ainoa, jonka aikana teki mieli kaivaa korvatulpat esiin. Onneksi sitten alkoi itse monsteri soittamaan ja soittikin hyvin. Soiton lisäksi myös lavan sivulla olevien screenien anti oli sitä luokaa, että olis voinut suoraan videoksi tallentaa ja myydä. Kaikesta näki, että ammattilaiset olivat asialla. Ammattilaisuuden lisäksi keikka vedettiin myös isolla sydämellä. James Hetfield vaikutti aidosti nauttivan soittamisesta ja esiintymisestä. Jos nyt äijien välistä heterotoimintaa voi kutsua sanalla flirttailu, niin sitä se esiintyminen oli. Hieman harmitti, että olen nainen, koska siihen äijäilymeininkiin ja testosteroniuhoon, jota stadionillinen raavaita miehiä saa aikaan karjuessaan täysillä mukana ei oikein pääse nainen mukaan. On kaksi asiaa, jota en osaa tehdä. Yksi on ilmakitaran soitto ja toinen on se nyrkki pystyssä tahdissa karjuminen.

Yövyimme hotelli Hiltonissa (plussatarjouksena yllättävän edullinen) ja nautintoa oli sekin. Tuli aivan häämatka mieleen, koska enpä ole sen jälkeen viiden tähden hotellissa asunutkaan. Oi toisipa joku kotonakin aamukahvin valmiiksi pöytään.

Aivan tietoisesti pyrin koko reissun olemaan ajattelematta tulevaisuutta. Jos kierto kiertää ennallaan, teoriassa ehtisi vielä yhden arvan nostamaan. Se on kuitenkin ehkä enempi teoriaa. Jotenkin on sellainen olo, että meidän lisääntymisemme aika on nyt ohi. Ja itken tätä kirjoittaessani. Niin kuin itkin äsken pakatessanikin, kun löysin 80-senttisen t-paidan ja tajusin, että sitä ei enää kukaan tule käyttämään. Silti kuitenkin joku osa minusta kieltäytyy hyväksymästä tulevaisuutta kahden lapsen perheenä. Kolmas lapsi on kuin aavesärkyä, josta ei pääse eroon, kun ei ole mitään, mistä päästä eroon.

Anteeksi omanapaisuus. Kiitos myötätunnosta kaikille. Ai niin. Isäni kotiutettiin sairaalasta maanantaina. Enempiä tutkimuksia ei tällä hetkellä tehty, vaan jatketaan sitten joskus lomien loputtua. Nyt on kunto hyvä, mutta vannotin äitiäni, että käyttää isää vähintään kerran viikossa verikokeessa, jotta ei pääse tapahtumaan mitään yllätyksiä.

Nyt jatkan pakkaamista. Luvassa on Turun Karibiaa, Muumimaata ja sukujuhlia. Eipä ehdi paljoa murehtia.

Hedelmällistä kesää kaikille!

Ullrike

Vierailija
5/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on tosiaan menoa ja meininkiä lasten toimesta. Ei mitään ihmeitä, tavallista arkea vaan. Pienin voi hyvin ja oli neuvolan mittauksissa hyvin kasvanut.

Ullrike, kade hiukan Metallicasta. mutta ne jorinat, mitä mieleen tuli tekstistäsi, saa odottaa, kun nyt on kiire. Ja ei ole kirj. rauhaa :( Vaan koska sitä olisi ????

Vierailija
6/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen töissä ja ihan sääntöjä uhmatakseni tulen hetkeks palstailemaan vaikka mitään senkummempaa asiaakaan ei ole..

Eilen olin neuvolassa ja kaikki ok tikrunpennulla, tätskä lupasi lähettää loppuviikolla kotiin mulle todistuksen Kelaa varten kun pomo jo sitä kyseli ennen lomallelähtöään niin tuon sen sitten itse lomaillessani joku päivä tänne duuniin..

Isotsiskotkin olivat intona neuvolassa kuuntelemassa vauvaa ja katsomassa kun äitiä pistettiin ja kesäsijaiseksi sattui kätilö joka oli ollut silloin mukana sektiossa kun pimut syntyi !!

Työmotivaatio on ihan miinuksen puolella ja tänään ollut koko ajan öllötysolo mutta jospa se siitä helpottaa kun käyn jotain lounasta popsimassa..

Nyt pitää lopettaa mutta koettakaas nyt jotain muutkin raapustaa ..

Isotikru

Vierailija
7/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tummatukkainen poika syntyi 15.7. klo 02:35 pikatoimituksella!

Painoa oli syntyessä 3,700 ja pituutta 51,5.

Synnytyksen kestoksi tuli 40 min.

Blogistani http://virhave.vuodatus.net/blog/699692 voi käydä lukemassa tarkemmin synnytyskertomuksen, joka tosin on lyhyt :-)

Eilen kotiudumme ja eka yö kotona meni hyvin.

Palailen myöhemmin vielä palstalle nyt täytyy mennä tankkaamaan, ennen kuin maitobaari on taas avattava!

Vierailija
8/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Ekaa yhteistä toivottiin 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehtiin 10/06 ja tyttö syntyi 6/07.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

Pinkerton

Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.

Salome haluaa lisätä itsensä kuumeilijoihin. Ikää jo reippaasti yli 40. Meillä on kaksi pientä lasta ja minä (enemmän kuin mieheni) kuumeilen vielä sitä kolmatta. Kokemusta on tuulimunasta ja keskenmenosta.

Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.

Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.

Ximona; Olen siis ihan pian 40v täyttävä, kovasti on lasta yritetty, joskin ennuste on huono. Olen huomattavan ylipainoinen, tupakoiva ja vanha, lääkärit varmaan nauraisivat pihalle, jos menisin sinne lapsettomuuttani valittamaan. Keskenmenokin oli viime vuoden syksyllä, varhainen sellainen ja lääkäri totesi silloin, että saattoi olla onnenkantamoinen ja käski pudottamaan painoa. Niin teinkin, ja nyt on 10 kg pois, olo on tietty hieno senkin puoleen, mutta nyt on vähän ollut ongelmia näiden kuukautisten kanssa.

Peltimetsuri

Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.

Ullrike

Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.

Pippuri04

39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.

Snööpe

Minä 68, mies 65, pojat 12/02 ja 03/05, kolmatta odotellaan jouluksi ;)

-crisse-

Olen vm-69, viides hartaasti toivottu lapsi ois odotettavissa marraskuulle -07.

äitivelho

Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.

hobe69

Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07

Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07

Tale68

Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07

Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07

Panjo

Sonjaemma 11.6.07, poika syntyi 13.6.07

Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07

Valdevina 21.7.07, poika syntyi 15.7.07

niisku65

Yllätysäiti

Levinia 15.9.07

syystoive 16.9.07

Pietu 13.11.07

Isotikru 22.11.07

Peltimetsuri 21.12.07

Wemppa 29.12.07

Vierailija
9/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia uutisia!! Kannatti poiketa lukemaan.

Loma on sujunut mukavasti, aamuisin meidän perhe on oppinut nukkumaan jopa kahdeksaan. Tähän asti on viikonloppuisinkin aina lapset heränneet kuuden jälkeen.

Mustikoita olemme keränneet ja eilen oltiin Puuhamaassa koko muun Suomen kanssa. Porukkaa oli ruuhkaan asti. Viimeiset 2 kilometriä meni hitaammin kuin juhannusruuhkassa, mutta perille päästiin ja löysimme jopa parkkipaikan alueelta, kaikki eivät sinne mahtuneet.

Tämän viikon olemme pääosin kotimaisemissa, ensi viikko mökillä nettipimennossa.

wemppa 17+1

Vierailija
10/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea koko perheellenne !!!! Kävin lukemassa blogisi ja aaah niin ihana oli tuo synnytyskertomuksesi. Onnea pienestä ihanasta poika vauvasta, odotan innolla, että saan nähdä kuvan ... Taas tuli oikein kylmät väreet, kun luin vauvan syntymästä, tuo synntys on mielestäni yksi elämän kohokohdista, sitä ei voi verrata mihinkään muuhun, ja mikään tässä maailmassa ei ole kuten se ..

