Miten teillä menetellään jos yksi lapsi ei tykkää esim. pinaattikeitosta mutta muut perheenjäsenet pitää?
Annatteko lapselle jotain muuta ruokaa vai miten?
Kommentit (13)
Pakasta jonkun toisen keiton jämät, ja sitten kun laitat toisille pinaattikeittoa, niin annat lapselle sitä toista keittoa. Easy..
Tosin sen verran sitten ajattelen lastani ja omia korviani (meteli on kova jos lapsi on nälkäinen) että sitten on ruoan kanssa vähintään leipää tarjolla (jonka kanssa kananmunaa vaikka extrakappale).
Pääpointti on kuitenkin ettei kellekään tehdä omaa ruokaa pelkästään sen vuoksi ettei jostain pidä.
Niin se on elämässä että monessa paikassa ja tilanteessa joutuu syömään sitä mitä eteen annetaan tai jos ei pysty syömään niin pitää olla ilman.
Meidän lapsilla on kaksi inhokkiruokaa, mitä kumpikaan ei suostu syömään. Muuten ovat kaikkiruokaisia.
Jos syömme jompaakumpaa näistä kahdesta inhokista, on lapsille varattu eri ruokaa. Miksi pakottaisin lapsia, kun en itsekään suostu kaikkea syömään? Itse olen sitä mieltä, että kaikesta ei tarvitse pitää ja jos lapsi ei jostain pidä, ei sitä ole pakko syödä (maistaa kyllä).
Eikö jokaisella ole joku ruoka mitä ei voi sietää ja mitä ette suostu syömään missään oloissa?
Miksi lasten sitten pitää suostua syömään kaikkea?
Jos ei kerran pidä, niin ei pidä. Maistamaan meillä kyllä joutuu.
Jos ei kerran pidä, niin ei pidä. Maistamaan meillä kyllä joutuu.
mieheni edustaa työkseen ja on joutunut vaikka mitä syömään ja ONNEKSI hänen äitinsä on tarjonnut kaikkea mahdollista. niin aion minäkin tehdä. itse sain vaan makkaraa ja kalapuikkoja.
Eikö ole typerää verrata miten asiat tehtiin joskus 100 vuotta sitten? Silloin ei ollut vaihtoehtoja vaan oli pakko syödä sitä mitä tarjottiin. Nyt on toisin, joten miksi pakottaa ja tehdä ruokailusta negatiivinen tapahtuma?
Jos ei kertakaikkiaan mene joku ruoka alas, niin saa jotain muuta. Lapsemme ovat melkein kaikkiruokaisia ja kaikkia ruokia on ainakin jouduttu maistamaan.
perheenjäsen ei pidä! Toisen kokemuksen aliarvioimista tuollainen on. Varmasti löytyy runsaasti sellaisiakin ruokia, jotka maistuvat kaikille perheenjäsenille. Eikä ole muuten minun ruuasta koskaan valitettu, vaikka mitä pöperöitä olen perheeni eteen tarjonnut.
Älytöntä tuollainen. Jos ei ole allergiaa, ei voi kieltäytyä tavallisesta ruuasta. Jos kyse on jostain epätavallisemmasta, ruokaa saa meillä jättää. Mutta siis, pinaattikeitto (itsetehtynä, ei kaupan soopaa) on herkullisimpia ruokia koko maailmassa, eikä ole mitään syytä siitä kieltäytyä.
2