Serkukset isovanhempien kanssa mökillä, vain toiselle laitettiin pelastusliivit
mitäs tästä sanotte, se oli minun lapsi jolle pelastusliivejä ei laitettu, oli läheltä piti tilanne, airo tippui veteen..
Kommentit (18)
lapselleni ja kysyimme useaan kertaan onko molemmille liivit ja vastaus oli kyllä löytyy, ei tarvitse omia antaa mukaan.
niin huolehdi nyt että olet ostanut pojallesi pelastusliivit ja opeta jo kotona niitä käyttämään. Meillä samanikäinen poika EIKÄ TODELLAKAAN lähde ilman pelastusliivejä soutelemaan vaikka ei erikseen muistuteta.
Uida osaa, mutta haloo hei vähän rajaa! Mitä tuon ikäinen osaa tehdä jos jotain sattuu?
viimeiseen 20 vuoteen ei ole tapahtunut lasten hukkumiskuolemia, jotka olis johtuneet siitä, että olisivat pudonneet veneestä.
Pelastusliiviasiat olisi varmaan kannattanut puhua etukäteen hoitajien kanssa selviksi. Itse laitan lapsille aina sopivat pelastusliivit mukaan, jos olemme menossa jonnekin missä on mahdollisuus veneilyyn.
Jos on tiedossa, että siellä on kahdet liivit ja siovanhemmat vielä vakkuuttivat, että liivit on.....
häntä. En ole siis lastani sinne laittanut, vaan hänet on sinne viety. Ja sain kuulla tästä tapauksesta vasta jälkikäteen, miksi minulle ei soitettu, jotta olisin jotain voinut tehdä täältä 300km matkan päästä, kerroppa sinä 5 kun olet noin aggressiivinen minua kohtaan.
ap
Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Kerrot isovanhemmille mitä olet mieltä, ja teroitat sitä että ilman liivejä ei soutelemaan lähdetä. Ihan hyvä on puhua myös pojalle.
ja hyvin kuulemma sujui. Eihän ennen ollut edes istuimia...
noin 70v ihmiset on jo ihan höperöitä, vaikka kuinka skarpisti ovat-eivät omalta höperyydeltään enää osaa suojella lapsia.
Meillä lapsi 5v oli isovanhempien kanssa mökillä satuttanut vatsansa (pyöräillessä kaatui) ja valitellut sitä. Lapsen jo kotiuduttua ja parin päivän kuluttua isovanhemmat soittivat ja kyselivät, että onko lapsi valitellut vatsaansa. No olihan hän kertonut että särkee :-(( Aika törkeää, että odottivat josko jotain jälkiseuraamuksia mahd. tulisi ja sitten vasta kertoivat että jotain oli sattunut. Ei mene enää lapsi mökille ilman vanhempiaan. Asiassa ei olisi ollut mitään outoa jos olisivat kertoneet tapahtumasta, voihan noita sattua vanhempienkin kanssa.
En ole siis lastani sinne laittanut, vaan hänet on sinne viety.
Apua, siis joku on vienyt lapsesi sinne mökille!!!!
En tiedä miksi sinulle ei ole soitettu asiasta, ehkä olisit todellakin voinut 300 km:n päästä asiaan vaikuttaa ??????
Mitäpä jos juttelisit niiden isovanhempien kanssa etkä täällä itkisi, me ei saada tehtyä tekemättömäksi. Kai olivat miehesi vanhemmat? Tuskin kuitenkaan sinun.....
T. 5
pelkäävät minua? Vaikea ottaa puheeksi, mutta seuraavan kerran kun tulee pyyntö mökille, aion sanoa, ei tule poika sinne, koska pelastusliivejä ei laittettu viimeeksi.
ihminen. Sinultako täällä pitää kysyä, mitä saa kirjoittaa?? Ovatko omat avauksesi viisaita, saati tyhmät neuvosi?? Luuletko olevasi suurempikin tappi tässä maailmassa? Sori vaan, mutta valtuutesi eivät taida riittää siihen riidankylväjä? Mitä ihmettä sinä oikein aloita inisemään ja riitelemään ja pilkkaamaan minua?
ap
ei pääse enää mökille. Voi jessus.. Mikset ap selvitä asiaa perinpohjin isovanhempien kanssa ja tee pelisääntöjä selväksi niin ettei pojan tarttis jutusta enempää kärsiä.. Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä, eikä lapsenkaan tarvitsisi kärsiä aikuisten törttöilystä. Tuskin ilkeyttään kuitenkaan tuota tekivät, ehkeivät asiaa loppuun asti ajtelleet, jos pojat kinunneet kuitenkin veneilemään..
Talossa uima allas ja isovanhemmilla ei ole aikaa katsoa lasten perään. Lapset 4v ja 2v. En ole vielä koskaan antanut lapsia isovanhemmille yöksi ja en muuten tule varmaan antamaankaan. Omille vanhemille annan kyllä ja luotan heihin.
Et edes vastannut kysymyksiini vaan haukuit vain minua. Miksi?
Ja sinähän halusit mielipiteitä ja jos ne eivät ole isovanhempia tuomitsevia ( tod. näk. miehesi vanhempia) niin sinä haukut sitten minut aivan lyttyyn. Outoa?
5
Tuollainen vie pitkäksi aikaa luottamuksen ja ainakin itse miettisin tarkkaan ennen kuin päästäisin lastani yksin sinne. 60-70- vuotiaat ovat valitettavan löperöitä näissä turvallisuusasioissa koska " eihän ennenkään ole mitään sattunut" . Unohtavat että lasten tapaturmakuolleisuus on nykyään hieman pienempi entisaikoina. Jos kyseessä ovat appivanhempasi, laita mies pitämään asiasta vakava puhuttelu äläkä itse sekaannu asiaan.
Miksi et hanki pelastusliivejä lapsillesi?
Ja jos oli vaan yhdet liivit, niin silloin pitää valita. Ehkä isovanhemmat on laskeneet enttententten-tyylillä, kummalle ne pukea.