Vielä kertaalleen onnea hyvä palstakaverini !!! Hienoa, että hanatkin aukesivat heti :-)) HALEJA t. emmi

Vierailija
11/28 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana haluan sanoa, että toivon, että seuraava (mahdollinen) synnytys olisi kuten valtsun, nopea ja onnekas. Vaikka hehkutankin synnytyksen puolesta niin kovin montaa tuntia en haluaisi kärvistellä supistuksien kanssa tai ponnistaa vauvaa ulos ulkomaailmaan, kyllä se nopeammin saisi käydä kuin tiinun kanssa, mutta kaikki otetaan mitä annetaan. Vielä kerran ONNEA valtsu ja poika !!!

Täällä ollaan tehty töitä (häpeää) mutta tämän viikon olen kotosalla tiinun kanssa ja vain perjantaina menen töiden pariin. Rahaahan ei koskaan ole liikaa, ja miehelläkin kun alkavat hieman eri kuviot syssymmällä niin raha on enemmän kuin tervetullutta, ja jos-ja kun lähdemme joulukuussa reissuunkin niin sekään ei ihan ilmaista ole vaikka hotelli majoitusta emme tarvitse, mutta laskelmiemme mukaan noin 2000e reissu/1kk. Lentoliputhan sinne maksaa, muu onkin jo paljon edullisempaa.

Täällä oli taas tätikin :-(( Joten ei maalisvauvaa tai vahinkoa meille käynnyt ... nyyhkis nyyh, mutta odotetaan nyt sinne maalis/huhtikuulle 2008 ja sitten vihdoin -jippiiiiiii .. tässä kierrossa meinaan testata ovista, kun haluan saada varmuuden onko sitä ovista ollenkaan. Kierto oli todella lyhyt kp24 kohdalla alkoi vuoto, joten kierroksi tuli 23vrk, ja kova oli vuoto, harkitsin jo lääkäriinkin menoa kun niin vuoti, että oikein heikotti ja maa pyöri jalkojen alla, mutta sitä kesti vain 3 päivää ja sitten lopahti ja nyt alan olemaan jo suht hyvässä kunnossa. Hiukka vain väsyttää .... Vuoto oli myös todella ' tummaa' miksiköhän ?? Siihen olen kiinnittänyt huomioni että ennen tiinua tuli aina paljon hyytymiä, mutta nyt hyytymiä ei tule vaan selvää verta, mikä tietysti parempi, koska hyytimissähän saattaa olla suuri verimäärä.

Arvatkaas mitä .. Meillä tiinu on avannut äänensä :-)) Nyt Nti karjuu, huutaa, kiljuu, ja vaikka mitä muuta, ja selvästi keskustelee ihanalla äänellä, ja KOMENTAAKIN, ensimmäinen kiukkukohtauskin oli muutama päivä sitten. Olin kantanut tiinua sylissä ja aattelin laittaa Ndin sitteriin, mutta hän ei siihen ollutkaan tyttyväinen ja voi että millainen huuto ja komennus, kun laittoi pikku kötöset suoraksi ja katsoi äitiä tuimasti suu mutrulla ja huusi .. Hih- eihän siinä voinnut muuta kuin nauraa-ja pian tiinunkin pikku nassu nauroi. Nyt tulee uusia juttuja melkein päivittäin. Tiinu mm. melkein kääntyy jo vatsalleen, ihan on päivistä kiinni milloin onnaa niin kovaa on yritys ja kyljelleen jo pääsee. Nla on vasta elokuun alussa.

Senniina onko Meralin silmienväri jo muuttunut ?? Täällä edelleen ihana sinisilmäinen tyttö. Jotenkin en jaksa uskoa, että tiinun s.väri muuttuukaan .. Mutta sama se onko ruskeat vaiko siniset, mutta suuri ylläri on ollut nuo siniset nappisilmät. Miten muuten teillä vauva-arki menee ?? Milloin lähdette Turkkiin ??

Missä on Levinia ?? Onhan kaikki hyvin siellä päin maailmaa ?? Toivottavasti Hope kasvaa masussa ja jumppaa kovasti .. Oletko voinnut hyvin ? Onko se alkuraskauden verenvuoto loppunut ja johtuiko se hematoomasta vaiko mistä ?

Tetii mitä kuuluu sinne teille ?? Kuis poju, kasvaa kovaa vauhtia ...

Ja ani vissiin mökkeilee .. ??

Isollatikrulla oli hyviä uutisia, kaik hyvin sielläkin !! Hyvä, että työssäsi on sellaisia työkavereita ketkä osaavat ajatella raskaana olevaa. Omassa työssäni ei niin ' ikävä kyllä' koska olen freelancer joten vaikka samassa paikassa tein töitä niin ' raskaana' en saanut olla, tein kaiken sen saman minkä ei raskaana. Sen vuoksi olin saikulla kaksi ekaa kuukautta, koska en kertakaikkiaan olisi jaksanut tai voinnut tehdä sitä työtä .. Mutta vielä tammikuussa painoin mennä ison mahani kanssa töihin ja jaksoin todella hyvin. Sinnekin jaksuja !!!

Ullrike sinä sitten olit ja näit Metallican livenä !! Pinkerton jo kertoi olevansa kade ja niin minäkin olen .. Mutta enemmän harmittaa Genesiksen ohi mennyt konsertti :-// Kurjaa tuo että aika alkaa loppumaan, mutta onkohan se nyt niin, ettei mitään ole tehtävissä, ehkä miehesikin muuttaa mielen(?) Ihan Hiltonissa olitte, voihan nakki, en edes uskalla ajatella paljonko yksi yö maksaa :-// Hyvää lomaa koko teidän perheelle !!!

Nyt sanon ' hyvää yötä' kaikille teille ihanille ihmisille ja menen tainnuttamaan tiinua unille .. nukahtaa siinä kasin puol ysin aikoihin ..

t. emmi ja tiinu

Vierailija
12/28 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä VALDEVINAlle onnea pojasta!!! Lyhyestä virsu kaunis ;) - sitä synnytystä, meinaan.

Ullrike, koetan nyt saada kiinni niistä ajatuksista. (päässä viuhuu, mikään ei enää pysy mielessä...) " lisääntymisemme aika on nyt ohi" Voi, kuinka se osui.... Se, että olen saanut nyt kolme lasta pienillä ikäeroilla ja yksi niistä on vauva, ei poista sitä tosiasiaa, että tuo on meillä totta. Siinä on surutyö tehtävänä, luopuminen odotuksen odotuksesta, jännittämisestä, toivomisesta. Saa (täytyy) tallettaa odotukset muistojen kultaiseen kammioon, kasvaa eteenpäin ja antaa lasten varttua. *nyyh* Ei enää vatsaa, neuvolaa, jännitystä, synnytystä.

Raadollisempi puoleni sanoo, että ei enää suonikohjuja, närästystä, tolkutonta väsymystä, isoa tiellä olevaa mahaa, kireitä pinnoja ja kaikkea sitä.

Aavesärky on oivallinen kuvaus siitä, mitä se lapsenkaipuu on....

Tämä luopuminen on henkilökohtainen surujuhla, naisten kesken haluaisin juhlia seuraavaa tulossa olevaa - nimittäin menopaussin alkamista ;) Ihan totta, haluaisin pitää isot (?) - tai no, kunnolliset - juhlat ympärillä olevien naisten kanssa menopaussini kunniaksi, sitten kun se tulee :) Sellainen siirtymäriitti kohti mummoutta :) Iloa ja suru/haikeutta siitä, että täti sanoi hyvästi ja keho kasvaa kohti vanhuutta. Juhlissa hyvästeltäsisi täti oikein kunnolla....

Asiassa ei ole kuin yksi mutta...... minulla ei ole sellaista iloisen reipasta naisverkostoa ympärilläni, jonka kansa voisin juhlia ja tanssia aamuun tätiä hyvästellen. Pinkertonin juhlat: minä, peili ja punaviini. Siinä sitten peilikuvalle skoolaan... :( (pääsin lempivalitusvirteeni eli ystävien - niiden naistutavien ja -ystävien verkoston - puutteeseen. Ei naisten kesken mitään, kun ei ole ketään - ainakaan sillä tavalla läheisiä.)

Metallica ja eturivi. Minä olin eturivissä noin 17-vuotiaana. Silloin oli hengissä vielä se alkuperäinen basisti, jonka nimeä en juuri nyt kerro, kun ei mieleen tule ;)

Tuli tuosta mieleen, joko teillä muilla on koulu- tai muuten vain nuoruudenaikaiset rivit harvenneet? (tuli tuosta basistista mieleeni...) Itsellä luokkatovereista pari on jo kuollut ja pari poikaystävää myös.

