Mitä mieltä ihmisestä, joka muiden ihmisten kodeissa ahdistuu pienimmästäkin epäjärjestyksestä?
Näin myös omassa kodissaan. Huomauttelee ja arvostelee jokaista epäkohtaa muiden kodeissa. Onko ihan ok?
Kommentit (32)
noilla sanoilla.
Käytännössä hänen asuntonsa on niin likainen, ettei siellä voi käydä likaamatta vaatteitaan, siellä ei haluaisi syödä mitään, koska jääkaappi on täynnä eltaantuneita ja homehtuneita paketteja ja vessassa meinaa tulla oksennus...
Kyllä tekisi monta kertaa mieli ryhtyä siivoamaan. Mulla ystäväpiirissä monta tällaista tapausta. Ei kyllä ihan tervettä ole! Kertoo, että on jonkin sortin ongelmia.
eihän sekaisuus ole sama kuin likaisuus...
Uskokaa pois ei lapset tykkää sotkusta ja likaisuudesta! Jos ei välitä ollenkaa siitä onko likaista vai ei niin lapset vaan pois ja vanhempi hoitoon.
Vierailija:
Uskokaa pois ei lapset tykkää sotkusta ja likaisuudesta! Jos ei välitä ollenkaa siitä onko likaista vai ei niin lapset vaan pois ja vanhempi hoitoon.
(olen käynyt työni puolesta lääkärien, tutkijoiden ja professorien kodeissa)
Tuttavapiiriini kuuluu paljon ns. tavisporukkaa, jotka asuvat kaupungin lähiöissä. Ei mitään spurguja, mutta sellaisia mukavia tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, jotka eivät ole kuitenkaat kovin välkkyjä. Heidän kotinsa ovat todellakin siistejä. Kodin siisteys tuntuu olevan heille se asia, mikä määrittelee heidät ihmisenä (lähinnä naispuolisilla tosin).
Olen käynyt myös taiteilijaystävieni kodeissa. Nämä kodit ovat ihanan boheemeja, värikkäitä ja kodikkaita, ja tavaraa saattaa olla siellä täällä. Mutta likaisuutta en ole niissäkään nähnyt.
Hänellä menee suurin osa työajasta tavaroiden järjestelemiseen . Ja voitte kuvitella että työsarkaa päiväkodissa riittää ... Nukkekodin kalusteet on ihan ehdottomasti oltava järjestyksessä AINA ! Sairasta siisteyttä !
Onneksi saamattomuus on vain pahe, ei sairaus :)
Minusta on todella törkeä tapa, en koskaan voisi käyttäytyä samalla lailla toisen kotona. Kyllä tuolla ystävälläni varmaankin on tosiaan jokin pakkoneuroosi, kun on niin pilkuntarkka ettei naapurinkaan nurkat saa olla sotkuiset. Sopii kyllä luonteeltaan nykyiseen ammattiinsa hyvin.
niin luulisi tajuavan olevan hiljaa vaikka kuinka häiritsisi. Ei ole fiksua huomautella toisen kodista mitään. En minäkään ole sanonut kaverille kun heidän kotinsa on kuin " sairaalasta" aina niin putipuhdas eikä mitään ylimääräistä näkyvillä, minua taas häiritsee se. Ei ole yhtään kodikasta.
En kuitenkaan tykkäisi jos joku huomauttelisi joka sotkusta. t. laiskamato