+++Isot Enskat Viikonloppuun+++
Kommentit (14)
Vielä pääsin täällä reissun päällä nettiin. :)
Ellille myöhästyneet ½-vuotis onnittelut! Ja tervetuloa tälle puolelle!
Uusia taitoja oli opittu, kaikille onnea!
Me kierreltiin tänään taas sukulaisissa ja sit Pentikin tehtaanmyymälässä, Eveliina sai mummolta ihanan pupun. Nyt se nukkuu pupu kainolassa täällä minun sedän luona. Nyt ollaan mäen päällä niin pysyy kännyn yhteys paremmin päällä. ;) Ai miten niin palsta riippuvainen...
Taidoista, Eve nousee jo tosi hyvin konttausasentoon ja ketkuttaa itseään siinä. Taakse päin liikkuu edelleen paremmin, mut konttausasennosta saa jo toisen jalan liikutettua eteen päin. :D
Huomenna lähdetään taas ajamaan savoon ja sit sunnuntaina kotiin! Ihanaa..
Nyt pitää mennä kahville.
Bejpi ja nukkuva Eveliina n.6,45kk
Noel oppi tänään nousemaan tukea vasten seisomaan! Monesti se on sitä jo yrittänyt, mutta tänään illalla onnistui. Ensin se otti pinnasängyn alhaalla olevasta laidasta kiinni, sitten meni polvilleen, ja siitä ponnisti jalkojensa varaan! Voi meidän pientä poikaa, kun osaa jo vaikka mitä! On se aika muutos vauvalle, kun voi itse kontata lelukorille, istua sen viereen, ja kurottaa sieltä sopivan lelun itselleen. Ja tuo seisominenkin avartaa maailmaa kummasti. No, mä olin itse noussut seisomaan kuusikuisena, joten odoteltu on, milloin pojukin hoksaa saman taidon.
Eve saanut uuden unilelun :) Noel ei oikein perusta unileluista, mutta sillä on uniriepu. Se on niin kätevä, kun voin käyttää sitä toisen rinnan tukkeena imettäessä, ja uniominaisuudet senkin vaan paranevat ;)
Mulle ei nyt tule mitään kehittävää sanottavaa mieleen. Paitsi että tänään vihdoin osuttiin taloyhtiön hiekkikselle samaan aikaan jonkun muun kanssa, ja ai kun oli Noel innoissaan, kun isompi poika teki hiekkalinnaa! Noel nauroi ääneen joka kerta, kun poika heitti lapiollisen hiekkaa kasaan. Kyllä mä taas ajattelin, että lapset tarvitsevat sisaruksia :)
Kandi & Noel, viikkoa vaille 7kk
Aattelin nyt heti kirjotella kun kerran lupasin. =)
MiaMik: Yövuoron alku on menny periaatteessa ihan hyvin... Mikäs tässä ollessa kun porukka nukkuu ja yöseurana on mun vanha kiva työkaveri! ;) Tosin tää töihin paluu noin muuten ei kiinnosta kyllä yhtään... siis ihan samat asiakkaat kun ennenkin, samojen ongelmien kanssa kun ennenkin ja muutenkin samat kuviot kun ennenkin.. Että ihan MIELELLÄNI olen vielä kodinhoidontuella kotona Häydin kanssa. Oma koti saa odottaa - ihan rauhassa! ;)
Bejpi: Hyvää loppureissua ja turvallista kotimatkaa. Oliko muuten pentikin tehtaanmyymälä kiva?
Jenni: Teillä on kans hienosti sujunu " unikoulu" !! Niin ja miten sä oot saanu D:n " opetettua" sylkemään suusta huonot jutut pois... Meillä neiti vaan hymyilee ja kun koittaa kaivaa sitä jotain suusta pois, ni se on ehtiny jemmaamaan sen jonkin jonnekki mihin lie. :D Että siis ei toivookaan, että siltä mitään pois sais.
Iirikselle ja Emmille tervetuloa isojen puolelle!!! Kivalta kuulosti teidän taidereissu! :)
Q:n q se jo kävellä teputtaa... Ihanaa! Kiva kiva! :)
Osse: No jopas on tosiaan typy kasvanu hurjasti! Hieno juttu!
Viipero: Häydi kulkee edelleen niissä kaukaloissa. Aika hyvin se malttaa olla... Se ottaa aika rennosti ja löffäilee vaan. ;)
Meillä oli muuten kans ihan hirveesti hääkuvia! Kaks albumillista mä sit lopulta kehitin... Toisessa (isommassa) on parhaat ja pienemmässä on sit ylijäämät. ;) Ihanaa kun on niin paljon niitä, ni voi rauhas muistella... :)
Eka osa saa lähtee ny... jatkan kohta...
Burde ja heidi 9kk
Q:lle kiitokset muuten munkin puolesta niistä vanhojen pinojen linkeistä! Mä kans selasin niistä ne mun kirjotukset wordiin ja vaikka mä en niitä sen kummemmin ehtiny lukee, ni tuli silti semmonen hirmu vauvakuume vimma. :) Oli se jotenkin niin hienoa aikaa se odotus... <3
Mörötin: Voimia kassun käsien kanssa... (äh. kuulostipa hölmöltä, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkotan :))
Hampaiden pesusta... Ei se hampaiden pesu hukkaan menee vaikka sen jälkeen tissiä saiskin. Tissimaidon sokerit tai jotku.. en muista tarkemmin että mitkä... on semmosia, että ne ei niin aiheuta vaurioita. Niin ainakin muistan lukeeni jostain (luotettavista) lähteistä.
Ei kai muuta tällä erää... Työkaverin uutisista innostuneena taidan mennä netin ihmeelliseen maailmaan ettimään kalusteita. Mä nimittäin vauvakuumeeseen buustia saaneena päätin, että pikkukakkosta lähdetään hakee elo-syyskuussa väestöliitosta ja se tarkottaa sitä, että bye bye OMAkoti. :) Eli siis kun kerran joudutaan tossa vanhassa olee, ni sama vaikka ostais sinne jo sit uuden sängyn jne... ennenku vanha lahoo kokonaan. ;)
Burde ja heidi 9kk
Viime yönä se tapahtui, mitä tässä on jo viikkokausia taas odoteltu ;) Ida nukkui 12h heräämättä kertaakaan :) Jippii. Toivottavasti ei ollut " vahinko" !
Noelille onnittelut uudesta, hienosta taidosta :)
Mun pitikin jo aikaisemmin sanoa siihen " kaikki suuhun" -juttuun, että Idakin kerää kotona kaikki pienen pienetkin murut suuhunsa. Mutta mä kyllä annankin sen niitä syödä ;) Ulkona saattaa laittaa kiviä suuhun, mutta se onkin sitten aikas operaatio saada niitä pois sieltä! Hiekkalaatikolla Ida ei edes yritä syödä hiekkaa vaan silleen jännästi käsillään " kaivaa" sitä ja päästää ihmeääniä :D Hiekkalelut menee kyllä suuhun ja sen takia naama on ihan kuolan ja hiekan sekoituksessa....
Idan vaarin tilanne meni eilen äkillisesti huonompaan suuntaan. Koko mies oli mennyt ihan siniseksi ja hengitys oli todella vaikeata! Kaikki luulivat jo että se oli siinä, mutta lääkityksellä tilanne taas korjaantui ja tilanne on vakaa! Luin eilen netistä että 2/3 aivovernevuodon saaneista kuolee kolmen viikon kuluessa vuodosta, varsinkin jo tajuttomuus kestänyt yli 24h... No ei siinä vielä mitään, mutta miehen veli soitti eilen illalla että oli käynyt isäänsä katsomassa ja hän oli kuulemma avannut toisen silmänsä!!!
Noniin, nyt jatkamaan aamukahveeta...
