Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akaalaisia kuulolla?

Vierailija
13.07.2007 |

Toijala?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä haluaisin muuttaa sinne muutaman vuoden päästä.

Vierailija
2/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta tuntuu ja ihana iso omakotitalo alla :) Kannatti muuttaa pois pääkaupunkiseudun ruuhkista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kaupunkihan tämä on, mutta ainakaan terveydenhuollossa säästöt eivät ole vielä näkyneet. Neuvolat ja hammashuolto pelaa ja lääkärillekin pääsee. Päivähoidossa on tunkua, mutta kaupunki on rakentamassa uutta päiväkotia Viialan puolelle ja Toijalassa ostaa paikkoja yksityiseltä päiväkodilta, joka laajentaa. Kadut ovat hiukan rempallaan rahanpuutteen vuoksi.

Joka paikkaan on helppo mennä asioimaan, Kelaan, verotoimistoon, postiin jne. saa auton aivan viereen eikä tarvitse jonottaa, Lapsiperheille on mm. seurakunnan ja MLL:n puolesta järjestetty toimintaa.

Ei mitään suurta valittamista, mukava kaupunki tämä on. Ja Tampereelle tai Hämeenlinnaan pääsee nopeasti sekä autolla että junalla.

Vierailija
4/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on työpaikka Tampereella. Pystyykö Akaasta kulkemaan työmatkat Tampereelle?

Vierailija
5/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isovanhemmat asuu hämeenlinnassa ja tampereella olisi minunlaiselleni varmaan töitä. helsingissä asutaan nyt ja ahistaa.

joku tuttu sanoi että valkeakoskella on paljon(no niin mitä on paljon) päihdeongelmia. onko tämä ihan naurettava väite? onko akaa kuinka pieni paikka ja kuinka paljon sisäänpäinlämpiävä?

Vierailija
6/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme siis aivan puolimatkassa :) Hyvin pääsee liikkumaan.

Köyhä kaupunki toki on (etenkin Espoon jälkeen..) mutta palvelut tuntuvat silti toimivan hyvin. Hoitopaikatkin saatiin juuri toivomastamme päiväkodista ja neuvolaan pääsee ajallaan.

Paria aisaa olen kaivannut: pk-seudun julkista liikennettä ja yksityistä lääkäriasemaa (meillä on lapsivakuutukset)

Vierailija
7/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhteensä vajaa 13000. Kyllähän täällä tuntuu kaikki tuntevan toisensa, mutta uskon että ympyröihin pääsee sisälle kun on vähän aikaa asunut ja on itse aktiivinen. Päihdeongelmia toki on, alkoholisteja löytyy, mutta lapsille tuntuu 10000 x turvallisemmata kuin pk-seutu.

Vierailija
8/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun työskentelen ihan Tampereen aseman kupeessa, niin kuulostaisi aivan ihanteelliselta. Tuleeko matkustaminen kovinkin kalliiksi? Junamatkahan kestää vähemmän kuin oma työmatkani bussilla Tampereen lähiöstä!

Vierailija
9/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse olen nyt hoitovapaalla. Etenkin Tampereen eteläpuolelle, itään ja keskustaan on helppo kulkea.

Alkkiksia Toijalassa on kyllä ja valitettavasti heiluvat näkyvästi tuolla katukuvassa, mutta eivät ne ainakaan meitä ole ahdistelleet. Eikä niitä vakikännääjiä taida olla kuin jokunen, mutta ne samat tyypit tuolla kulkevat.

Toijalaan on muuttanut todella paljon perheita muualta, joten en kutsuisi tätä kovin sisäänpäinlämpiäväksi paikaksi. Varsinkin " mammapiireissä" olen tutustunut paljon uusiin ihmisiin. Ja jos on työelämässä, niin esim. jumpissa tai Akaan opiston kursseilla tutustuu varmasti myös helposti.

Vierailija
10/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junamatkat maksaa junatyypistä riippuen n. 120-150¿/kk. Taajama-/pikajunalla kuljen itse ja se on halvin. Juniahan menee useampi tunnissa, kun sekä Hesan että Turun junat pysähtyvät Toijalassa.

Vierailija
11/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette muuttaneet ja milloin?

Vierailija
12/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 12/15

Vierailija
13/13 |
13.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosin asunut sitä ennen 18v. Tampereella, koko lapsuuden ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi