Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miksi poltan/ Miksi en lopeta? (Kysymyksiä ja vastauksia)

Vierailija
13.07.2007 |

Ajattelin aivopestä itseni irti tupakasta. Olen polttanut 10 vuotta. Kolmas lapsi haaveena. Ja savuton raskaus. Nikotiinikorvaustuotteet on ihan hömpänpömppää, samaa kakkaa ku tupakkakin, eikä ne minulle ainakaan tuo samanlaista " tyydytystä" kuin tupakointi.

Päätin tehdä gallupin ja toivon että mahd moni vastaa. Vastauksia saa kyseenalaistaa TOSIASIOILLA mutta ketään ei teilata. Tällä gallupilla on tarkoitus kyseenalaistaa " tupakoinnin miellyttävyyttä" . Ja vaikuttaa sekä omaan mieleen että muidenkin :)

MIKSI POLTAN?

-Koska.. en edes tiedä miksi. Koska kuvittelen sen rentouttavan ja lievittävän stressiä.

" Tosiasiahan kuitenkin on se että tupakointi kiihdyttää pulssia ja nostaa verenpainetta jolloin tupakoitsija ei ole koskaan rentoutunut. "

MIKSI EN LOPETA?

-Pelkään fyysisiä oireita ja niistä aiheutuvaa lisästressiä. Vetoan usein myös siihen että koska mies polttaa kotona, on minun vaikea olla polttamatta.

" Nikotiini on nopeavaikutteinen huumausaine, joka kulkeutuu keuhkojen kautta aivoihin ja vaikuttaa nopeammin kuin narkomaanin suoneen ruiskuttama heroiiniannos. Se kuitenkin myös poistuu elimistöstä nopeasti. Fyysiset vieroitusoireet ovat todellisuudessa pienet. Jo kolmessa viikossa lopettamisen jälkeen nikotiini on poistunut 99%sti elimistöstämme. Viimeinen prosentti on elimistössämme aina johtuen ilmansaasteista yms. Tupakointi saastuttaa paitsi kehon, myös mielen, koska tupakoitsija pakkomielteisesti kuvittelee jäävänsä paitsi nautinnostaan ja piristyksestään jos ei polta.

Harva ihminen polttaa todellisuudessa sen takia koska joku toinenkin polttaa. Yhtä harva ihminen leikkaisi päänsä irti kun päätä särkee jos kaveri niin tekisi."

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla