** Helmivauvan kuumeilijat vko 21**
Kommentit (60)
Nyt vaan omaa napaa, kun taas kerran tää kroppa tekee jotain ihan omiaan, grrr!!!! Viime sunnuntaina illalla siis digitaaliseen testiin plussa, ja samalla oli ihan selvästi havaittavia oviskipuja. Mutta... Lämmöt ei ole sen paremmin nousseet kuin laskeneetkaan, jäiköhän ovis sit kuitenkin tulematta. Hitto!!! Eikä, minen ala tätä!!! No ei auta taas kun vaan yrittää ja odottaa, ja katsoa mitä tapahtuu. Tuskin raskaaksi tulen, on jo toivo siitä ihmeestä lähes hiipunut. Mutta yritystä jatketaan kun ei osaa antaa periksikään...
Laitan linkin lämpökäyrääni, jos joku sitä onnetonta haluaa katsoa.
http://www.fertilityfriend.com/home/1bc5a1
Terveisin Nippara kp21/28-36 dpo4(?) yk21
Mulla oli yhdessä kierrossa niin, että oli selkeät oviksen oireet (=runsaat limat) ja ovistesti näytti plussaa, mutta lämmöt eivät koskaan nousseet. En siis ovuloinut. Kävin gynellä ovisplussaa seuraavana päivänä ja hän sanoi että olen todennäköisesti ovuloimassa hetkenä minä hyvänsä, että siellä oli iso munarakkula. Jostain syystä ovis jäi kuitenkin tapahtumatta.
).( Mulla taas kerran sellainen tilanne, että lämmöt oli eilen nousseet ja tänään oli romahtanut alle 36 asteen. :( Mulla on joissakin kierroissa ollut tuota ongelmaa että lämmöt ei tahdo pysyä ylhäällä oviksen jälkeen, vaan ne heittelee useaan kertaan ylös alas luteaalivaiheen aikana. :(
-Annique, kp 16/24-29, yk16-
Huoh. Kirjoitin melkoisen pitkän viestin, mutta netti pimeni ja teksti hävisi :( Aika tyypillistä. Nyt sitten referoin tähän lyhyemmin.
Eli siis en ole käynyt kun tyhm'ä en osannut kirjautua :D Lueskelen teidän muiden kuulumiset viikonlopun aikana.
Mut omassa navassa on nyt ihmetyksen aihetta!!! Kertokaas te, jotka olette aiemmin olleet raskaana. Oletteko koskaan tehneet ovistestiä ennen tädin oletettua saapumista? Mitä on näyttänyt? Vai onko mun kroppa aivan sekaisin...
Siis nyt on kp24/30. Vanhat tutut ehkäpä muistaa, että oon tikutellut 2 edellistä kiertoa, ovis bongattu kp14. Kierto ollut 30 pvää. Tässä kierrossa otettiin rennommin, en tikutellut mutta arvelin oviksen olleen noilla main kp15 ehkä.. Nyt sitten tein hetken mielijohteesta ovistestin, kun olis 6pvää odotettuihin kk:n alkamispvään. Se oli plussa. Ja TODELLA vahva plussa! Siis paljon vahvempi kuin olen koskaan aiemmin saanut. Voiko mulla siis ollakin ovis vasta nyt?? Ihme juttu! Rintoja hiukkasen aristaa, ja alaselkä on kipeä kuten menkkojen aikana. Voisinko olla........?
Halauksin ja iloisin ajatuksin,
hämmentynyt tikru. kp24/30 yk3
kannattaa varmaan huomenaamulla testata ihan oikealla raskaustestillä :) jos olet raskaana, niin siinä vaiheessa kun ovistesti näyttää plussaa niin myös herkimmässä r-testissä pitäis näkyä!
Katso esim. http://www.peeonastick.com/opkhpt.html
Voihan se olla mahdollista, että ovis oliskin siirtynyt, mutta jos sulla yleensä on ihan säännölliset kierrot, niin ei ole niin todennäköistä, että ovis olisi yli viikon myöhässä!
syre
Taas tämä tuhosi mun ekan viestin :( Kiva juttu. Mutta niin, luin tuon artikkelin minkä olit laittanut linkiksi. Mielenkiintoinen juttu! Viiva jonka sain ovistestiin olis tosiaan vielä tummempi kuin jutun alkupuolella ollut viiva. Mutta eipä siitä tosiaan voi tehdä johtopäätöksiä.
Ehdotit että testaisin jo huomenna ihan raskaustestillä? Kp25/30, näyttäisköhän jo jotain JOS olen raskaana? Mulla on kaapissa 1kpl kotitesti.fi:n herkkä testi.. on toki muutama muukin, mutta ne ei ole herkkiä.
Anteeks tämä omanapaisuus. En pysty nyt keskittymään mihinkään, niin intona ja jännityksessä olen yhdestä ovistestistä :D Joten taidanpa alkaa lukemaan teidän kuulumisianne. Lukemista taitaakin olla aika paljon!
Mukavaa illanjatkoa kaikille! Huomenna alkaakin taas viikonloppu! :)
Pidän peukkuja sinulle Tikru!! =) Olen kuullut, etä silloin kun on raskaana, niin ovistesti näyttäisi vahvaa viivaa. Varmaan jollain herkällä testillä voisikin jo näkyä. Tsemppiä! =)
ON: Onko mulla taas joku hormoonihäiriö..? Nimittäin menkat kesti kolme päivää ja eilen illalla kp 3 loppuivat, mutta tänä aamuna taas alkoivat tiputtelulla. Eiln myös pyörrytti päivllä aika lailla ja tänä aamuna oli kuvottava olo. :-/ Mitähän kropassa nyt tapahtuu..? Blaah... Niin ja koko viikon on ollut nukkumaan mennessä kylmä. Kai tuo kilpirauhashormooin sitten sekoittaa kaikki.. Ehkä.
Väsyttää...
Hyvää viikonloppua! =)
Kp 4/26-30, yk 10
Onnea vasculille ovisplussasta ja tikrulle tsemppiä raskaustestin kanssa :) Ja kovasti ovisplussia ja kaikkea kivaa muillekin.
Täällä odotellaan ens viikkoa että menkat alkais. Sit saankin siirtyä maaliskuisiin koska sitten la olis 5.3. Ei oo plussan plussaa tullut tähän taloon. Eikä ovis oireita. Yhtenä päivänä oli vähän nippailua alavatsalla mutta se saattoi olla ihan vaan vatsan väänteitä. Tänään taas ajattelin että oonko ihan varma että vielä kolmannen haluan kun noi 2 pani parastaan.. Hirvee tappelu heti aamusta. Jos ne ei taistele mun kanssa niin sitten keskenään. Esikko oli eilen siivonnut omaa huonettaan ja iskenyt jos jonkin moista tavaraa roskapussiin. Illalla sitten tyhjentelin roskapussia ja aamusta puhuttelu ettei ihan kaikkea voi heittää roskiin. Meillä on esikoinen (kohta 6v tyttö) sellainen siivousintoilija että heittää kyllä surutta roskiin mitä vaan että saa huoneensa siistiksi. Sitten kulkis kuitenkin mielellään likaisissa vaatteissa ja hiusten kampaaminenkin unohtuu harva se päivä. Notta saa nähdä minkälainen boheemi siitä vielä tulee. Kuopus on taas vähän sellainen hälläväliä heppu. Lelukorit hetkessä tyhjät ja elää toivossa että joku muu siivoo. :_| Noh.. Niitä menkkoja odotellessa...
kolmekamua kp 22/28 yk4
2Poj@näiti, mulle tuli mieleen että oliko ne varmasti oikeat menkat, ettei ollu ne paljonpuhutut "valemenkat", ja olisitkin raskaana?? Onko se mahdollista? En ole kunnolla seuraillut keskusteluja, joten en ihan tiedä missä mennään... Sun kilpirauhasen liikatoiminnasta luin. Tuttua siinä mielessä, että itselläni on siinä rajamailla onko normaali vai vajaatoiminta. On sitten tullut tutustuttua aiheeseen. Varmasti silti helpotti saada SYY siihen ettei ole tärpännyt. Mut niin, oliko vuoko kunnon vuotoa? Olisko mahdollista et oot raskaana?? :)
kolmekamua, kiitos sullekin tsempityksistä!
Aamulla tein testin kotitesti.fi:n herkällä puikkotestillä. Siihen tuli mun ollessa suihkussa (10-15min) haaleaakin haaleampi viiva!!!!!!!!!!! Ja nyt sit ollaan ihan jännäilemässä et oliko se plussa (iiiiks!! :) ), viivanpaikka, väärä plussa, kemiallinen raskaus vai mikä.... Miten on teidän kokemusten mukaan? Joku tuolla toisessa keskustelussa sanoi et kyseisiin on tullu viivapaikkoja. Onko muillekin? Mulle ei ole aiemmin ainakaan tullut kun olen toiveikkaana aiemmis kierroissa negoja testannut.... Enpä sitten tiedä. Ja siis viiva oli yhtä leveä kuin testiviiva. Siinä oli vaaleanpunaista, toisessa reunassa vahvemmin kuin toisessa, mutta väriä kuitenkin.
En tiedä miten kestän viikonlopun yli!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D Ihan uskomaton jännitystila! Sunnuntaina teen clearbluen herkällä, kotitestin herkkiä ei mulla enää ole, joten oli haettava mitä apteekista löytyi.
Miten muilla???
Mun ajatukset pörrää nyt omassa navassa 24/7........................
tikru. kp25/oletettavasti 30 yk3
Otatteko mukaan uutukaisen...
Nimimerkki:Johkulainen
Asuinpaikka:Tampere
Oma ja miehen ikä:24,mies26
Yritys aloitettu:04/08
Monesko haaveissa:4
Toivottu la:2/3.2.2009
Joo,mie voisin ilmottautua mukaan jos huolitta....
Meillä on siis jo 3(02,03,06 syntyneet) ihanaa muksua riehumassa ja ilostuttamassa arkea,ja nyt ois se neljäs pienokainen suunnitelmissa.Jänniä aikoja eletään et alkaako menkat vai ei.
Mites te toimitte...käyttekö päivittäin kertomassa kuulumisia,vai onko joku tietty päivä ku kertoiletta sitte yhteenvedon.
Tuonne esittelypinoon kannattaa laittaa nuo perusfaktat - voi olla, että teitkin sen jo mutta en huomannut. Sieltä listanpitäjän on helppo päivittää tiedot.
Sen verran täytyy heti kommentoida, että ihailen kovasti, miten jo nuorena olette saaneet lapset, kokonaisen pikku katraan:) Itse kun 22v nyt kuumeilemme ensimmäistä. Ja myös täällä nyt hyvin jännät ajat menossa.
Kaikilla on kai oma tapansa kirjoitella. Mutta aktiivisimmat taitavat kyllä päivittäin käydä kuulumisia kertomassa ja muita kommentoimassa:) Voi siis kirjoitella juuri niin usein, tai harvoin, kun siltä tuntuu. Otetaan yleensä joka viikon alusta uusi "pino" käyttään, ettei sitten viestiketjut kasva valtaisan pitkiksi.
Tällaista infoa mun osaltani. Itse olen ollut kuumeilemassa pidemmän aikaa, yritystä nyt kolmas kieto menossa. Osa porukasta tuttuja, osa minullekin uusia, mutta voin kyllä sanoa että kiva täällä on jutustella, purkaa mieltä ja saada vertaistukea sekä ymmärrystä:)
Nyt hyvää yötä kaikille!
Huomenna varmaan taas testaan..nyt tuollaisella tavallisella halpiksella, ei varmaan näy yhtikäs mitään, muta pakko on silti:) Sunnuntaina sitten alkaa olla jo "tosi kyseessä", ts. herkässä olis kiva olla plussa... Sais jonkun tiedon tämän päiväisen jännittelyn tilalle.
tikru. kp25 edelleen, luultavasti dpo10
Kun tipahdin tammikuisista, niin aioin etten enää kuukausipinoihin kirjoittele, kun tämä on niin stressaavaa... Olen kuitenkin säännöllisesti käynyt täällä kurkkimassa, ja päätin nyt kuitenkin tulla mukaan, kun tässä kierrossa vois tärpätäkin!
Siis taustoja hieman minusta... Meillä on reilu 4v. tyttö ja kohta 3v. poika. Molemmat saivat alkunsa helposti (2. ja 1.yk:sta), vaikka kierrot ei ole koskaan mulla ollu ihan säännöllisiä. No, reilu vuosi sitten minulla oli vielä kuparikierukka ja yhtäkkiä alkoi kierrot venyä ja tulla välivuotoja (saattoi 3 viikkoakin putkeen tuhruttaa). Lähdin hakemaan apua lääkäristä. Mieheni kanssa juteltiin, että koska tarkoituksena oli joskus saada vielä kolmas, niin otetaan kierukka pois... Kierukka poistettiin viime elokuussa. Yrityskiertoja en enää ole edes jaksanut laskea, mutta reilu 9kk vauvaa on yritetty saada aluilleen. Kiertojen pituudet on vaihdelleet 35-65... Ilmeisesti en läheskään aina ovuloi. Tammikuussa pääsin sairaalan gynen poliklinikan asiakkaaksi, ja monenlaisia tutkimuksia on tehty... Ensin söin 2 kiertoa teroluteja, joista ei ollut muuta apua kuin että kierrot lyheni. Sitten sain clomit, joita otin viime kierrossa 1tbl/pv, mutta ne eivät saaneet ovista ilmeisesti aikaiseksi. Nyt söin clomeja kp.3-7 2tbl/pv. Eilen kävin taas gyn.pkl:lla, jossa tehtiin nyt munatorvien huuhtelu (eli ne on ainakin nyt auki) ja ultrassa näkyi molemmissa munasarjoissa suuret ja kauniit follikkelit... :) Kohdun limakalvokin oli oikein hyvän paksuinen vastaanottamaan hedelmöittyneen munasolun! Lääkäri arvioi, että ovis olisi maanantaina tai tiistaina. Sanoi, että nyt on hyvät mahdollisuudet raskautua! Eli nyt on oikeasti toivoakin...
Mimmi75, kp.13/??
Mimmi75, sun tilanne tässä kierrossa kuulostaa minunkin korvissani oikein lupaavalta! :) Pidän tosissani sulel peukkuja, toivon teille tärppiä kun olette jo noin pitkään joutuneet odottamaan. Varmasti oli ikävä yllätys kun aiemmat olivat tärpänneet helposti, ja nyt ei ollutkaan niin helppoa. Plussatuulia kaikille helmikuisille!!! :) +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Mistä puheen ollen.... En tiedä, uskaltaako asiasta tippaakaan vielä riemastua näillä kp:llä... Mutta sain tänä aamuna todella selkeän ja aikas vahvan
P L U S S A N!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mieletön fiilis, ja ihmetys myös: testi oli mammaksin liuskatesti, herkkyys se yleinen 25 jotain yksikköä, eli ei laisinkaan herkkä! Ja toi viiva on tosiaan nyt niin vahva, että viivanpaikasta tms ei ole kyse. Se on ihka oikea plussa! :) Ollaan täällä miehen kanssa nyt aivan onnesta soikeina! Toki niin paljon voi mennä vielä vikaan.... plussasta on valtavan pitkä matka lapsen syntymään. Mutta nyt ilon aiheena on ainakin se, että meidän on mahdollista saada lapsi! Mä kun en ole aiemmin ollut raskaana, niin sekin oli epävarmaa.
Huh, sellainen tunnemyrsky hyörii nyt päässä etten voi ajatella oikein selkeästi. Toivon nyt vaan, että plussa vahvistuu kun testailen seur. kerran maanantaina, eikä täti tule. Päätin sittenkin ,etten testaa huomenna ollenkaan kun nyt on jo noin vahva viiva.
Mutta sitä en käsitä, miten voi näkyä jo tuossa testissä näin vahvasti. Kp on siis 26, ja luulin että kierto olisi 30 pvää kuten 2 aiempaa yk:a. Eli siis nyt olisi dpo11. Mutta ei kierto voi olla nyt noin pitkä, oviksen oli pakko kai olla aiemmin. Harmittaa ihan kun en tikutellut.
Tuli tällainen maratonviesti:) varsinainen palstaterrori oon ollut nää viimepäivät!
tikru. kp26/27-30 tai varovasti uskallan kirjoittaa, ekaa kertaa elämässäni... rv 3+5 :) ja yk3 siis
Kyllä se voi noilla kiertopäivillä jo näkyä selvänäkin, jos "salamatkustaja" on tarrannut jo vaikka 5.dpo kohdun seinämään kiinni. Se kai saattaa vaihdella aika paljonkin, kauanko hedelmöityksen jälkeen "lilluu" siellä irrallaan. Jos se on aika heti kiinnityny, niin se on ehtiny erittää hcg:tä jo enemmän sun verenkiertoonkin. VAUVALIIMAA JA TARRASUKKIA MUKAAN! bd bd bd
Ja kiitos tsempeistä! Puhallahan tännekin plussatuulia...
Ensinnäkin onnittelut tikrulle!!! Voi se plussa tulla tosi aikaisin - meillä tuli esikoisesta juuri noilla päivillä:-) Mulla oli silloin tosi vahva tunne, että nyt olen raskaana (oli siis yk5) ja kun tein testin, vieläpä päivällä, niin vahva plussa tuli!
En ole tähän pinoon aiemmin kirjoitellut ja muutenkin aika harvakseltaan, vaikka lukemassa olen käynyt aikas usein. On vähän ristiriitainen oli tästä kuumeesta - toisaalta haluaisin kovasti pikkukakkosen kolmevuotiaan seuraksi, mutta toisaalta taas mietityttää kovasti...Panttasin päätöstä pitkään, mutta nyt ei ole mitään tekosyytä enää siirtää kun mieskin näytti vihreää valoa.
Esimmäisen kohdalla meni tosiaan useampi kierto että raskauduin, ehkä kolme kiertoa yritettiin ihan tosissaan. Nyt on menossa ensimmäinen kierto ja tuntus että olis vaikka voinut tärpätä - ehkä. Oviksen bongasin melko varmasti ja kovasti kyllä yritettiin samana ja seuraavana päivänä:-) Oireita, lähinnä etomista, on ollu jo viikon, mutta olen ihan varma, että vain kuvittelen. Ja toinen mitä ei ole vielä näkynyt niin on tuhruilu, jota mulla on oikeastaan aina useamman päivän ennen menkkojen alkua. Esikoisen kohdalla mulla oli rinnat tosi arkana..
Oman navan miettimistä tuli tosi runsaasti..Nikit on vähän vielä hukassa, mutta voisin huhuilla ainakin Aina-Unelmaa - oletko kuulolla? Meillä oli samat kiertopäivät. Joko olet testannut? Itse mietin, että josko nyt viikonloppuna. Hain apteekista aconin herkän testin ja se tuolla vähän polttelee..Toisaalta tänään on vasta kiertopäivä 28/28-33, eli järki käskee odottamaan ensi viikolle.
tällaisin miettein walpu..
onnitteluja Tikrulle!!!! Tosi ihanaa, "vanha kamu"! Oon kyllä tosi onnellinen sun puolesta! Litratolkulla vauvaliimaa sinne päin!
Täällä kp 1 :-( Kyllä mä sen aavistinkin, mutta kyllähän se vähän kirpaisee. Täytyy käydä jossain katsomassa meenkö maaliskuisiin vai pysynkö vielä helmiksissä. No, ensi kierrossa yritetään tähdätä paremmin, nyt tuli liian pitkä hommailun ja oviksen väli...
Walpu, olen kans vähän miettinyt mitä sulle kuuluu, kun meillä niin samanlaiset tilanteet. Eikö teilläkin ollut poika 05? Toivottavasti teillä on parempi onni tässä kierrossa kuin meillä ;-)
Hieman apea mutta katse jo suunnattuna ensi kiertoon
Aina-Unelma
mutta pysyn siis edelleen seurassanne! Kävin katsomassa laskurissa ja seuraava mahd la olisi 28.2.!! Hauska, viimeksi ois ollut helmikuun eka, nyt helmikuun vika päivä.
A-U kp 1/25-31, yk 2
Kiva kun saat jatkaa samassa porukassa helmikuisissa! :)
Kiitos onnitteluista, jotka varovaisesti otan vastaan! Niin, kai se sitten voi tosiaan olla et kiinnittyminen olis tapahtunut niin aikaisin et hcg:tä olis nyt jo erittynyt enemmän. Pakko sen melkein on olla niin:)
Aina-Unelmalle pahoittelut tädistä. En ole katsonut laskurista, mutta luulisin kyllä että saisit täällä helmikuisissa pysytellä. Olis kiva ainakin! :) Miks muuten noi hienot hymiöt ei näy tekstissä vaikka niitä saakin tuosta alhaalta valita??
Walpu, testaa jo! :) Oon vähän yllyttämässä, mutta itse kirjoitit että sulla oli aiemmastakin raskaudesta näyttänyt plussaa jo tosia aikaisin. Vaikka erilaisiahan kaikki raskaudet varmasti on. Mutta omasta plussasta niin yllättyneenä liputan nyt aikaisen testaamisen puolesta! Toki jos jaksaa odottaa, niin parempihan se kai on. Itse vaan mieluummin otan vastaan vaikka sen negan, kuin pohdin asiaa koko ajan. Ja uskon, että sulle tulis kyllä plussa! Mullakin tuli tässä kierrossa yhden kerran kun oltiin miehen kanssa puuhasteltu sellainen olo, että tässä kierrossa vois muuten tärpätä. En sanonut siitä miehellekään mitään:) Ja rauhallisempi olo on ollut kuin aiemmissa kierroissa.
Varmaan tuun taas myöhemmin kirjottelee:) Täysin vapaa viikonloppu, joten joutaa olla koneellakin:)
niin rupesin miettiin, että ootko sä Tikru08 sama kuin tikru. , joka on kirjoitellut Vauvahaaveet 09:ihin?? Vai pomppiiko täällä useampi Tikru? :)
bejpi:
mulla kans vähän sama tilanne kun sulla, siis siinä mielessä etten yhtään tiedä millon ovis tulossa..söin kyllä viimeisen liuskan loppuun saakka ja eka yk nyt menossa..ovista vaan en muutenkaan koivn hyvin tunnista, ja nythän siitä ei välttämättä yhtään tiedä, kun pillereiden jälkeen voi olla kierto vähän miten sattuu..:( turhauttavaa, mutta eiköhän se tästä :)