Meitä: tunnelma kiristyy ristiäisten lähetessä. Minä voisin lähettää viralliset juhlat maata kiertävälle radalle, niin paljon ekstra-huolta.... sitä ja tätä ja posliini(kahvi)kupit kaivettava jostain ja siivous ja vaatteet ja voi sun..... Juhlat on kivoja, mutta niiden tekeminen ei. Minä hermostun näköjään aina näistä jutuista, vaikka luulin, etten välitä ja stressaa....

Kakkonen koettelee äidin hermoja. tai oikeastaan Kakkonen on varmasti vain tavallinen kaksivuotias, mutta äidin käämit käryää.... Sain tässä yhdessä yhteydessä erään sortin erätyksen siitä, että oikeastaan kiukkuan turhasta, koska toinen on pieni ja ei kuitenkaan tajua. Nyt olen itsekseni purkanut tätä aika lailla, myönnettävä on, että olen välillä kohtuuton. Josko tästä ainakin hetkeksi aukeasi seesteisempi latu, kun itsekin " heräsi" tilanteen tasalle ja miettimään ihan omaa käyttäytymistä. Nyt voisikin sitten ruoskia itseään, kun tuntee olonsa huonoksi äidiksi, joka on väsynyt kiukku-pommi ja ei ole kestänyt normaalia 2-vuotiaan toimintaa. Ei vaan, itseinho ei kanna pitkälle. Siitä tulee syyllisyyden ja selittelyn ja marttyriuuden kehä, kun oikein alkaa vatkaamaan. Ensin tulee " hyi minä" , sitten tulee " mutta kun minä vain.." ja sitten " parhaani ja kaikkeni minä....." . Tai näin se minulla menee. Ensin inhoan itseäni jonkin erheen vuoksi valtavasti, sitten selitän itseni pois sieltä inhosta ja tunnen lopuksi itseni kokonaisvaltaisesti väärinymmärretyksi erheeni vuoksi.... (ota tästä pollasta selvää...)

Tässäpä tätä tekstiä.

Päivänjatkoja :)

-------- sattumalta tallensin lehtiöön tietsille tämän, kun kirjoitus kesti. Ei onnistunut eka lähetys, olin kai liian kauan kirjoittanut. -------

Vierailija
13/28 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikasesti..väsyttää nääs..

Meralin silmienväri ei ole vielä muuttunut. Tänään sanoi neuvolantäti, että ruskeet tulee, mutta tiedä sitten. Miehen lapsilla on tosiaan ihan taivaansiniset silmät. Vauva-arki sujuu ihan kivasti. Päivät vaihtelee, välillä sitä on ihan sippi ja välillä taas jaksaa ihmeesti. Iltaisin on sellaista vauva-arkeen kuuluvaa ähinää ja tytön kanniskelua ympäri huushollia, mutta mistään koliikista ei kuitenkaan ole kyse. Rankinta on se, että olen pääsääntöisesti yksin. Joskus nukumme, kun mies lähtee töihin ja kun hän tulee, niin tyttö on jo unessa ja kohta minäkin. Parisuhteen kannalta ei siis kovin hyvä juttu ja alankin kyllästyä noihin miehen työaikoihin.

Matkasta emme vielä tiedä, mutta syksyn aikana varmaan. Mies yrittää päästä yhdelle kurssille ja se on syys-marraskuussa ja olis tuon työnvaihtamisen kannalta erittäin hyvä, jos hän pääsisi. Yritämme ekaksi hoitaa miehen vanhempien vierailun tänne ja mietimme sitten omaa reissuamme.

Nyt hieman lepoa, ennenkuin käsky taas käy:-)

Vierailija
14/28 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtsulle isot onnittelut poitsusta!

Kaak, tuossahan on kaks kirjoittelijaa enaa ennen omaa nimea... niin taa aika menee.

Verenvuoto on jo aikoja sitte loppu; alahan muistuttele siita, Emmiseni, heh! Kylla sita oli iso hematooma kohdun kyljessa mika vuosi, saa nahda sitten nakyyko istukassa jotain epatavallista kun sen aika tulee... esikoltahan mulla oli kans sama juttu ja viela istukan synnyttya siita loytyi ' jalkia' .

Oma olo on mainio; Hope on vilkas moyria joka potkii tasaisen kivuliaasti vatsanahkaan jattaen jalanjalkiaan! Oikeessa jalassa on turvotusta ihan tasaiseen, ei laske sitten millaan poppakonstilla. Mulle on myos ekan kerran tullu se linea negra- viiva! Eli jollen TIETAISI tyttoa oottelevani, niin kylla kaikki merkit puhuisi pojasta! Karvotus vatsan paalla- linea negra- vatsa edessa pystyssa- jne jne...

Yot on levottomia; kuumaa on vaikka ilmastointikin jyrraa... ja naan painajaisia, joista jaa hikka Hopelle!Taidetaan yhdessa niita katsella.

Seksi ei maistu sitten patkaakaan; oikein kuvottaa ajatuskin miehen harmiksi; alkaa sillakin pinna jo kiristya asiasta! Minkas teet.

Toivottavasti kaikki nyt olisitte terveina ja vauvautuisitte nopeasti! Mulle on alkanut nyt tulla se haikeus joka viime raskaudessa tulee... mutta kylla saa naakin viis tyttelia riittaa; menee naittenkin kouluttamiseen ja naittamiseen omaisuus, heh!

*vilkutus ja halaus- levinia ja Hope rv 31+5-

Vierailija
15/28 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä on sairastanut syöpää nyt vuoden, tai siis vuosi sitten hän meni tutkimuksiin jatkuvan kipuilun ja muidenkin oireiden takia, ja diagnoosi oli eturauhas syöpä, mikä on yleinen miesten syöpä, mutta saadun diagnoosin jälken hän meni magneettikuvauksiin, missä todettiin yli kolmekymmentä syöpäkasvainta kaikkialla kehossa, yksi erittäin iso aivoissa ja selkärangassa monta kuin myös sisäelimissä, alkoi armoton lääkitys ja syöpähoidot. Mieheni isän kunto on heikentynyt viikko viikolta, mutta vielä Tiinun kastejuhlan aikoihin juttelin hänen kanssaan puhelimessa ja hän oli ' toivoa' täynnä ja uskoi näkevänsä tiinun jos joulukuussa menemme, eilen saimme yllättäviä uutisia(ei nyt niin yllättäviä) hän on siis todella huonossa kunnossa, ja lääkäri antanut hänelle viikon elinaikaa. Olen jollottanut koko päivän tänään, mieheni haluaisi lähteä Sri Lankaan isäänsä katsomaan, mutta täällä on niin monta asiaa, ettei tuo lähtö ihan näin vain onnistu, ehkä viikon kahden kuluttua, mutta silloin ehkä myöhäistä .. Ollaan todella surullisia, kuten arvata saattaa, ja minä suren miehenkin kohtaloa, sitä, että oma isä tekee kuolemaa maapallon toisella puolen ja ei ole aikaa tai mahdollisuutta vain ostaa lippua ja lähteä sinne. On tämä elämä kovaa aina välillä.

Tämän asian takia, itkin aamulla Pinkertoninkin kirjoitusta se oli niin hyvin ja koskettavasti kirjoitettu ' tädistämme' :-)) Hänestäkin joudumme pian luopumaan, melkein kuin hautaisi hyvän ystävän tai lähiomaisen. Pinkerton, ehkä me voitaisiin yhdessä kuuskytlukulaisten kanssa juhlia ' tädin poismenoa' ?? Siinä olisikin aihetta yhteistapaamiseen, vai mitä ? Hyvä, että sielläkin kaikki hyvin, mitä nyt lapset aiheuttaa päänvaivaa ja meteliä :-))

Täällä tiinu kirKUUUUU .. aah on niin ihana kuunnella omaa kirkumistaan :-))

t.emmi ja kirkuva vauva

Vierailija
16/28 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille surun keskelle. Syöpä on kauhea sairaus, vaikka niin paljon hoidot ovatkin edistyneet. Minulta haimasyöpä on vienyt isän, isän äidin, äidin isän, äidin siskon..Se sanakin saa aina karvat nousemaan pystyyn. Miehesi suru ja halu lähteä isää katsomaan on kyllä varsin ymmärrettävää. Jaksamisia raskaan asian kanssa!

Mukavaa kuulla Leviniastakin ja kylläpä sulla on jo viikkoja!! Vastahan sä plussasit! Kuumuus ja turvotus on itselläkin vielä hyvässä muistissa eikä nilkoista ole ihan täysin vieläkään nesteet lähteneet. Nyt täällä on " mukavan" syksyinen keli..

Äitikin soitteli tänään. Juteltiin ihan asiallisesti(kin). Onhan se kova paikka hänelle, kun ristiäisiä ei pidetä. " Sehän on sitten pakana" , totesi hän suuressa viisaudessaan. Toisaalta hän ei nyt niin kovin yllättynyt ollut, mutta päivitteli sitä, mitä muut sukulaiset sanoo..Kyllä me meinattiin tästä lapsesta ihan kunniallinen veronmaksaja kasvattaa, vaikka ei ev.lut. kirkkoon menekään. Ja pääseehän sinne myöhemminkin, jos haluaa. Että sellasta.

Vierailija
17/28 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan !

Loma vetelee viimeisiä, tänään kävin gynellä ja miettiin jatkoa tälle meidän lapsettomuus ongelmalle. No tuloksena oli se että seuraavista menkoista aloitan taas piikittelyn= 3. ivf.

Onnittelut kaikille plussanneille/vauvan saaneille !!!

Sekä pahoittelut neganneille !!!!!

T:lomaileva mami

p.s hiljaista on meidän pinossa...

Vierailija
18/28 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi: Halaukset minultakin! Syöpä on niin julma jo sananakin. Jaksamista miehesi tukena. En osaa edes kuvitella tilannetta omalle kohdalleni, koska omat vanhempani asuvat vajaan 10 kilometrin päässä.

Ja tätikin vieraili... Voi, mä niin sitä vahinkoa peukuttelin...

Ihan turhaa tuntea mitään häpeää, edes leikillään, jos töitä teet. Minä olisin aina äippälomien ja hoitovapaiden aikana ollut valmis silloin tällöin johonkin pikku hommaan, mutta oma työ on sellaista, ettei ollut mahdollista ja mitään uutta ja en sitten jaksanut lähteä etsimään. Mutta raha on aina tiukalla, joten lisätulot kelpaisivat kyllä.

Pinkerton: Voi miten tunteella kirjoitit...

Kyllä on mullakin kouluaikaiset rivit harvenneet. Paras kaveri on vieläkin paras kaveri ja keskimmäiseni kummi. Muut ovat kaikonneet...

Yhdyn Emmin sanoihin: pidetään kuuskytlukulaisten joukkotapaaminen ja juhlitaan juhlitaan menopausseja tai mitä vaan.

Levinia: Sama haikeus täällä. Viimeinen raskaus. Näin ainakin uskon, koska mies on ehdottomasti sitä mieltä ja luulen, että kerrankin olemme samaa mieltä. Teilläpäin tosiaan hellettä riittää.

Senniina: Ihan mukavaa, että asiallisestikin saitte äidin kanssa keskusteltua. Noi on aina noita " mitä sukulaisetkin sanoo..." mutta onneksi jokaisella on oikeus päättää omista asioistaan.

Olin tänään neuvolassa, kaikki ok. Painoakin oli tällä kertaa tullut hiukan lisää. Esikoinen oli vastaanottohuoneessa sen hetken kun kuunneltiin sydänääniä. Oli hän haltioissaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille. Me lähdemme sunnuntaina mökille, ja palaamme seuraavana viikonloppuna. Joten viikkoon en sitten ole linjoilla...

wemppa

Vierailija
19/28 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkään ja hartaasti... olit samaan aikaan laittanut oman viestisi. Tsemppiä ja onnea tulevaan!!

w

Vierailija
20/28 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Riccionessa Adrianmeren rannalla ja kyllä oli kuuma, 36 päivällä varjossa ja 28 yöllä on vähän liikaa suomalaisen hipiälle. Muuten oli kyllä kivaa ja Italiassa on saa aina hyvää ruokaa ja viiniä.

Pahoitteluhalaus Minea, ihan tyhmää, että sen piti mennä noin.

Valdevinalle onnittelut poikavauvelista. Käyn lukemassa synnytystarinan heti kun tässä kerkeän.

Nyt pitää ryhtyä pyykinpesuun ja lähteä ruokakauppaan. Palaan myöhemmin.