Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tuntuu kamalalta, kun lapsi sanoo joka päivä

Vierailija
13.07.2007 |

" Isi ja äiti riitelee taas." (2,5-vuotias lapsi). Ja sitten sanoo " Minä olen tuhma poika."

Sydäntä oikein särkee.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jokapäiväistä!!!

Vierailija
2/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan miettiä, MIKSI lapsi noin sanoo. Onko sanoissa perää?

Tee nyt kuitenkin lapselle selväksi, että hän ei ole paha poika ja riidat ei johdu hänestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely on tosiaan jokapäiväistä. Minä yritän pääasiassa asiallisesti sanoa miehelleni asioita " Minusta tuntuu ikävältä, kun..." ja " Minä tulen surulliseksi, kun..." mutta mieheni aloittaa ärjymisen (on minulle melkein tauotta äkäinen ja vihainen, tai sitten täysin poissaoleva).

Mieheni purkaa pahan olonsa myös poikaan: jos on vihainen minulle ei suostu olemaan pojan kanssa -- joskus jopa kokonaiseen päivään. Linnoittuu vain työhuoneeseensa ja on tietokoneella tai katsoo telkkaria. Ei puhu pojalle eikä reagoi hänen toimiinsa.

Itse sanon pojalle päivittäin, että hän on hieno ja hyvä poika, ja että riidat eivät johdu hänestä. Äidillä ja isällä vaan on aikuisten riitoja kotiasioista ja ajan käytöstä. Sanon sen jokaisen riidan jälkeen ja aikana. Mutta varmasti riitely tuntuu hänestä todella kamalalta. Minusta itsestänikin tuntuu, että mieheni vihamielisyys tappaa minussa jokaisen solun, kuin luhistuisin sisäänpäin. Pelkään hänen vihaansa.

Olen todella, todella hartaasti yrittänyt lopettaa riitelyn ja puhua rauhallisesti. Mieheni on jostain syystä minulle hyvin vihainen. Hän on muuten kyllä hieno ihminen, mutta jostain syystä minua kohtaan kovin äreä.

Vierailija
4/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu niin uhkaa erolla. Ei lapsi voi elää noin.

Vierailija
5/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä teette jotain.

Vierailija
6/6 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi kuin sanoa, että hakekaa heti apua tai erotkaa. Sinun täytyy ajatella lastasi.

Et usko, miten syvät jäljet se voi jättää lapseen. Ja lapsuus katoaa, muttei koskaan lapsi.