Hyvä IITU!!! :) Niin sitä pitää! 12h:n katkeemattomat yöunet on hieno juttu! :)
Mä oon taas täällä yövuorossa. Mun piti eiliseen yövuorokertomukseen lisätä sen verran, että ennen ku lähin töihin ni mä tosiaan imetin Heidin ja laitoin nukkumaan. On siis aika sopivasti toi Heidin nukkumaan menoaika just ennen tänne tuloa...
Heidi oli nukkunu kans ekaa kertaa KOKO YÖN HERÄÄMÄTTÄ. :) Hyvä tyttö! ;) Mä kun menin yövuorosta kotiin ni ne oli siellä jo aamupuurolla. =) Vähän aikaa palloilin niiden kanssa siinä ja pusuttelin Häydiä kun oli ollu vähän ikävä. :D Sit menin nukkuu korvatulppien kanssa. Sain nukuttuu ihan kohtuullisesti, mut n. klo 12 aikaan kävin vessassa ja imettää Heidin, ni ukko sai sen sit päikkäreille. Sit mä jatkoin unia neljään. + Illalla nukuttiin Heidin kaa vielä yhdessä yhet unet.
Nyt oon siis taas täällä valvomassa ja oottelen aamua. =) Ihan kiva on ollu olla täällä töissä, kun ei näin öisin tartte niin ajatella ja paneutua kenenkään asiakkaan asioihin. :) Eli aika rentoo on. Mä jo laitoin pomolle lappua, et millon voisin seur. kerran tulla tekee. :) Mut siis tosiaan ihan tämmösiä yksittäisiä yövuoroja. Ne onnistuu Häydin kanssa helpoiten.
Eli MiaMik... Ei muuta ku ilmottaudut johonki yökköseks. :)
Mun vauvakuume vaan pahenee.. Ei tosin haittaa yhtään. :D Mä vaan pähkäilen vielä, että mitä ton imetyksen lopettamisen kans tekesin, ku se imetys tosiaan pitää lopettaa ennen ku ne alottaa mitään hoitoja.
Jaahas... Taidan koittaa keksiä jotain järkevää tekemistä, kun ei näitä mun öisiä jorinoita varmaan kukaan jaksa lukee... ;) Heh.
Burde ja heidi 9kk
Me kotiuduttiin eilen pikareissulta ja olihan se aikamoinen reissu tosiaan kun ajettiin vuorokauden aikana liki 1000km, hyvin meni kuitenkin tytön kanssa kun ajoitettiin ajot uniaikoihin niin kotimatkallakin neiti nukkui puolet ajasta..toisen puolikkaan sitten naposteli eväitä ja luettiin kirjaa ym. Hidasta matkanteko kyllä oli kun tytön ollessa hereillä piti pysähtyä aika usein.
Oma koti se vaan tuntuu entistä ihanemmalta aina pienenkin poissaolon jälkeen!!:)
Iiris kyseli tissittelyistä, meillä kun tissi on ollut aina niin suosittu niin olen imettänyt heti ruuan jälkeen,jos imetän ensin niin ruokaa ei uppoa yhtään,tosin nyt vähän isompana en imetä esim. aamupalan jälkeen vaan silloin tyttö juo nokkiksesta vettä, imetän myös ihan vikana illalla ja ekana aamulla. (..ja meillähän tosiaan syödään vielä öisinkin)
Meillä Liia on n. 7kk ikäisestä istunut siinä kauppakärryjen lastenistuimessa,kerran pienempänä kokeiltiin sitä vauvakaukaloa mutta ei viihtynyt siinä eikä siinä sen jälkeen koskaan ollutkaan.
Monesti on myös patapum tai matkarattaat mukana kauppareissulla.
Pikkuquulle onnittelut kävelystä!
Meillekin on vihdoin tullut oikein kehitysharppaus kun tyttö nousi kontalleen vihdoin ja viimein kypsässä 11kk iässä ja sitä nyt kovasti harjoittelee, oppi myös nousemaan tukea vasten seisomaan ja nyt pitääkin kiivetä joka paikkaan:) Älkää te rauhallisemmin liikkumaan oppivien vauvojen äidit murehtiko, kyllä ne taidot kehittyy jokaisella omaa tahtia, on se mustakin tuntunut välillä turhauttavalta kun mitään uutta ei meinaa meillä tapahtua kehityksessä ja tuntuu että muut muksut jo suunnilleen juoksee, mutta toisaalta se kehitys voi ottaa sitten ison harppauksen jossain vaiheessa..meilläkin nyt selvästi opetellaan monia juttuja yhtäaikaa kun kävelykin kiinnostais hirveästi vaikkei se konttauskaan ole vielä ihan hanskassa:)
Meillä kans tungetaan kaikki mahdollinen suuhun, sit pikku sihtikurkku oksentaa kaaressa kun joku kökkö osuu kieleen:/ ..ja puree ihan tajuttoman kovaa jos yrittää suusta jotain kaivaa! Tytöllä on myös semmonen ikävä tapa että tunkee usein sormiaan kurkkuun niin että oksu lentää taas kerran..sit saattaa heti yhen oksun jälkeen survoa sormet sinne kurkkuun uudestaan.Onko muilla tommosta?
Luulis ettei tyttö tekis sitä ainakaan heti uudestaan kun eihän se voi tuntua kivalta..siinä sitten yökkii silmät vetisinä.
Iitulle ja Heidille onnittelut hienoista yöunista!!
Ääh, mulla mun vauvakuume kanssa kasvaa koko ajan, mutta tota imetystä mietin minäkin, kun mun menkat ei taida alkaa ennen imetyksen loppumista enkä tahdo sitä kuitenkaan vielä lopettaa kun tytölle tissi kelpaa..ja sit toisaalta mä ajattelin pihinä tyttönä että jos alottais yrityksen vasta loppuvuodesta niin vois ehkä käyttää samoja mammavaatteita jos tärppää:D Siis kun ne on pääasiassa kevät/kesävaatteita;) Mutta siis eihän ne lapset oikeesti niin vain tule, mistäs sitä tietää vaikkei tärppäiskään tuosta noin vaan. Niin ja sit mä mietin sitäkin et jos tärppäiskin imetysaikana niin jatkaisko imetystä raskausaikana, kun mielipiteet tuntuu siinäkin asiassa jakautuvan kahtia, et onko haitallista vai ei..
Laitanpas uutta galluppia kehiin,tämä ei nyt liity vauvoihin mutta vastatkoon ketä kiinnostaa: Mistä yleensä ostatte omat vaatteenne ja mitkä on teidän lempparimerkkejä/värejä vaatteissa,?
Mähän olin varsinkin ennen ihan vaatehullu mutta mun ennen raskautta haalimani vaatevarasto ei mahdu päälle eikä nyt ole liiemmin rahaa shoppailuun, mutta mä tykkään ihan kauheasti espritin vaatteista, säästösyistä ostan kuitenkin yleensä vaatteet henkasta ja maukasta;) Espritin vaatteita ostelen sitten monesti huuto.netistä tai alemyynneistä. Nyt on menossa ruskea/lime/vaaleanpuna/valkoinen kausi;) Espritin korut on toinen heikkous ja niitä mies monesti ostelee merkkipäivinä:)
Hellettä lupailtiin mutta nyt ei hyvältä näytä..tommosella kylmällä ja mutenkin ankealla ilmalla ei tekis mieli mennä ulos ollenkaan mutta täytyy vähän lähteä lenkkeilemään kunhan neiti herää päikkäreiltä.
Taidan mennä selailemaan sitä huuto.nettiä siksi aikaa:)
Queen ja Liia 11kk
[color=maroon]Vauvakuumeesta, täälläkin sitä aina ajoittain pukkaa... Mutta välillä taas ajattelen, että miten sitä ihan heti jaksaisi kaikkea alusta, kun Aleksin ekat 6kk ei ole ollut mitenkään helppoa aikaa. Allergia-asiat, rikkonaiset yöt ja muutenkin aikas vaativa vauva tuo on ollut. Siis tottakai lisää lapsia halutaan ja näillä näkymin loppuvuodesta jätettäisiin ehkäisy pois (aluksi puhuttiin että jo häiden jälkeen, mutta ei nyt ihan vielä kuitenkaan), mutta vähän hirvittää välillä että onko toisen kanssa sitten yhtä hankala alku ja miten pärjää kahden pienen kanssa.
Idalla ja Heidi oli nukkuneet pitkät yöunet, hienoa :)
MM on miettinyt uudelleen kouluttautumista. Kieltämättä välillä on mullakin käynyt mielessä, tykkään kyllä valtavasti hoitoalasta, mutta palaaminen osastolle kolmivuorotyöhön ei hirveästi houkuta, nyt kun on oma perhekin. Ja sitten taas täysin mun koulutusta vastaavaa työtä ei tahdo löytyä.
Noelhan on aikaisin asialla kun nyt jo konttaa ja nousee seisomaankin. Taitava pikkumies :)
Laitoin Aleksin eilen kaupassa kauppakärryn lastenistuimeen teidän kokemusten " rohkaisemana" ja hyvinhän tuo siinä jo istui. Ja tosiaan miksei istuisi kun on kuitenkin istunut ilman tukea jo pari kuukautta. En oo vaan aiemmin tajunnut tätä(kään) juttua ;)
Aleksin kummitäti (mun sisko) oli täällä pari päivää, ja lähti eilen. Ihan kivaa kun oli seuraa. Jotenkin on häiden jäljiltä sellainen haikea olo, että mitäs nyt. Aina pitäisi olla jotain mitä odottaa. Ihan kuin ei voisi tavallisesta arjesta vaan nauttia. Mutta nautipa nyt näillä keleillä kun sataa vaan ;)
Viipero & Aleksi 8kk+[/maroon]
Eli heips, ollaan kotiuduttu reissusta joten ryntäsin tietty heti koneelle *nolostuu*. Ihan kauheeta olla nettipimennossa. Taidan olla aika riippuvainen...
Reissu meni hienosti, mutta oli väsyttävää. Kuuden päivän aikana oltiin yötä neljässä eri paikassa, joten sai kyllä vähän väliä pakata ja purkaa kamoja. Sen lisäksi käytiin vielä muutamassa kyläpaikassa pikavisiitillä, joten olen kyllä aika väsy. Pikkusisko tulikin meille vielä kylään mutta onneksi ei ole halua juosta kuitenkaan pää kolmantena jalkana joka paikkaan joten vähän tahti rauhoittuu.
Palailen paremmalla ajalla lukemaan kuulumiset. Mukava taas olla linjoilla ja ensi viikollahan jo olisi treffitkin tiedossa!
Karssuli & Aino 9kk+
[color=maroon]Vaatteita tulee ostettua lähinnä H&M:sta, VeroModasta ja Seppälästä. Lempparimerkkiä ei ole, ostan mikä sattuu miellyttämään, harvemmin kuitenkaan mitään kallista. Lempparivärit vaatteissa tällähetkellä musta, valkoinen, ruskea, turkoosi, lime.
Viipero & Aleksi " kaikki muu paitsi seisominen on turhaa" 8kk+[/color]
On niin tylsää, että piti tulla tänne hengailee... Heidi siis meni nukkumaan ja mies yövuoroon. Telkkaristakaan ei tuu mitään kattomisen arvosta.
Queen: Väestöliiton lapsettomuuslääkäri sano, että raskaana ollessa saa ihan huoletta imettää!!! Ja mä kyllä luotan täysin sen sanaan - onhan se sentään kansainvälisestikin tunnettu lääkäri. :)
Galluppiin: Valtaosa mun vaatteista on H&M:ltä. Mä en ymmärrä merkkivaateiden perään, joten mulle passaa ihan hyvin tommoset henkan ja maukan halppikset. VeroModan farkut oon todennu parhaiten mulle sopiviks, että niitä sit ostan jos on rahaa.
Väreinä on nyt vaal.pun ja ruskee. Mä oon ihan pikku tytöstä asti ollu vaal.sin ja sininen, mutta nyt Heidin myötä oon tykästyny tohon vaal.punaseen joka ennen oli ihan KAUHISTUS. :)
Kiva kun monet on palaillu linjoille!! :)
Burde ja Heidi 9kk
Sitä vaan piti tulla kommentoimaan, että mulle on tullut jotenkin parempi olo töiden alottamisen suhteen nyt kun oon lukenut burden juttuja. En tiedä edes miksi, mutta jotenkin tuli sellainen fiilis tänään, että eihän se maailman loppu olekaan ja kyllähän burdekin tekee jo töitä ja on hengissä selvinnyt. Joten kiitos vaan kun toimit mun esikuvana. ;)
Odottelen jo pikkasen, josko tarhasta tulis jotain infolappusia ens viikolla. Kai ne nyt jotain ohjeita tms. lähettää eikä vaan odota, että jonain kauniina päivänä me sitten tupsahdetaan paikalle. Vai mitenköhän toi menee?
Mitä oonkaan kertonut tällä puolella? No, joka tapauksessa meidän pääutiset on oikeastaan pysynyt samana, eli kävely on pop! Nykyään quu etenee pääasiassa kävelemällä ja muut hitaammat etenemistyylit on vaan varalla. Ulkonakin kengät jalassa tepsutus jo sujuu. Tänään kaupassa yks nainen tituleeras quuta ekaa kertaa taaperoksi! :)
Liiallakin näyttäis olevan nyt kova hinku liikkumaan ja kiipeilemään, hyvä hyvä! Ja Noel on aikaisin liikkeellä! Eikö olekin ihana huomata, miten toisen maailma avartuu, kun pääsee pystyyn?
Juu, ei näistä aikatauluista kannata ottaa paineita. Eikös se oo ton kävelynkin suhteen niin, että yleensä n. 6-8kk haitari on siinä, milloin lapset sen oppii. Tai ainakin musta tuntuu, mitä on seurannut tuttujen lapsia niin ekat tosi varhaiset kävelijät on lähtenyt tepsuttamaan pikkuisen reilu 9kk iässä ja sit taas monen lapset on kontannut jonnekin 1v4kk asti. Ja ihan normaalisti kaikki nää lapsukaiset on kehittynyt. Meilläkin quu lähti kai aika keskivertoaikaisin/myöhään ollenkaan liikkeelle. Siis 7kk päivänään vasta alkoi ryömiä ja sitä ennen oli vasta viikon pyörinyt viisaria, kun taas ikätovereista osa oli siinä vaiheessa ryöminyt jo pari kuukautta. Mutta sen jälkeen onkin quun kehitys ollut aika nopeeta, kun 8kk poika jo konttas, nousi tukea vasten seisomaan ja huristeli kärryillä. Ei näistä ota selvää, pitää vaan seurata ja ihailla tota jatkuvaa kehitystä!
-Q- ja -q- 11kk
Heipsun!
Vettä satanut monta päivää putkeen. Sain pikkumiehen nukkumaan ja jospa tässä nyt olisi hetki aikaa kirjoitella. Meillä kun ne pitkät päikkärit ovat erittäin harvinaista herkkua.
Muut enskat tuntuvat oppivan taitoja kovalla vauhdilla, onnea! Toivottavasti meidän murukin saisi nuo kätensä käyttöön. Jalat ovat tehneet jo usean kuukauden ajan ryömimis- ja konttausliikkeitä, mutta kun kädet ovat jarruna niin minkäs teet :( Tänään äidin iloksi Kassu kuitenkin istui lyhyitä hetkiä jo aika tomakasti ihan ilman tukea. Eniten suututtaa, kun ei tiedä mistä tuo käsijuttu johtuu ja miten lastaan voisi auttaa.
Vauvakuumetta on myös ilmassa ;) Meillä ei otettu Kassun syntymän jälkeen käyttöön minkäänlaista ehkäisyä ja vauva on meille ollut koko ajan tervetullut. Tippa silmässä pakkasin eilen taas Kassulle pieneksi jääneitä vaatteita vaatekomeroon ja mietin vieläkö niille tulee käyttöä. Väsyneenä sitä taas ajattelee, että ihan hyvä jos tässä nyt pieni tauko lasten välille tulisikin. En tiedä missä vaiheessa sitten taas lähdetään apua hakemaan, jos tuntuu ettei omalla yrityksellä hommasta tule mitään.
Sen verran pitää purnata, että minua harmittaa ihan hirveästi ettei meillä täällä Jyväskylässä ole enskojen kesken mitään yhteydenpitoa tai treffailua. Tai sitten me vaan ollaan jääty ulos siitä porukasta. Ennen Kassun syntymää käytiin Ladien ja Sirun kanssa kahvittelemassa, mutta sitten ei olla oltu yhteyksissä. Olisi tosi kiva saada seuraa muista enskaäideistä, kun minun kaveripiirissä ei ole muilla lapsia ja Kassukin tykkäisi saada vauvakavereita. Enkä minä ole löytänyt tästä meidän läheltä mitään puistoakaan, jossa kävisi äitejä lapsineen. Kuitenkin on sen verran sosiaalinen, että juttuseuraa kaipaa.
Kai sitä pitäisi lähteä syömään, kun vielä on rauha maassa. Yritän nyt vielä näitä imetyskiloja karistella ja tähän mennessä homma on sujunut hyvin. Suklaanhimo vaan on mahdoton ;)
Terkuin,
Mörötin ja nukkuva Kassu 8kk
tylsää ja ajattelin sitten ajan kuluksi aloittaa uuden pinon :)
Iitukka nukkuu ulkona, juuri tultiin kärryttelemästä. Mulla on ollut ihan huono äiti-fiilikset kun ei olla pitkiin aikoihin käyty kunnolla kärryttelemässä saatikka leikkipuistossa :( Tossa meidän pihassa vaan käyty aina kääntymässä ja saatu sateet niskaan...
Mua ihan jännittää burden puolesta se sun yövuoro! Jos vaikka itsekin rohkaistuisin ilmottautua johonkin tekemään yövuoroa viikonloppuisin :)
Siitä tulikin mieleeni, että mulla loppui viime viikolla äippäloma ja nyt ollaan sitten työttömiä ja liiton korvauksilla. Eli pelko persiissä koko ajan että koska meinaavat pakottaa töihin ;) Koulutuksia tässä yritän katsella mutta kun ei hajuakaan mikä musta voisi tulla isona? Mihin alalle sitä sopisikaan?
Meillä on muuten mennyt muutamat yöt hyvin. Silleen siis, että ei tarvitse 10-15 kertaa yössä herätä kitinään tai siihen kun neiti heiluu pinniksessä seisaallaan ihan unen pöpperössä. Eilen Ida nukahti vasta klo 22, klo 7 yritti herätä (seisoi pinniksessä). Mutta minä käänsin vain kylkeä ja herättiin sitten puoli kymmenen :) Ruokaakin on mennyt nyt hyvin, kun olen aina keittänyt ennen ruoka-aikaa potun+yhtä vihannesta ja lihaa. Eli antanut ihan tuoreeltaan :) Luulen kanssa (Ykkösopeko sitä kans puhui?) että Ida kyllästyi niihin mun coctaileihin ja samoihin purkkiruokiin! Nyt kun antaa vain yhtä vihannesta kerralla niin ei pääse kyllästymään ;)
MiaMik ja Ida 9kk11pv