Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe -kun toisen lapset tulevat loman viettoon...

Vierailija
13.07.2007 |

Omalla miehelläni on tapana ladata hirveitä paineita meille muille perheen jäsenille. Ei ymmärrä että luoksemme saapuu meille muille vieraampia ihmisiä, murrosikäisiä. heillä omat tavat ja erilainen kasvatus kun meillä asuneilla lapsilla. En voi kulkea esim. vähemmissä pukeissa hämmentämättä murrosikäisiä ym.

Lisäksi mieheni ei keksi mitään puhuttavaa lapsilleen. Ihan kun ei uskaltaisi kohdata heitä oikeasti, vaan pitää keksiä kaikkea tekemistä. Minua syyttelee tietynlaisesta suhtautumisesta lapsiinsa. monet näkökannoistaan sopivat mielestäni enemmän hänen omiksi piirteikseen. Ei vain ilmeisesti pysty käsittelemään omaa suhtautumistaan ja syyttelee siitä minua. esim. kuopuksemme totesi kun kuuli heidän tulevan että eivät jaksa leikkiä hänen kanssaan koko ajan. 4-vuotiaamme siis sanoi ääneen sen mitä on hänelle opetettu, ettei voi vaatia huomiota vaan pitää antaa olla myös rauhassa. tästäkin mies minulle suuttui kun kuulemma minä olen opettanut sellaista...

Etälapsien tuleminen ei olisi yhtään stressaavaa jos oma vanhempansa eli mieheni osaisi suhtautua heihin kuin lapsiinsa. Välillä tuntuu että ovat vuosien saatossa tulleet miehelleni yhtä vieraiksi kun meille muillekin.

Miten muilla sujuu loma aikana? Varsinkin jos lapset on kasvatettu ihan erilailla kun omassa taloudessa asuvat?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme