Onko jarkea vaihtaa 12kk euribor-korko 3v kiinteeseen. Pankista tarjottiin kiinteaa oliko nyt 5,09% tai jotain en muista ihan tarkkaa just nyt.
Kommentit (9)
ja siksi tarjottiin vaihtoehtona kiinteää korkoa.
ap
Silloin kannatti, mutta kyllähän korot vieläkin tuntuu olevan nousussa.
Saatiin 4,7% 5 vuodeksi korko. Lokakuussa meillä on seuraava korontarkistus sille toiselle puoliskalle, joka jätettiin 12kk euriborille. Jos nyt ei korot syksyllä laske (tuskinpa...) niin alkaa olla " halpaa" tuo kiinteä puoli lainasta.
kohta 2 vuotta sitten jouluna. Mulla korko nyt sit edelleen 3,7. Silloin euroopan keskuspankki ilmoitti ekan kerran nostavansa ohjauskorkoaan ja ennustivat, että nousu jatkuu. Olen onnitellut itseäni monta kertaa fiksusta vedosta. Nyt on helpompi olla hoitovapaalla, kohta jo 5v putkeen kotona...
Lykkyä päätökseen!
sit ottaa päähän jos lähteekin laskuun, mutta toisaalta, saahan siitä verohelpotusta mutta silti. Mutta nouseekohan ne kuitenkin yli tuon 5%... Oliskin kristallipallo mistä katsoa...
ap
Viime syksynä 12 kk euribor oli alle 4 ja koron tarkistus sinulla olisi vasta syksyllä. Eli koronnoususta huolimatta maksaisit edelleen alle 4% korkoa. Vasta kun sopimuksen teosta on vuosi alat hyötyä korkokatosta.
Oletko koskaan muuten laskenut kuinka kauan korkojen pitää olla esim. 5-6 tasolla, että korkokatto tulee sinulle edullisemmaksi kuin euribor?
Vierailija:
mä laitoin lainaani viime syksynä viiden vuoden korkokaton 4%,
ja kannatti, nyt korko on jo päälle 4,5%.
Eli kannattaako vaihtaa? Tällä hetkellä se voi tietysti olla jo taas ihan muuta mutta viime ti oli tuo
ap
jo yli 4,6...ja mun veikkaus, joka perustuu pankkien analyytikoiden mielipiteisiin on, että 12 kk euribor on vuoden vaihteessa 5. Eli siihen nähden tuo 5,016 on tosi edullinen kiinteä korko.
ja kannatti, nyt korko on jo päälle 4,5%.