Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan juma, ystäväni vertaa kaikessa minun lapsiani ja hänen koiriansa!

Vierailija
12.07.2007 |

Tässä on asia mitä en voi TAJUTA! Ystävättärelläni on 2 pientä koiraa, ei muuta " perhettä" . Ymmärrän että ovat tärkeitä ja hänen perheensä, mutta sitä en ymmärrä että kun juttelemme, hän vertaa kaikessa omia elukoitaan ja minun lapsiani. kyselee siis minulta lapsista, varmaankin sen takia että pääsee kertomaan piskeistään samanlaisia juttuja...En ole viime aikoina taas ollut (paitsi nyt) tekemisissä hänen kanssaan, ja hullummaksi vaan on mennyt. Hänen mielestään koiran ja lapsen henki, ja yleensä arvo, on aivan sama. On joskus kertonut vertauksen että jos pitäisi valita jommankumman, ihmisen tai eläimen henki, ei tiedä kumman valitsisi...Ihan pimeetä, eläimet on kuitenkin eläimiä!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa kaverin kanssa monta kertaa on noin: kerron jotain lapsista, hän koirastaan. Ei se mua häiritse.

Vierailija
2/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hän kyseli kerran kuulumisiamme, kerroin että molemmat lapset on olleet tosi kipeinä influenssan takia, sairaalassa kumpainenkin, ja pienempi (tuolloin 2 kk) oli tehohoidossakin kun meni niin huonoon kuntoon.

Kaveri totesi, että voi kamalaa, meidän Giakin (hänen toinen kattinsa) on ollut surkeana kun siltä repesi kynsi irti ja se tulehtui, sai antibioottikuurin tms.

Joo, noihan on ihan sama asia....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sulta mitenkään pois jos koirat ovat kaverillesi tärkeitä.

Vierailija
4/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama kuin sanoisi että kaikki helsinkiläiset ovat leuhkoja.

t. aktiivinen palveluskoiraharrastaja ja kahden lapsen äiti

Vierailija
5/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän yhden tyypin, joka luokalla lukiossa kertoi itku silmässä kuinka hän ainakin pelastaisi uppoavasta veneestä ensin koiransa koska se on hänen perhettään... ajattelen aina, että hän on sellainen pumpulissa kasvatettu eikä mitään vastoinkäymisiä koskaan kokenut.

Vierailija
6/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on keskustelupalsta, missä saa kirjoittaa ja sanoa asioista mitkä ihastutta/vihastuttaa/ärsyttää/kiinnostaa. Joka ikiseen asiaan kun voisi kommentoida ton sun typerän elä ja anna toisten elää-jutun. Nyt voitkin käydä kirjoittamassa kaikkiin mahdollisiin lapsettomuus, perheväkivalta, imetys, otanko hamsterin vai en -keskusteluun kopiona ton saman kommentin. Muista vaihtaa lopusta koira pois!

Muakin muuten ärsyttää että ihmislapsia ja eläimiä verrataan toisiinsa, että jotain varsinaiseen keskusteluunkin!

Vierailija
7/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin eläimistä tykkään, mutta eihän eläimen ja ihmisen arvoa voi todellakaan laittaa samalle viivalle. Sillon heittää päässä. Sori vaan

Vierailija
8/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan luonnollinen elämänkulku, vahvemmat hallitsee heikompia, niin on myös eläinmaailmassa. Meillä vaan paapotaan eläimiä ihan liikaa, naurettavaa touhua.

Vierailija
9/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laumassa alinna. Siksi on niin paljon purematapauksia, kun koira on perheessä kunkku ja pomottaa ja sitä pidetään vauvana, koira alkaa pomoksi ja puree.

Vierailija
10/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku rakastaa koiraansa kuin lasta? (Itse inhoan koiria, mutta ei haittaa yhtään, jos joku toinen pitää lapsenaan)

Vierailija
11/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et siedä häntä? Onko sinun vaikea ymmärtää, että jollein eri asiat ovat tärkeitä kuin sinulle?

Vierailija
12/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vastoinkäymisissä ei ole muuta vertailukohta kuin lemmikkinsä edesottamukset, niin paha sitä on sanoa mitään. Parempi olla hiljaa kun koittaa antaa vertaistukea lemmikkinsä kautta hankituilla kokemuksilla.

Välillä ärsyttää koiraihmiset, kun kaikki on samoin heidän Mustillaankin ja Mirrilläänkin. Hyvä kun ei vielä imetetäkin. Välillä oon piikitellyt, mutta ei ole mennyt läpi. Ovat vaan käyneet tuumailemaan imetysajatusta pidemmälle. Voi elämän kevät ja järjen valo.

Vierailija
13/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa keskustelussa vain ne koirat, ne koirat ja niiden ruuat ja sairaudet. Annan niiden juttujen mennä omalla painollaan enkä jää sen kummemmin asiaa märehtimään.

Ihan samoin kuin ap:llä, minä kerron lapsen sairaudesta, hän kertoo koiran sairaudesta. Mutta tällä pariskunnalla ei ole lapsia, joten nämä koirat ovat heidän lapsiaan.

Puhuin minäkin paljon rakastavampaan sävyyn koirastamme ennen lapsen syntymää, se oli kovin rakas meille. Mutta kun oma lapsi syntyy, saa asiat ihan erilaiset mittasuhteet ja eläimet eläinten asemaan. Niin sen kuuluu olla, lauman alimmaisia.

Mutta annan ystäväni vouhottaa, se on hänelle ainoa oikea tapa toimia kun ei muusta tiedä.

Vierailija
14/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomia ei kiinnosta jutut lapsista.

Tottakai jokaiset puhuu asioista, jotka heille itselleen ovat tärkeitä.

Haluaisitteko te, että keskenänne juttelisitte vain SINUN lapsistasi ja kaverisi saisi olla hiljaa, koska hänen juttunsa ovat mielestäsi vähäpätöisiä koska lapsia ei ole. Luuletko, että lapsetonta ystävääsi oikeasti kiinnostaa jutut lapsistasi ja niiden sairasteluista?

EI oikeasti kiinnosta, kuuluu vain hyviin tapoihin kuunnella toiselle tärkeitä asioita.

Mulla sekä lapsia, että koiria ja monilla tutuillani myös.

En mä kyllä juurikaan jaksa paasata koirajuttuja ihmisille, joilla ei eläimiä ole.

Vierailija
15/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle lemmikki oli kovin tärkeä, olisi pelastanut palavasta talosta mieluummin sen, kuin minun lapseni, jos olisi pitänyt valita. Aika pelottava ajatus.

Vierailija
16/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mä törmään lapsellisiin ihmisiin, jotka jauhaa jatkuvasti siitä kakarastaan. Tätä tapahtui jo silloin, kun itsellä oli lapsia, ja nyt entistä enemmän kun kuvittelevat, että mua jotenkin tuntitolkulla kiinnostaa kuulla Kauko-Piparin pottareeneistä tai Irma-Irmelin korvatulehduskierteistä.

Vähän suhteellisuudentajua ap. Jos toisen elämän keskipisten on se koira ja sulla lapset, on kai aika luonnollista että haluaa puhua siitä. Eikä eläimen ja ihmisen arvon vertaaminen ole kovin luonnotonta: oletko kuullut esim. buddhalaisuudesta tai jopa jainalaisuudesta?

Vituttaa kun täällä paistaa jengin sivistymättömyys ja suoranainen idiotismi niin usein.

Vierailija
17/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ystäviä kohtaan. " Niin kauan kun niitä lapsia ei ole, niin mitään et mistään tiedä, nih."

Vierailija
18/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on ... vain koira.

Vierailija
19/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ihmisiä paljonkin jotka inhoavat lapsia mutta palvovat koiria.. kai se on silloin ymmärrettävää että pidetään koiria rakkaampina..

Vierailija
20/27 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tärkeimpiä, mutta ei koirakaan ole " vain koira" . Vaan se on meidän perheenjäsen, josta olen vastuussa ja lupautunut pitämään hyvää huolta.

Se on lemmikki, mutta myös ystävä.

En jaksa kauhean kauan kuunneella koirista jotain jorinaa, mutta en lapsistakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme